Skip to content

יחסים על פי יו לורי: נשים וגברים באמת מחפשים דברים שונים?

לא באתי לשבח את הספר של יו לורי, "מכירת חיסול", אלא כדי להביא לדיון תובנה בסיסית פרי עטו על תחום היחסים. מאת שרית פרקול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא התכנסתי כאן כדי לשבח את ספר המתח הסוחף והשנון של יו לורי, "מכירת חיסול", אלא כדי להביא לדיון תובנה בסיסית פרי עטו על תחום היחסים שבינו לבינה

מאת שרית פרקול

יו לורייו לורי כותב כמו שהוא מדבר. כלומר, כמו שאנחנו רגילים לשמוע אותו מדבר, בתור דוקטור גרג האוס מהסדרה המשובחת "האוס". הוא מחוספס, הוא ציני, הוא שנון להפליא. בכל פעם אני יותר ויותר מתפעלת משלל כישוריו (שחקן, ספורטאי, מוזיקאי, ועכשיו, מסתבר, גם סופר). מן הסתם יש לו פגמים נוראיים, אולי כמו האישיות המחורבנת להפליא שהוא מדגים ב"האוס" לצד האינטליגנציה המדהימה והעיניים הכחולות מיני ים, אבל אני מעדיפה לחשוב שלא.

לא התכנסתי כאן כדי לשבח את ספר המתח שלו, "מכירת חיסול", שיצא לאור בעברית בהוצאת עם עובד. הספר סוחף וכתוב היטב, עם הרבה הומור יבש, שעובר יפה מאוד בתרגום של יעל אכמון. גיבור הספר, תומאס לאנג, חייל בדימוס בשירות הוד מלכותה המשמש שומר ראש ויועץ בטחוני למרבה במחיר, הוא גבר גבוה בן 36, שרוכב על אופנוע קוואסאקי, שותה וויסקי ויש לו בדרך כלל במקרר רק יוגורט, במקרה הטוב. לורי מכניס לפיו לאנג טקסטים שאני ממש יכולה לדמיין את ד"ר האוס אומר אותם.

"עיניים מהסוג שעלול לגרום לגבר בוגר להתחיל לקשקש שטויות"

כמו ד"ר האוס, לאנג גר לבדו, רוב הזמן (על הכריכה האחורית של הספר מגדירים אותו כ"עצלן רומנטי"), אבל כשהוא מתאהב, זה עם כל הלב. לרוב, זה מתחיל בעיניים. "היא כיוונה אלי את זוג העיניים הענקיות, הבהירות, האפורות, הבהירות, הענקיות, שלה. עיניים מהסוג שעלול לגרום לגבר בוגר להתחיל לקשקש שטויות. צא מזה, בשם אלוהים", הוא גוער בעצמו.

התכנסתי כאן בשביל להביא לדיון טקסט קלאסי של יו לורי / גרג האוס / תומס לאנג על יחסים, או ליתר דיוק, מה מחפש כל אחד מהמינים אצל בני המין האחר:

"יש לך מישהי, תומאס?" שאלה רוני, "בימינו?"

"את מדברת על קשרים רומנטיים, אני מנחש".

"קלעת בול. אתה שוכב עם מישהי?"

"כשאת אומרת שוכב, את מתכוונת…?"

"תענה על השאלה מיד, או שאני קוראת לשוטר". היא חייכה. בגללי. אני גרמתי לה לחייך, והתחושה היתה נחמדה מאוד.

"לא, רוני, אני לא שוכב עם שוב אישה בימינו".

"גבר?"

"או גבר. או בעל חיים. או סוג כלשהו של עץ נשיר".

"למה לא, אם לא אכפת לך שאני שואלת? וגם אם כן".

נאנחתי. לא ממש ידעתי את התשובה בעצמי, אבל היה ברור לי שלא יעזור לי לומר את זה. התחלתי לדבר, ולא היה לי רעיון ברור מה עומד לצאת לי מהפה.

"כי סקס גורם לאומללות יותר משהו מביא עונג", אמרתי. "כי גברים ונשים רוצים דברים שונים, ואחד הצדדים תמיד מתאכזב. כי לא מציעים לי לעיתים קרובות, ואני שונא להציע. כי אני לא מאוד טוב בזה. כי אני רגיל להיות לבד. כי אני לא מצליח לחשוב על סיבות נוספות". השתתקתי כדי לנשום.

"בסדר", אמרה רוני. היא הסתובבה והתחילה לצעוד לאחור כדי שתוכל להסתכל לי על הפנים. "אז איזו מהן היא הסיבה האמיתית?"

"מספר שתיים", אמרתי לאחר הרהור. "אנחנו רוצים דברים שונים. גברים רוצים לשכב עם אישה. ואז הם רוצים לשכב עם עוד אישה. ועוד אישה. ואז הם רוצים לאכול קורנפלקס ולישון קצת, ואז הם רוצים לשכב עם עוד אישה, ועוד אישה, עד יום מותם. נשים…" חשבתי לעצמי שכדאי שאברור את מילותי בקפידה רבה יותר כשאני מתאר מין שאיני שייך אליו, "נשים רוצות מערכת יחסים. יכול להיות שהן לא ישיגו את זה, או שישכבו עם הרבה גברים לפני שישיגו את זה, אבל בסופו של דבר, זה מה שהן רוצות. זאת המטרה. לגברים אין מטרות. לא באופן טבעי. אז הם ממציאים מטרות ותולים אותן על הקיר וזורקים עליהן חצים. לשם כך הם ממציאים חצים. או שהם מסתבכים בקטטות, או מנסים להתעשר, או מכריזים מלחמות, או ממציאים כל מיני דברים מטומטמים אחרים כדי לפצות על העובדה שאין להם מטרות אמיתיות".

(…) המנגנונים המיניים של שני המינים פשוט לא מתאימים, זאת האמת הנוראה. לצד אחד יש מכונית קטנה, שמתאימה לקניות, לסיבובים קצרים בעיר ולחניה זריזה; לצד האחר יש מכונית גדולה, שמתאימה למרחקים ארוכים ולעומסים כבדים – היא גדולה יותר, מורכבת יותר וקשה יותר לתחזק אותה. לא הייתם קונים 'פיאט פנדה' כדי להעביר עתיקות מבריסטול לנורוויץ', ולא הייתם קונים 'וולוו' לשום מטרה אחרת. לא שסוג אחד טוב מהאחר. הם פשוט שונים, זה הכול.

(…) אם גבר מתמסר לרגע המיני, ובכל, זה כל מה שזה. רגע, עווית. אירוע ללא משך זמן. לעומת זאת, אם הוא מושך את זה באמצעות ניסיון להיזכר בכמה שיותר שמות של גווני צבע, או מה שלא תהיה השיטה המועדפת עליו, מאשימים אותו בטכניות קרה. כך או כך, אם אתה גבר הטרוסקסואלי, יהיה לך קשה להחריד לקבל קרדיט על מפגש מיני בעת המודרנית".

מה דעתכם?

  • האם סקס באמת גורם אומללות יותר מאשר עונג?
  • האם באמת גברים ונשים רוצים דברים שונים?
  • האם אין גברים שרוצים באמת מערכת יחסים?  

12 Comments

  1. עמית קרטס בנין
    26 בפברואר 2012 @ 10:40

    יו לורי, השחקן והסופר כמובן, נשוי בהתמדה ראויה לציון מ-1989 לאותה אשה ויש לו שלושה ילדים.

    • שרית פרקול
      26 בפברואר 2012 @ 10:42

      כשהוא מתאהב, זה עם כל הלב?
      (אבל בעצם, לכי תדעי מה הוא עושה כשהיא בלונדון והוא מצטלם בארה"ב).

  2. ג'נין וולף
    26 בפברואר 2012 @ 10:29

    ראיתי אותו מתראיין בתוכנית טלוויזיה (שכחתי את השם) שמיועד לסטודנטים לקולנוע.
    הוא מקסים גם כשהוא מדבר בשם עצמו ולא כד"ר האוס.
    אין לו מושג ברפואה, אגב.
    מחכה ליום בו אפגוש את הגבר שיבין את חוש ההומור הציני והבריטי שלי,
    מחספס דיו פלוס עוד כמה איכויות…

    • שרית פרקול
      26 בפברואר 2012 @ 13:27

      ג'נין, כן, הוא מקסים לגמרי.

      ולגבייך – אולי לונדון מחכה לך? 🙂

  3. גל א
    25 בפברואר 2012 @ 17:25

    ולעניין, כן, סקס קר לא מביא אושר, אבל הוא מהנה, ונראה לי שאיפשהו נשים התנתקו מההבנה, שאשה יפה זה מסוג ההנאות שלא דורשות הסבר, כי אין, ולא צריך. אין בזה החפצה, כפי שמחנכים אתכן לחשוב בלימודי המגדר הנוקשים. זה משהו עמוק בDNA. זה מתחיל בילדות.

    סקס ממערכת יחסים מהנה יותר, כי איכפת יותר מהצד השני, הרצון לתת אינו רק בשביל תחושת ניצחון, אלא גם מתחושת איכפתיות, רצון לתת שלא על מנת לקבל. כאן נמצאת חוסר ההבנה העמוקה ביותר אצל נשים, שגורמת להן לחשוב שלגברים אין רגשות, וזה מתקשר לשאלה השניה. הפן החייתי שבגבר רוצה לשכב עם כמה שיותר נשים. הפן החברותי שבנו רוצה לחוות גם את חווית ההקדשה העצמית לאשה. הקונפליקט הזה לא פשוט ליישוב, וזו נאיביות לחשוב שזה רק עניין של רצון, מה גם שלא נראה לי שאת תרצי להיות עם גבר שהחייתי שבו רוסן לגמרי.

    • שרית פרקול
      25 בפברואר 2012 @ 17:37

      תודה על תגובתך, גל. אני קצת שכחתי מה לימדו אותנו בלימודי המיגדר הנוקשים מאז גן חובה, אז טוב שרעננת את זכרוני 🙂

      בכל מקרה, אני מבסוטית מהטקסט ששם יו לורי בפיו של גיבורו הספרותי. הוא לא המציא כאן את הגלגל, כמובן, אבל בהחלט ציחצח היטב את הטאסות.

      • גל א
        26 בפברואר 2012 @ 13:21

        בסדר, אז הרווחתי את הציניות על לימודי המגדר ביושר, ובכל זאת, בכל כתבה בנושאי גברים-נשים, מוצאים את אותן קלישאות נגד גברים, וזה משעמם, לפחות שימציאו חדשות!

        • שרית פרקול
          26 בפברואר 2012 @ 13:26

          גל, מזמינה אותך לכתוב קלישאות חדשות, אבל לפי דעתי קלישאות הופכות לקלישאות דווקא מפני שהן נכונות וישנות.

  4. גל א
    25 בפברואר 2012 @ 17:13

    אהם, את יודעת שד"ר האוס זה דמות פיקטיבית, שמישהו אחר כותב בשבילו… נכון? 🙂

    • שרית פרקול
      25 בפברואר 2012 @ 17:25

      לא! הרסת אותי עכשיו, גל.
      אתה מתכוון לומר שממש אין מצב שיו לורי בחר את הדמות, או שהתסריטאים הושפעו מהדמות שלו, או שהוא אפילו מעורב בכתיבה?

      • גל א
        26 בפברואר 2012 @ 13:22

        נכון??
        יו לורי (משאית?) מעצבן. שחקן מצליח, מוסיקאי, קומיקאי מוצלח ועכשיו גם סופר? נשמע כמו יצור שהורכב ע"י סיינפלד, אם את זוכרת איך הוא וג'ורג' הצליחו ביחד להיות גבר סביר..

        • שרית פרקול
          26 בפברואר 2012 @ 13:25

          לגמרי נשמע מוצלח מדי 🙂

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן