Skip to content

המתנחלים התלוננו, שקד הגיעה והבוקר נהרסו בתי פח ב אום אל-ח'יר

המנהל האזרחי הרס הבוקר 5 בתי פח שבנו פלסטינים בישוב הפלסטיני שבהר חברון. 3 מהם במימון האיחוד האירופי. במבנים התגוררו 27 בני אדם ובתוכם 16 קטינים. אמש ביקרה שרת המשפטים בהתנחלות כרמל, ראש המועצה התלונן והבוקר בוצעה ההריסה. כעת פועלים בקרב המועצה ותנועת רגבים להפסקת בניית העיר הפלסטינית. בצלם: "ממשלת ישראל ממשיכה במדיניות ההרס של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המנהל האזרחי בגדה המערבית הרס הבוקר (שלישי) חמישה מבנים ביישוב אום אל-ח'יר שבדרום הר חברון. שלושה מהמבנים שנהרסו היו במימון האיחוד האירופי.  לטענת המועצה האזורית הר חברון, המבנים נהרסו לאחר שהמועצה ותנועת רגבים פנו למנהל  ואף הוציאו מכתבי התראה לפני הריסת הבתים. אמש ביקרה בהתנחלות כרמל שרת המשפטים אילת שקד והבוקר הופיעו הדחפורים. יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון הגיב להריסה ואמר: "הבוקר פעלו רשויות החוק כנגד עברייני בנייה ומיצו את הדין בזריזות אני מקווה שזו תחילתה של מגמה שכן עד כה המסר שעבר באי אכיפת החוק הוא שמדינת ישראל מעלימה עין ומכשירה את הבניה הדבר הביא לצמיחה בהיקפי הבניה הלא חוקית של הערבים. יחד עם זה המצב בשטח מוסיף להיות רחוק ממשביע רצון" אמר ראש המועצה.

צילום: דוברות המועצה הר חברון
צילום: דוברות המועצה הר חברון
צילום: גיא בוטביה
צילום: גיא בוטביה

אתמול אחה"צ ביקרה השרה איילת שקד בהר חברון ובהתנחלות כרמל ושמעה מפי ראש המועצה סקירה על היקפי הבניה הלא חוקית במרחב. כאמור הבוקר הרסו כוחות המנהל חלק מהמבנים.
את דמרי זה לא מספק, הוא כמו רבים מחבריו מתנגדים חריפות לבנייתה של מורבי, העיר הפלסטינית הנבנית על אדמות פרטיות.  "לא רחוק מהמבנים שנהרסו בונה הרשות הפלשתינית מקבץ עצום בגודל של עיר על קרקעות מדינה לא יכול להיות שתהיה אכיפה סלקטיבית כזאת בוטה בהר חברון אנחנו מתמודדים עם הקפאת בניה כבר למעלה משנה כל צינור וכל קרוון נבחנים בכלים המשפטיים המחמירים ביותר שעה שלידנו יש מי שבונה ומצפצף על החוק", אמר ראש המועצה, והוסיף: "שרת המשפטים ראתה את העוול ואני שמח ומקווה שהאכיפה שבוצעה הבוקר היא תחילתה של דרך חדשה תודתי לתנועת רגבים על הסיוע הרב ושיתוף הפעולה בסוגיה זו".

עובד ארד מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים המפקחת על בניה בלתי חוקית אמר הבוקר: "המבנים של האיחוד האירופי שנהרסו ליד היישוב כרמל הם רק קצה הקרחון של עיר בלתי חוקית שהאיחוד האירופי מסייע לרשות הפלשתינית להקים בדרום הר חברון".  "האכיפה של המנהל האזרחי היא בהחלט התחלה חשובה שאנו מברכים עליה אבל אסור להסתפק בה. האכיפה נגד העיר הבלתי חוקית חייבת להמשך בכל העוצמה", הדגיש ארד.
מארגון  "בצלם" לזכויות אדם נמסר בתגובה כי "הפעולות האחרונות ממחישות שממשלת ישראל ממשיכה במדיניות ההרס של קהילות פלסטיניות לצורך הרחבת התנחלויות, אותה מדיניות שזכתה לגינוי בינלאומי רק לאחרונה בדו"ח הקוורטט. בהריסה הבוקר באום אל ח'יר נהרסו חמישה מבני מגורים, בהם שלושה שנבנו במימון האיחוד. התגוררו בהם 27 בני אדם, בהם 16 קטינים. מדובר באנשים שכולם איבדו את ביתם בהריסה קודמת לאחרונה."

צילום: גיא בוטביה
צילום: גיא בוטביה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן