Skip to content

סקר טייסים בריטי: 43% מהטייסים נרדמו בתא הטייס

הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה מציעה להגדיל את מספר השעות המקסימלי של עבודה ברציפות ל-20 שעות. מאת עמי אטינגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה מציעה להגדיל את מספר השעות המקסימלי של עבודה ברציפות ל-20 שעות, אבל הטייסים אומרים שקשה להם להתמודד גם עם המכסה הקיימת 

מאת עמי אטינגר

באיגוד הטייסים הבריטי חוששים שהשינויים שמציעה הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה יגבירו את העייפות הרבה שעמה מתמודדים הטייסים. הטייסים סיפרו לוועדת התחבורה בפרלמנט הבריטי, כי 43 אחוז מקרב 500 טייסים שהשתתפו בסקר אמרו שהם נרדמו בתא הטייס. כך דיווח היום (שישי) ה"טלגרף" הבריטי.

הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופה מציעה לאחד את מגבלות משך זמן העבודה של הטייסים בקרב 27 המדינות החברות בארגון.  איגוד הטייסים הבריטי טוען, שההצעה תפגע במגבלות העייפות הקפדניות הנהוגות כבר היום בבריטניה, שגם איתן קשה לטייסים להתמודד. "טייסים פוחדים שייענשו אם ידווחו שהם עייפים", הסביר לוועדת התחבורה רוב האנטר, האחראי על הבטיחות באיגוד הטייסים.

הטייסים טוענים כי הצעת הסוכנות תפגע גם בטיסות הקצרות

לדברי האיגוד, הסוכנות מציעה להגדיל את מספר השעות המקסימלי של עבודה ברציפות מ-16 שעות ו-15 דקות ל-20 שעות, במטרה לחסוך בהוצאות חברות התעופה בגין תשלום לטייס נוסף בטיסות הארוכות, כמו למשל מבריטניה ללוס אנג'לס. עוד טוענים הטייסים, כי הצעת הסוכנות תפגע גם בטיסות הקצרות, שבהן ממריאים ונחתים הטייסים כמה פעמים ביום.

רשות התעופה האזרחית האירופית דווקא תומכת בהצעת הסוכנות האירופית לבטיחות. לדבריה, "ההצעה תגביר את רמת הבטיחות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן