Skip to content

עכו: ויכוח בין מתנחלים לצעיר ערבי על קפיצה למים מהחומה בעתיקה, הסתיים בשליפת אקדח

קבוצת מטיילים יהודים ביקשה הבוקר לקפוץ מחומת העיר העתיקה למים כפי שעושים זאת עשרות בשנים צעירי העיר העתיקה. ויכוח על תור הסתיים בשליפת אקדח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת מתנחלים בהם חייל קבע ככל הנראה, נחקרה היום (שני) בצהריים לאחר שבזמן שביקרה הבוקר בנמל העיר העתיקה בעכו, שלף החייל תושב התנחלות מעלה לבונה אקדח ואיים באמצעותו לטענת צעירים ערביים תושבי עכו עליהם. הצעיר, קטין בן 17 התלונן במשטרת עכו והמשטרה עכבה את הקבוצה היהודית לחקירה.

הצעירים היהודים והערבים מתווכחים על התור לקפיצה מהחומה (צילום באדיבות חוננו)
הצעירים היהודים והערבים מתווכחים על התור לקפיצה מהחומה (צילום באדיבות חוננו)

מפרטי החקירה עולה כי היהודים שראו את הצעירים הערביים קופצים מחומת העיר העתיקה למי הים, מנהג שלהם בן עשרות שנים, ביקשו גם הם לקפוץ למים והדבר התאפשר להם ללא בעיה. ככל הנראה אחד מהיהודים התמהמה ועצר את זרימת "תור" הקופצים ובתגובה צעק לו הקטין: "קפוץ או שאני דוחף אותך". בתגובה, כך טוען הקטין, שלף החייל אקדח ואיים בו עליו.
בארגון חוננו מספרים אחרת. לדברי הארגון "קבוצת מטיילים יהודים הותקפה ע"י ערבים בעיר העתיקה בעכו. חבר הקבוצה חייל בקבע נאלץ לשלוף את נשקו ועוכב לחקירה.  עו"ד עדי קידר "מדובר בשערורייה, חייל נאלץ להגן על חייו וחיי הסובבים אותו ומוצא עצמו תחת חקירה".
"טיילנו על חומות העיר העתיקה, כעשרים איש, בניהם ילדים רבים, לפתע וללא סיבה  ניגש  אלינו נער ערבי ואיים כי ידחוף אותנו מהחומה למטה, מדובר בגובהה עצום של 12 מ', לאחר מספר דקות הצטרפו לנער עוד מספר בחורים ונערים, כאשר אחד מהם החל ממש דוחף את חברי הקבוצה מהחומה וממש מסכם את חייהם. אני ועוד חברי קבוצה, כדי לא ליפול לצד הגבוהה לכיוון הים והסלעים נאלצנו לקפוץ מהחומה לצד הנמוך" סיפר אחד המטיילים, לדברי הארגון.
אלא שהתמונות שהעביר הארגון להמחשת דבריו, מראות כי יהודים כערבים עומדים בבגדי ים על החומה ומבקשים לקפוץ למים.  משטרת עכו שחררה את החייל בתנאים מגבילים לאחר שנחקר ומסרה כי החקירה בעניין נמשכת. רפ"ק חיים פונימונסקי דובר משטרת חוף מסר כי "צעיר באמצע שנות העשרים תושב מעלה לבונה  עוכב לחקירה ונשקו האישי נתפס ע"י המשטרה לאחר שלטענתו הרגיש מאוים בעקבות ויכוח שהתפתח  בינו ובין תושב עכו העתיקה כבן 17 ובעקבות כך שהרגיש מאוים שלף את אקדחו האישי מנרתיקו . בתום חקירתו שוחרר בתנאים מגבילים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן