Skip to content

נלכדו מבצעי פיגוע תג מחיר בכפר יפיע בחודש שעבר

משטרת ישראל אישרה היום לפרסום את מעצר שלושה נערים מהשומרון בחשד לשריפת מכוניות וריסוס כתובות נאצה על גבי מכוניות וקירות ביפיע שליד נצרת. השלושה הודו במעשה. ליאור בר זהר פרקליטם טוען כי "מדובר בחקירה דורסנית. יש לבחון את קבילות ההודאה ומשקלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום – שלושה קטינים בני 15, תושבי השומרון, נעצרו בידי בלשי מחלק הפשיעה הלאומנית במחוז ש"י בחשד כי הציתו 2 כלי רכב וריססו כתובות נאצה על מכוניות וקירות בתים בכפר יפיע בתחילת חודש יוני האחרון. בחקירתם במשטרה ובשב"כ הודו שלושת הקטינים במיוחס להם. שניים מהם מואשמים בביצוע פעולת "תג המחיר" על רקע לאומני והשלישי מואשם במעורבות במעשה. מעצרם של שניים מהשלושה הוארך הבוקר בבית משפט השלום בנצרת עד יום ראשון הקרוב. מעצרו של השלישי הוארך עד מחר יום שישי. בכוונת פרקליטות מחוז צפון להגיש בתחילת השבוע הבא, הצהרת תובע ולאחריה כתב אישום בתיק.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

ביום שישי  10.06.2016 בשעה 02:50 לפנות בוקר, הוצתו 2 כלי רכב במתחם חניית כלי רכב הנמצא בפאתי הכפר יפיע הסמוך לנצרת. בנוסף, רוססו במקום כתובות נאצה על קיר במקום וכן על שלושה כלי רכב שעמדו במקום. בתום חקירה מאומצת, ביום ראשון השבוע,  נעצרו שלושת הקטינים בני ה-15 על ידי בלשי המפלג לפשיעה לאומנית של ימ"ר מחוז ש"י,  כאמור, שנים מהם חשודים בביצוע העבירות על רקע לאומני, ואילו קטין נוסף חשוד במעורבותו באירוע.
בסרטוני האבטחה של המקום תועדו שני חשודים רעולי פנים כשהן מציתים את הרכבים ונמלטים מהמקום. המשטרה שהגיעה לזירה, אספה ממצאים שהותירו החשודים אחריהם.  בחקירה משותפת למפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר מחוז ש"י ושב"כ  הודו הנערים במיוחס להם ואמרו כי המניע למעשיהם הוא פיגוע הטרור שבוצע בשרונה בתל אביב.

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

פרקליטם של שלושת הנערים, עו"ד ליאור בר זוהר המייצג אותם מטעם ארגון חוננו, טוען כי נפגש בהם אתמול לראשונה וכי הם סיפרו לו על חקירה אינטנסיבית ופגיעה בזכויותיהם. "החקירה הדורסנית והאינטנסיבית בשילוב מניעת מפגש עם עו"ד, והעובדה שמדובר בקטינים נורמטיביים שמעולם לא היו עצורים, מטילה צל כבד על ההודאה אותה מייחסת המשטרה לחשודים. אנו מצפים מבית המשפט לבחון את קבילות ההודאה ומשקלה, וכן האם היא מבוססת על ראיות של ממש או רק על מניפולציות ואיומים מצד חוקרי השב"כ והמשטרה", הגיב הפרקליט הבוקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן