Skip to content

חשש: רקטה משוכללת המסוגלת לגבור על מיגון הטנקים הגיעה לידי החיזבאללה

בישראל מנסים לאמת ידיעות על כך, שלידי הארגון הגיעו רקטות מסוג RPG-30, שמסוגלות להתגבר על אמצעי המיגון בטנקים מסוג מרכבה סימן 4 - כך פורסם באתר "Israel defense"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בישראל מנסים לאמת ידיעות על כך, שלידי הארגון הגיעו רקטות מסוג RPG-30, שמסוגלות להתגבר על אמצעי המיגון בטנקים מסוג מרכבה סימן 4 – כך פורסם באתר "Israel defense"

מאת אליק מאור

בישראל קיים חשש מדגם חדש וקטלני יותר של טיל ה-RPG, המצוי כנראה לאחרונה בידי החיזבאללה, כך חושף היום אתר "Israel defense", המתפרסם היום.

על פי האתר, בישראל מנסים לאמת ידיעות על כך שלידי הארגון הגיעו רקטות מסוג RPG-30, שמסוגלות להתגבר על אמצעי המיגון בטנקי מרכבה סימן 4. את הרקטה הזו שדרגו הרוסים על מנת להתגבר על שריון מיוחד, ראקטיבי וכבד, כמו זה המותקן במרכבה.

הייחודיות ברקטה זו, שהיא יורה רקטת דמה לפניה, הגורמת למערכת המיגון של הטנק להפעיל את מערכת ההגנה האקטיבית של הטנק, ואז משוגרת אליו הרקטה המבצעית. מומחים מעריכים כי RPG-30 מסוגל לחדור פלדה משוריינת בעובי של 65 מ"מ.

מערכת המיגון הראקטיבית היא מערכת שפיתחו ברפא"ל והיא מותקנת על גבי רכב משוריין, נושא גייסות או הטנק. זו מערכת מכ"מ ב- 360 מעלות, המזהה איום ומשגרת לעברו 17 רסיסי מתכת שפוגעים בטיל במרחק סביר וגורמים לו להישמד, בלי שיגרם נזק לטנק. מערכת זו הוצגה בתערוכות נשק בעולם בשם: מעיל רוח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן