Skip to content

בפעילות צה"ל, כוחות ימ"מ ושב"כ חוסל מבצע פיגוע הרצח של מרק מיכאל

כוחות צה"ל בסיוע משטרת ישראל והשב"כ עצרו החודש את חברי חוליית הטרור וסייעניה. לפנות בוקר פשטו הכוחות על סוריף, הרסו את מסתור המחבל ועצרו קרובים שסייעו לו להסתתר. ראש מועצת הרב חברון: "אנחנו לא רגועים יותר ודבר זה איננו מונע לצערנו את הרצח הבא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפעילות משותפת לצה"ל, משטרת ישראל ולשב"כ , חוסל הלילה (רביעי) מחמד פקיה (29) שביצע את הפיגוע בו נרצח הרב מרק מיכאל מהתנחלות עותניאל בתחילת החודש. בו בעת נעצרו שלושה מבוקשים נוספים, כולם חברי ארגון החמאס, חברי חולייתו של פקיה. כמו כן נעצרו לחקירה קרובי משפחה נוספים אשר סייעו למחמד פקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע.

הפעילות הלילה בסוריף
הפעילות הלילה בסוריף

הלילה, מעט לאחר 01:00 לפנות בוקר, פשטו כוחות החטיבה המרחבית עציון, בשיתוף השב"כ והימ"מ על דירת המסתור בכפר סוריף שבגוש עציון, בה הסתתר פקיה אשר ביצע את הפיגוע בו נרצח הרב מיכאל מרק ובו נפצעו אשתו וילדיו. במהלך הפשיטה סירב פקיה להסגיר את עצמו ופתח בירי לעבר כוחות צה"ל. בתגובה, הכוחות השיבו בירי מספר טילי נ"ט לעבר המבנה בו התבצר החשוד ולבסוף הרסו את הבית בו שהה באמצעות מחפרון כבד והרגו את המחבל. בקרבתו נמצאו נשקו מסוג קלאצ'ניקוב ורימון מאולתר. במהלך הפעילות בסוריף נעצרו מוערבים נוספים שסייעו לפקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע. אחיו של מחמד פקיה, צהיב, נעצר והודה בחקירתו כי סייע למחמד פקיה להסתתר ולהחביא אמל"ח אשר היה ברשותו של מחמד פקיה. במקביל נעצר בן דודם של האחים, מעאז פקיה, אשר מסר בחקירתו כי סייע בהלנתו של מחמד פקיה בימים לאחר הפיגוע. כמו כן, נעצרו לחקירה 3 קרובי משפחה נוספים אשר סייעו למחמד פקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע. בעוד הפלסטינים מדווים כי 3 בני אדם נפצעו במשך העימותים שפרצו בין כוחות צה"ל לפלסטינים, דיווח צה"ל כי פלסטינית אחת נפצעה באורח קל ופונתה בידי הסהר האדום לקבלת טיפול בבית חולים.
במהלך החודש האחרון פעלו כוחות רבים ומשולבים תוך הפעלת יכולות מודיעיניות נרחבות במטרה לאתר ולתפוס את מבצעי הפיגוע. במשך פעילות זו המשיך צה"ל במאמץ הממוקד לאיתור אמצעי לחימה ומחרטות לייצור נשקים באיו"ש, חלק מהן נחשפו ונהרסו.

צילומים באדיבות השב"כ
צילומים באדיבות השב"כ
 בית מסתור המחבל (צילום: דובר צה"ל)
בית מסתור המחבל (צילום: דובר צה"ל)

קודם לפשיטה הלילית על צוריף -, בתחילת החודש, ב – 04/07/2016, נעצר מחמד עא מגי'ד עמאירה, תושב דורא, כבן 38, פעיל מנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית, עמאירה הודה כי שימש נהג במהלך הפיגוע בעוד פקיה ביצע בפועל את הירי הקטלני.
במהלך החקירה נעצר גם אחיו של מחמד פקיה, צהיב, שהודה בחקירתו כי סייע למחמד פקיה להסתתר ולהחביא אמל"ח אשר היה ברשותו של המרצח. במקביל נעצר בן דודם של האחים, מעאז פקיה, שמסר בחקירתו כי סייע בהלנתו של מחמד פקיה בימים לאחר הפיגוע. כמו כן, נעצרו הלילה לחקירה קרובי משפחה נוספים אשר סייעו לפי החשד לפקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע. במסגרת החקירה בשב"כ הוסגרו הנשק והרכב באמצעותם בוצע הפיגוע הרצחני.

צילום: דובר צה"ל

פינוי גופת המחבל – צילום מקור פלסטיני

בעימותים שפרצו הלילה בכפר נותק החשמל במספר ישובים עקב פגיעה בעמוד מתח גבוה. בשל כך הופסקה פעילות משאבת המים של מקורות שסיפקה מים לבריכות הנמצאות בגוש במרכזי של ישובי הר חברון ובהתנחלות אפרת. תושבי ההתנחלויות התבקשו להשתמש במי שתיה בלבד.
יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון הגיב הבוקר בתגובה לחשיפת החוליה ואמר: ״קיבלנו את הידיעה על תפיסתם של המחבלים ברגשות מעורבים. מחד הערכה עצומה לצה"ל על הנחישות העבודה העיקשת ועל הצלחתם להגיע אל הרוצחים. מאידך, אנחנו לא רגועים יותר ודבר זה איננו מונע לצערנו את הרצח הבא. ביצת הטרור ממשיכה לדמם כל עוד לא מפעילים אמצעים נוספים קשים מול הרוצחים עוזריהם וקרוביהם מחד ומאידך מגבירים ומרימים את ההתיישבות. בדקות אלה אני בדרכי למשפחה לבשר להם על תפיסתם של הרוצחים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן