Skip to content

פסטיבל הכליזמרים ה- 29 בצפת

עשרות אמנים יופיעו גם השנה בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-29 בצפת. כל המופעים בכניסה חופשית לקהל הרחב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פסטיבל הכליזמרים ה- 29 בצפת (צילום: יח"צ)

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ייחגג השנה, בפעם ה-29, בצפת עם עשרות הרכבים ואמנים מהארץ ומהעולם בציפייה לעשרות אלפי מבקרים שימלאו את הבמות ברחבי העיר העתיקה. השנה יתקיים הפסטיבל בימים שני-רביעי, 15-17.8, י"א-י"ג באב וימשיך את המסורת של שילוב אמנים בולטים מהמוסיקה הישראלית לצד כליזמרים ואמני מוסיקת הנשמה היהודית היוצרים שילוב מיוחד וחוצה מגזרים.

בין השמות הבולטים שיופיעו לראשונה במסגרת הפסטיבל יהיו הזמרים שמעון בוסקילה ורמי קלינשטיין שיארח את חנן בן ארי, המצטרפים לרשימה הארוכה של האמנים הרבים שיופיעו בבמות השונות הפזורות בין הסמטאות העתיקות באווירה הייחודית של צפת, בהם יונתן רזאל ודניאל זמיר שיופיעו ביחד ואף לחוד, יצחק מאיר שיופיע עם הרכב מוסיקלי במופע חדש 'הזיץ של יצחק מאיר – משנקר עד שמר', אהרון רזאל, להקת הילדים פרחי ירושלים; הרכב הכליזמרים החדש כלייבדיק המורכב מנגנים  המבצעים את מוזיקת הכלייזמרים המסורתית עם כינור, קלרינט וגיטרה חשמלית, לבושים ומאופרים שחורים מכף רגל ועד ראש ומופיעים במופע מיוחד של קול וצבע; החזנית עדי ארד, מוסה ברלין הוותיק, הכנר הבינלאומי אייל שילוח שישתף פעולה עם נגן העוד עימאד ד'לאל ואף עם הכנר ניר סרוסי במופע המפגיש שני כנרים על במה אחת, סניה קרויטר, חנן בר סלע, מירל רזניק, ישראל זוהר, MazalGirls להקת כליזמריות חדשה בהובלתה של הכנרת באה שרון, אמנים והרכבים מקומיים כמו סימפלי צפת וווליום צפת, איטה ודב זילברמן, אריק שבבו ועוד.

מסורת נוספת שתחודש השנה בפסטיבל תהיה בבימת המעיין הרדום שתיקרא 'בימת קרליבך' שם חלקם העיקרי של המופעים יוקדשו לשיריו של הרב המנגן שלמה קרליבך. בין האמנים שיופיעו בבמה זו יהיו גם יהודה כץ, דב הנדלר, הכנר ניר סרוסי במופע 'מיתרי קרליבך', ההרכב 'אידישקייט' עם ניגוני קרליבך, אהרון רזאל, מוסא ברלין, ההרכב 'כליזמר זכרון יעקב' ואמנים נוספים.

לצד האמנים הישראליים יופיעו בפסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת גם אמנים מרחבי העולם שאף ישתתפו לאחר הפסטיבל בפרויקט כיתות האמן המוסיקליות בעיר, בתוכם מרלין שפרד – אחד הקלרניתנים המובילים בעולם בתחום המוסיקה בסגנון כליזמר מזרח אירופי שיופיע בפסטיבל יחד עם הזמרת פולינה שפרד איתה הקים את ההרכב דואו פלוס המבצע מוסיקת כליזמר, טורקית, רוסית, יוונית ורומנית ומופיע ברחבי העולם; הכנרת וויולנית קוקי סיגלשטייןהחברה בהרכבי כליזמרים רבים וארגוני מוסיקה שונים ואף מרצה בסדנאות של נגינת כלי קשת לכליזמרים ברחבי העולם ואמנים נוספים.

פסטיבל הכליזמרים ה- 29 בצפת (צילום: יח"צ)

בנוסף למופעים הרבים יתקיימו בימי הפסטיבל בעיר שלל אירועים מיוחדים וביניהם בימת 'כליזמרים לילדים' בכניסה חופשית לקהל הרחב, סיורים מודרכים ברחבי העיר ללא תשלום, מופעי נגנים ואמנים הפזורים בסמטאות, הרצאות לקהל הרחב במכללת צפת ושלל אירועים נוספים באווירת מוסיקת הנשמה המיוחדת של נגני הכליזמרים.

לאחר הפסטיבל ייפתח בעיר גם השנה הפרויקט הבינלאומי של כיתות האמן ומופעי התלמידים מכל העולם (21-25.8), בהנחייתם של גדולי נגני מוסיקת הנשמה היהודית ומרצים בעלי שם מרחבי העולם עם אמנים מיוחדים מהארץ ומהעולם. כיתות האמן יתקיימו במכללה האקדמית צפת כאשר הקהל הרחב מוזמן לצפות בשיעורים ובחזרות לאורך היום. כמדי שנה במהלך ימי הפרויקט הבינלאומי יתקיימו בצפת גם מופעים מוסיקאליים גדולים ומיוחדים לקהל הרחב בכניסה חופשית.

לתוכנייה המלאה ולפרטים נוספים – אתר הפסטיבל – http://klezmerim.info/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן