Skip to content

הבוקר – שקט מתוח בדרום מחשש תגובה בעקבות עשרות תקיפות ישראל בעזה

בעקבות ירי הרקטה לשדרות, חיל האוויר תקף הלילה ברצועת עזה. ארגון טרור סלפי נטל אחריות לירי ומסר כי "השיגור בוצע בתגובה לעליית יהודים להר הבית". התקשורת העולמית: "תגובה בלתי פרופורציונלית שמכתיב השר ליברמן לעומת רקטה עקרה בודדה". הפלסטינים: "ישראל השתמשה במטוסי F35 החדשים". מומחה צבאי: "ישראל העבירה הלילה לסוריה מסר בניב עזתי”
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל פעל אמש והלילה (ראשון) ותקף האמצעות מטוסי חיל האוויר וטנקים עשרות מטרות שונות ברחבי רצועת עזה ובהן הותקפו שני מתקני גדודי אל קאסם, מתקן של גדודי אל קודס, מתקן של המוג׳הידין, עסקלן ו- חיטין, שטח פתוח במנשיה, מתקן בבית לאהיה של גדודי אל קודס, שטח פתוח  באל ג׳וואני צפון בית לאהיה ושטחים נוספים שהותקפו בפגזים באזור אל בורה ושוארב. תקיפות צה"ל הגיעו בעקבות ירי רקטה לעבר שדרות אתמול בסמוך 14:22 בצהרים. הרקטה גרמה לנזק למספר בתים ביניהם היא התפוצצה. ישראל הגיבה מיד באמצעות ירי טנקים ומטוסי חיל אוויר. מאוחר יותר יצאה הודעה לחקלאי עוטף עזה להימנע מעבודה בשטחים פתוחים סמוכי גדר הרצועה. עם זאת, בתום הארכת מצב הנחה צה"ל את התושבים להמשיך את חייהן כשגרה. גל התקיפות השני החל בקרוב ל 22:30. דובר צה"ל מסר כי תקיפת צה"ל ברצועת עזה הגיעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל. לדברי הדובר "צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר העיר שדרות מוקדם יותר היום המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל". "ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה", לשון ההודעה. ארגון סלפי ברצועת עזה המכונה "אחפאד א-סחאבה" קיבל אמש אחריות על "שיגור רקטות" לעבר שדרות. בהודעה מטעם הארגון, שפורסמה ברשתות החברתיות, נכתב כי השיגור בוצע בתגובה לעליית יהודים להר הבית. הפלסטינים דיווחו כי כתוצאה מתקיפות צה"ל נפצע בינוני נער בן 17 ועוד שלושה ילדים נפגעו מחרדה.

התקיפות ברצועה ( צילום: תחנת אל מנאר)
התקיפות ברצועה ( צילום: תחנת אל מנאר)
צילום מדף הפייסבוק של Solidarity with Palestine
צילום מדף הפייסבוק של Solidarity with Palestine

עשרות התקיפות בעזה הביאו לכך שרשתות החדשות הגדולות בעולם דיווחו על הפצצות ישראליות נרחבות של ישראל ברצועת עזה. לדיווחים על פעולות התקיפה האוויריות נלוו דיווחים ופרשנויות שבהן הודגש כי מדובר ״בתגובה בלתי פרופורציונאלית שמכתיב השר ליברמן לעומת רקטה עקרה בודדה ששוגרה בניגוד לדעת הנהגת החמאס״. החמאס מצדו דווח על מאמצים לאתר את משגרי הרקטה לכיוון שדרות. הדיווחים הפלסטיניים אשרו כי ישראל הפציצה ישראל שורה של מטרות חמאס, ג׳יהאד אסלאמי וארגונים נוספים. לטענת הפלסטינים חיל האוויר הישראלי השתמש הלילה גם במטוסי ה- F35 החדשים בהפצצות הלילה על רצועת עזה . הבוקר קמו תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה לחייהן כשגרה, אבל ניכר שהמתח לא פג. מקורות פלסטינים התריעו כי החמאס ושאר ארגוני הטרור לא יבליגו על גלי התקיפות.

התקיפות ברצועה ( צילום: תחנת אל מנאר)
התקיפות ברצועה ( צילום: תחנת אל מנאר)
שני נפגעי חרדה (צילום מדף הפייסבוק של Solidarity with Palestine)
שני נפגעי חרדה (צילום מדף הפייסבוק של Solidarity with Palestine)

הזווית הסורית
י. נציב מומחה צבאי למזרח התיכון הסביר למגפון כי "באמצעות שורת התקיפות הלילה ישראל שולחת מסר בשפה הסורית בניב עזתי על רקע הפעילות הצבאית החריגה בגזרת קונייטרה. לדבריו גם אמש, ממש כמו בלילות האחרונים, החלה הארטילריה הסורית בהפגזת מטרות מורדים צמודי גדר הגבול עם ישראל. אם בימים האחרונים הותקפה העיירה אלחמידייה , הרי שאמש הוסטו קני הארטילריה הסורית מעט דרומה והמטרות שנבחרו היו העיירות בריקה, הנמצאת פחות מקילומטר מגבול ישראל בתוך השטח המפורז, והעיירה ביר עג'ם הנמצאת 2 ק"מ צפונית לבריקה. הפיכת ההפגזות הליליות הסוריות לשגרה, למורת רוחה הרבה של ישראל, הביאה אותה, כך להערכתי, להגיב לירי הרקטה מעזה לשטח ישראל, תוך יציאה "פראית" מהפרופורציות שבהם הגיבה בעבר הקרוב . ברצף התקיפות הישראליות אמש והלילה בעזה מעבירה ישראל מסר מהדהד ,הנשמע מעזה ועד קוניטרה, כי כאשר זוממים לפגוע בביטחונה – אין יעד , רגיש ככל שיהיה, חסין מפני חרון אפה והכל בשם בטחון אזרחיה". "אפשר בהחלט לחשוב שהמסר היום בעזה נשלח למכותבים בשפה הסורית אך בניב העזתי כדי שלא תהיה אוזן רלוונטית שלא תבין את הדקויות שבין הניבים השונים בערבית המדוברת", מציין נציב.

1 Comment

  1. גורן
    22 באוגוסט 2016 @ 10:16

    אני שואל מדוע יורים מעזה מיד יקפצו ויזעקו מצור!! על עזה יש סגר מצור על רקע הירי מעזה כשישראל ברחה מעזה היא לא שמה סגר אז שלט הפתח הסגר הוטל מיד עם תחילת ירי הרקטות מעזה מדובר בסגר לא כולל הכנסת מזון מים חשמל כמו שעושים האחים הסורים במלחמתם נגד ה" מורדים" לעזה נכנסות יום יום מאות משאיות לעזה מוזרם חשמל ומים מישראל גם בעת מלחמה בסרטון נראית עזה משוקמת עם בתי מלון חופי רחצה מלאים שוק עם כל טוב כך לא נראית עיר במצור מדוע אני מציין כל זאת כי כאשר ההתגרות בסופו של דבר תהיה בלתי נסבלת וצה"ל לא תהיה לו ברירה אלה לכנס שוב לעזה נשמות טובות יצאו בקריאות די למלחמה צה"ל מבצע טבח בעזה אותם נשמות טובות לא פונות לעבר עזה וצעקות די לירי מעזה מעניין למה……..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן