Skip to content

הממשלה אישרה את ביטול החיוב ללימודי ליבה, בביה"ס החרדיים

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס (ליכוד), עזב את ישיבת הממשלה בהפגנתיות. "אני בעד שכל ילדי ישראל ילמדו אנגלית, מתמטיקה ומדעים. זה הדבר הנכון", אמר אקוניס. נתניהו הגיב: "הממשלה הזו קיימת בזכות ההסכמים עם המפלגות החרדיות". יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד: "ממשלת ישראל רוצה לקחת היום מדור שלם את האפשרות לפרנס את עצמו. כל מי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החרדים יוכלו לנשום לרווחה: המדינה תמשיך לתקצב את בתי הספר שלהם והם יוכלו להמשיך ולהתעלם מן העולם שבחוץ – ולא ללמוד אנגלית, מתמטיקה ומקצועות ליבה אחרים. זאת, לאחר שהממשלה אישרה היום את ביטול סעיף החוק שאמור היה לחול מראשית שנת 2018, ולפיו כל בתי הספר המתוקצבים בישראל, לרבות אלה החרדיים, יחויבו בלימודי ליבה במקצועות האנגלית והמתמטיקה.

קם ועזב. אקוניס (צילום: דן בר דוב)
קם ועזב. אקוניס (צילום ארכיון: דן בר דוב)

על פי החלטת הממשלה מי שיקבע את הקריטריונים למתן פטור מלימודי ליבה יהיה שר החינוך. וזאת למרות שמדובר במוסדות לימוד מתוקצבים ע"י המדינה.

בצעד נדיר של מחאה עזב היום שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס (ליכוד) את ישיבת הממשלה  בהפגנתיות. "אני בעד שכל ילדי ישראל ילמדו אנגלית, מתמטיקה ומדעים. זה הדבר הנכון", אמר אקוניס. נתניהו הגיב: "הממשלה הזו קיימת בזכות ההסכמים עם המפלגות החרדיות".

להחלטה היו תגובות חריפות, בעיקר ממפלגת 'יש עתיד', שיזמה בקדנציה שעברה את ההחלטה לחייב מוסדות חרדיים בלימודי הליבה. בתגובה שפרסמה המפלגה נאמר: "ממשלת ישראל מובילה מחטף כדי לבטל את לימודי המתמטיקה והאנגלית לילדי ישראל. הממשלה ממשיכה לקחת את ישראל אחורה. כל מה שמעניין אותה זה הפוליטיקה בשביל להישאר בכיסא. הכל מותר.

לא ילמדו אנגלים ומתמטיקה. (צילום: דן בר דוב)
לא ילמדו אנגלים ומתמטיקה. (צילום אילוסטרציה: דן בר דוב)

"הממשלה מפקירה את הילדים של כולנו – את הילדים שנגזלים מהם הכלים הבסיסים להשכלה, פרנסה ועצמאות ואת הילדים שיצטרכו לשאת על כתפיהם כל חייהם, את הנזק שמעוללת הממשלה הזו", אומרת "יש עתיד". "המאבק הזה הוא לא בין חרדים לחילונים, המאבק הזה הוא בין פוליטיקה מושחתת לבין אנשים שאכפת להם. אם למישהו בממשלה הזאת עוד אכפת מעתיד ילדינו הוא יתנגד היום בתוקף למהלך השערוריתי הזה".

יו"ר מפלגת 'יש עתיד',  יאיר לפיד, אמר: "ממשלת ישראל רוצה לקחת היום מדור שלם את האפשרות לפרנס את עצמו. מילא אם הם לא היו מבינים את הנזק שהם מעוללים, אבל כל מי שיושב בממשלה הזאת מבין שהוא מוכר את הילדים שלנו. פשוט לא אכפת להם. הכל פוליטיקה".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "מדינת ישראל הולכת אחורה שוב, בגלל לחצים פוליטיים ובגלל פחדנות. ההחלטה לבטל את לימודי הליבה והתמיכה של השר בנט במהלך היא פגיעה קשה בציבור עצום בישראל, ציבור שמבקש להתפרנס בכבוד, להשתלב בשוק העבודה ולהיות חלק אינטגרלי מהמערכת.

" זוהי גזירה של אלפים לעוני, לקושי, ולתלות במדינת ישראל ובמערכת הקצבאות של המוסד לביטוח לאומי. אם השר בנט היה מתנהל באנרגיות בהן הוא מקדם את 5 יחידות המתמטיקה בציבור החילוני גם כלפי לימודי הבסיס בחברה החרדית – היינו רואים תוצאות מדהימות בשילוב, בהכלה ובתרומה של החברה החרדית למשק.

"השותפות הקואליציוניות שנותנות למהלך הזה יד, חותמות על הפגיעה הקשה בציבור הרחב ומעדיפות למכור את הציבור בישראל תמורת המשך השליטה והשרידות הפוליטית.  מתמטיקה ואנגלית הם בסיס לכל אדם שרוצה להשתלב, בלי קשר אם הוא אדם דתי או חילוני, אם שומר מצוות או לא. הפחד מפני לימודים בסיסיים אלו- נובע מתוך צרכים פוליטיות ותו לא".

ח"כ חיים ילין (יש עתיד): "שר החינוך מפרסם ומעודד את תלמידי ישראל ללמוד חמש יחידות מתמטיקה וחמש יחידות אנגלית, אך במקביל מדיר אוכלוסייה שלמה של צעירים מוכשרים על ידי ביטול לימודי הליבה. במקום לאחד את העם ולדאוג לצמיחה של מדינת ישראל, בנט מפלג את העם ומייצר הבדלי מעמדות".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה ש"אין גבול לחוסר האחריות של הממשלה ולנזקים שהיא מוכנה לגרום לעתיד המשק והכלכלה רק בשביל לשלם למפלגות החרדיות ולקנות עוד שנות שלטון. החלטת הממשלה תותיר דורות של ילדים חרדים ללא השכלה כללית בסיסית וללא יכולת להכנס לשוק העבודה ויכולת להתפרנס בעתיד. המטרה העיקרית של החוק הוא להבטיח שגם הדור הבא של הבוחרים החרדים יהיה עני ותלוי במפלגות החרדיות וכך ימשיך לציית להן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן