Skip to content

המרד

בשבוע הבא תגיע להקת קומפלקשנס לארבעה מופעים בלבד בארץ. ייחודה של הלהקה הוא השימוש שעושים רקדניה בגופם ליצירת קווים ארוכים בזוויות בלתי צפויות. המחול המודרני המרתק שיצרו מייסדיה קורא תיגר על שפת המחול המסורתית ומגדיר מחדש את אפשרויות הרקדנים ליצור תיאטרון מחול עכשווי ותוסס. המשכן לאמנויות הבמה, 20 עד 23 ביולי 2016
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את ההשראה לקטעי המחול שואבים חברי להקת  Complexions מהרקע התרבותי והאתני של עירם, ניו יורק: מעולם הקולנוע, הצילום, הטלוויזיה, האופנה, השירה, התיאטרון, מחול-הרחוב ותרבות הפופ. מכל התערובת התוססת הזאת הם פיתחו סגנון עכשווי וייחודי משלהם.

את הלהקה הקימו לפני שני עשורים שני רקדנים מובילים שפרשו מלהקת אלווין איילי – דווייט רודן (Dwight Rhoden) ודזמונד ריצ'רדסון – כדי לתת במה לרקדנים ממוצאים אתניים שונים.

השניים משלבים בלהקה סגנונות שונים כמו מחול מודרני וקלאסי, ג'ז ועוד, ונעזרים במוזיקה קלאסית ומוזיקה שחורה, כשהם משלבים בין באך לשופן ובין נינה סימון לסטיבי וונדר. הלהקה הציגה בבימות החשובות ביותר ברחבי העולם ועבדה עם כוכבים דוגמת מדונה, פרינס ולני קרביץ.

 המחול Innervension
המחול Innervision

לכבוד ביקורה בארץ הכינה הלהקה תכנית מיוחדת: 15 חברי הלהקה ירקדו לצלילי באך, ויוולדי, מוזיקה אתנית שחורה, פרינס ועוד. את המופע תחתום יצירתו של דווייט רודן "חיזיון" (Innervision) לצלילי שיריו של סטיבי וונדר. היצירה הקלילה כתובה בסגנון פופ עליז. הרקדנים לבושים במכנסיים לבנות – הכול בהיר וססגוני. הרקדנים בועטים באוויר בחופשיות.

מסקרן יהיה הדואט “H-A-I For Two”–יצירתו של הכוריאוגרף והרקדן הישראלי עידו תדמור, אותה זכה להציג בבכורה בעיר שנבחרה השנה לבירת התרבות, וורצלוב שבפולין. בישראל יבצע את הדואט תדמור במופע הקרוב של הלהקה, עם דזמונד ריצ'רדסון –  מנהלה האמנותי לצלילי המוזיקה של המלחין מקס ריכטר, המוכר בארץ הודות לפסקול שהלחין לסרט "ואלס עם באשיר".

 עידו תדמור, קרדיט Daniel Kaminsky
עידו תדמור, קרדיט Daniel Kaminsky

מיום שייסד את הלהקה עם ריצ'רדסון ב-1994, – יצר עבורה דווייט רודן 80 עבודות מחול. יצירותיו הוצגו ביותר מעשרים ארצות בחמש יבשות. במקביל יצר רודן עבודות עבור להקות נוספות, ביניהן תיאטרון הבלט מרינסיקי, סירק דה סוליי, בלט אריזונה, בלט אספן-סנטה פה, תיאטרון מחול הארלם, בלט קולורדו, להקת המחול דייטון למחול עכשווי, בלט מיאמי, בלט אוקלנד, בלט פיטסבורג ועוד. על הכוריאוגרפיה שלו כתב מבקר המחול של New York Times: "היא זורמת בעוצמה מטלטלת כמו לבה רותחת."

רודן יצר גם את הכוריאוגרפיה לקטעי הריקוד בסרט One Last Dance בכיכובו של פטריק סוויזי משנת 2003. הוא גם השתתף בקליפים ומופעים של פרינס, לני קרביץ, נינה סימון, פול סיימון, ניקולס פייטון, מרווין גיי ולהקת U2.

כיום מכהן רודן כמנהל האמנותי של בלט שרלוט ומלמד מחול באקדמיות נחשבות כגון אוניברסיטת ניו יורק, ג'וליארד, מכללת סקידמור ואוניברסיטת מיסיסיפי. בנוסף, הוא פעיל בפרויקטים חברתיים וקהילתיים שונים. לאורך הקריירה שלו זכה רודן בעשרות פרסים בינלאומיים על הישגיו בעולם המחול.

גם סגנונו של ריצ'רדסון, שותפו, ניכר ביצירות הלהקה. הוא רקד כסולן לא רק אצל אלווין איילי אלא גם בבלט פרנקפורט, בתיאטרון הבלט האמריקאי, בבלט של סן פרנציסקו ובבלט ושינגטון, תיאטרון מחול צפון קרוליינה, בלט אספן סנטה פה, בלט אורלנדו, תיאטרון מסימו ועוד. 

ריצ'רדסון היה הרקדן האפרו-אמריקאי הראשון שגילם את דמותו של אותלו בהפקה של תיאטרון הבלט האמריקאי.על ביצוע זה הוא זכה לביקורות מהללות. בנוסף, הוא שיתף פעולה בקליפים ומופעים עם מייקל ג'קסון, פרינס, אריתה, פרנקלין ומדונה. על הישגיו בתחום המחול זכה לפרסים רבים.

רודן יצר יחד עם הפרימה בלרינה דיאנה וישניבה את המופע  Beauty in Motion  שהוצג בניו יורק ובמוסקווה. וישניבה וריצ'רדסון חזרו לשתף פעולה בדואט Three Point Turn בתיאטרון מרינסקי בסנט פטרבורג.

ריצ'רדסון ורודן הופיעו יחד כאורחי כבוד במספר תוכניות טלוויזיה בארצות הברית, ביניהן So You Think You Can Dance. "קומפלקשנס" הופיעה ברחבי העולם בעשרות מדינות ובאולמות הנחשבים ביותר. במקביל להופעותיה מקיימת הלהקה בית ספר למחול ותוכנית חינוכית לרקדנים בגילאים שונים ומכשירה אותם לקריירה של רקדנים מקצועיים.

לא הייתי מחמיצה את הופעתה בארץ בתכנית מרתקת הכוללת מגוון מריקודיה החדשים.

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן