Skip to content

יום שני 22 באוגוסט 2016 (בוקר)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי) היום: נאה עם ירידה קלה של הטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית. שלישי-חמישי: ללא שינוי של ממש במזג האוויר. בטחוני דובר חמאס בעזה: "מאשימים את ישראל באחריות מלאה להסלמה ברצועת עזה" – "ישראל מנסה ליצור משוואה חדשה" גורם צבאי בכיר: "50 מטרות הותקפו בעזה" * גורם צבאי בכיר לאחר גל התקיפות ברצועה: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)
היום: נאה עם ירידה קלה של הטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית.
שלישי-חמישי: ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

בטחוני
דובר חמאס בעזה: "מאשימים את ישראל באחריות מלאה להסלמה ברצועת עזה" – "ישראל מנסה ליצור משוואה חדשה"
גורם צבאי בכיר: "50 מטרות הותקפו בעזה" * גורם צבאי בכיר לאחר גל התקיפות ברצועה: "ישראל לא מעוניינת בהסלמה" – "המטרה – לשמר את השקט"
ראש עיריית שדרות :"אסור לאפשר את המצב של טפטוף ירי רקטות"
"במהלך היום ייכנסו אלף משאיות לרצועת עזה, ואין לנו שום כוונה להסלים, יש לנו מטרה לשמר את השקט", אמר גורם צבאי על רקע התקיפות מעזה. "אנחנו לא מזלזלים ברקטה בלב שדרות באמצע אוגוסט, התקיפה היא חריגה ואין כוונה ללכת להסלמה. עם זאת, אנו ערוכים", אמר הגורם.
עשרה מבוקשים נעצרו הלילה (ראשון) ביהודה ושומרון; חמישה מהם פעילי חמאס
מדיני
דיווח במצרים: משלחת ישראלית רמת-דרג הגיעה לקהיר
משרד התיירות לסוכני הנסיעות: להמנע מפעילות תיירותית בצפון קפריסין בשל חשש לפגיעה ביחסים עם הרפובליקה
דיווח: המדינה מתכננת לבנות יחידות דיור ביישוב היהודי בחברון
פוליטי
ח"כ עמיר פרץ: "ממשלת הימין נכשלה בכל מה שקשור ביצירת אסטרטגיה חדשה אל מול עוטף עזה"
ח"כ בן ראובן בעקבות הירי מעזה: נקמה איננה תכנית עבודה
חוץ
דיווח: איראן תכננה להתנקש בשגריר סעודיה בעיראק
הבחירות בארה"ב: אחרי הפרסום על חובות טראמפ, פרסומים על תרומות המפוקפקות לקלינטון * הרפובליקנים: לחקור פעילות 'קרן קלינטון' (ישראל היום)
גרמניה: גרמניה עולה שלב ברמת הכוננות שלה מול מתקפות הטרור הפוקדות אותה ואת המדינות השכנות ביבשת – תקרא לאזרחיה לאגור מזון בשל מתקפת טרור אפשרית
לוב: כוחות הצבא כבשו מסגד ובית כלא של דאעש
יפן: יותר מ-400 טיסות בוטלו עקב סופת טייפון באזור טוקיו
ניגריה: "בוקו הראם" הרג 10 בני-אדם וחטף 13 בפשיטה על כפרהפיליפינים: שר החוץ הפיליפיני: "מחויבים לאו"ם למרות התבטאות הנשיא" * הדברים באים על רק איומו של נשיא הפיליפינים להקים ארגון בינלאומי מתחרה
קוריאה: ארה"ב ודר' קוריאה פתחו בתמרון צבאי משותף * קוריאה הצפונית: נפתח במתקפה גרעינית אם ארה"ב תפלוש לשטחנו
חדשות
ישראלים המועסקים בנציגויות ישראל ישביתו היום 11 מתוך 100 נציגויות בעולם
נהגים, שימו לב: ביטוחי החובה לרכב מתייקרים * בעקבות ההפסדים מהפעילות בתחום, בימים האחרונים החלו חברות הביטוח להעלות את התעריפים ב־5%־10%. המהלך עומד בסתירה להצהרות שר האוצר משה כחלון על הכוונה להפחית את ביטוחי החובה לנהגים (מעריב)
הצעת חוק חדשה של ח"כ נורית קורן (הליכוד) מבקשת לחייב יצרני ויבואני מזון לסמן במדבקה מיוחדת מוצרים העשויים להכיל חיידקים מזיקים
ברשות הפלסטינית מקווים להתניע את חרם הצרכנים נגד מוצרים ישראלים עם איומים על מוצרים הנגועים בסלמונלה ובליסטריה * ברשות הדגישו כי החרם הוא נגד חברות בבעלות יהודית בלבד ולא נגד כאלה שבבעלות ערבית, כך חברת הנסיך שייצרה את הטחינה המזוהמת לא הוחרמה, לדבריהם יש להתייחס למוצרי החברות מהמגזר הערבי בישראל כאל "מוצרים ערביים מבורכים שעליהם לעמוד בכל התקנים הפלסטינים"..
תחבורה הקטל בדרכים
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הודיע הבוקר כי הוא תומך בהקמת ועדת שרים לענייני המאבק בתאונות הדרכים, שהוא יעמוד בראשה. זאת, לאחר פנייתו של ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) לראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת הוועדה. לפי הצעתו של כבל, בוועדה ישבו לצד שר התחבורה גם השר לביטחון פנים ושרי החינוך והמשפטים. "במציאות הנוכחית שר התחבורה אחראי על הבטיחות בדרכים אבל אין לו השפעה על התחומים האחרים. נדרש גורם מנחה לכלל פעולות הממשלה בנושא", אמר השר כץ.
כלכלי
חשש בתעשייה הביטחונית: אלפי עובדים יפוטרו עקב הסכם הסיוע החדש עם ארה"ב * בתעשייה חוששים כי ההסכם החדש יחייב להשתמש בסיוע האמריקאי כולו לרכש בארה"ב וכי ההחלטה תתרחב ותכלול גם את התקציבים המשותפים; בכיר בענף: "הממשלה מעדיפה להגדיל את תקציב הבסיס שלה על חשבון המפוטרים" (דה מרקר)
לאומי ודיסקונט יעניקו לאשטרום מימון של כחצי מיליארד שקל להקמת פרויקט בזמביה * חברת אשרא ומבטחים בינלאומיים ביטחו את העסקה, והדבר איפשר לבנקים ישראליים לרתק לצורך האשראי הון נמוך יותר (דה מרקר)
עובדי גדות כימיקלים מאיימים לפתוח בשביתה רבתי לאחר שלא הגיעו להסדר עם הנהלת המפעל שמתכנן פיטורי 50 עובדים
חרדים
היום צפויות הפגנות עקב מעצרו של בן הישיבה שנעצר עקב סירובו להתגייס במהלך התייצבותו בלשכת הגיוס * בתקופה האחרונה מתרבים בקצב מסחרר בני הישיבות שנעצרים בלשכת הגיוס, כשהצבא אינו מקבל חריגות כגון נסיעה לחו"ל, חוסר בטופס וכדומה.  * בעיתון הפלס, מוזכר הבוקר כי דעת גדולי ישראל ובראשם ראש הישיבה רבי שמואל אויערבאך שליט"א ועמו גדולי ראשי הישיבות ומורי ההוראה בעולם התורה והחסידות ובהם ראשי ורבני 'העדה החרדית', כי אין להתייצב כלל וכלל בלשכת הגיוס, בשום שלב שהוא, גם לא על מנת להנפיק 'פטור' כלשהו שכן עצם הליך ההתייצבות מהווה שיתוף פעולה עם המנגנון ההרסני של חוק הגיוס, וזאת מלבד הסכנה הכרוכה שעות במקום זה ובהיחשפות לגייסים המקצועיים המבקשים לצוד נפשות לכור ההיתוך הצבאי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן