Skip to content

החדירה לקבר יוסף – רב ידוע נחקר בחשד כי מימן נסיעת החסידים לקבר

הדילמה: מדוע רב הנחשב כידוע בהתנגדותו לרב אליעזר ברלנד וחסידיו מימן נסיעת אלו להם הוא מתנגד. שמו נמסר למשטרה בידי חלק מהחסידים שעוכבו לחקירה. לשאלות: מדוע מימן אם מימן, או שאולי נעשה ניסיון להטיל עליו רפש בידי חסידים, תצטרך המשטרה לתת תשובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשעות הצהריים (שלישי) עוכב לחקירה הרב י.ט.ח, שנחשב מגדולי מתנגדיו של הרב אליעזר ברלנד וחסידותו "שובו בנים", זאת בחשד כי הוא זה שארגן ומימן לפנות בוקר את נסיעת חסידי שובו בנים (חסידי הרב אליעזר ברלנד) לקבר יוסף בשכם – זאת בניגוד לחוק האוסר על כניסת ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית ללא תיאום. הרב חשין נחקר באזהרה במשך כשעה בתחנת אריאל של המשטרה, ולאחר מכן שוחרר. גורמים המעורים בסיפור טענו כי שני חסידים בולטים בחצר שובו בנים, אחד מהם בנו של משפיע מפורסם שנחשב מגדולי התומכים ברב ברלנד, מסרו למשטרה מידע לפיו הרב חשין עומד מאחורי ארגון הנסיעה לשכם והביאו לחקירתו. עם זאת, הגורמים לא הסבירו מדוע מממן רב המתנגד לחסידות שובו בנים של ברלנד את נסיעתם לקבר יוסף. ממשטרת ישדראל נמסר כי כל המעורבים שוחררו בתנאים מגבילים וכי החקירה עצמה נמשכת.

החסידים בדרכם לקבר (חדשות לפני כולם)
החסידים בדרכם לקבר (חדשות לפני כולם)

השכם בבוקר בסמוך ל – 03:30 לפנות בוקר נכנסו 60 מחסידי ברלנד לקבר יוסף המצוי בשכם בשטח A  שבשליטת הרשות הפלסטינית. כניסתם נעשתה במפתיע על דעת עצמם וללא תאום עם משטרת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון הפלסטינים, גררה תגובות מצד ציבור פלסטיני זועם ובמקום התפתחו הפרות סדר וזריקת אבנים לעברם. המשטרה הפלסטינית הוזעקה למקום כדי לחצוץ בינן החסידים להמון הזועם. כוחות משטרה וצה"ל שהוקפצו למקום חילצו את קבוצת החסידים בשלום, תוך עימות עם פלסטינים שהליכו אבנים על החסידים והשוטרים. 32 מהחסידים עוכבו הבוקר לחקירה שבעקבותיה נחקר הרב יום טוב. "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ", מדגישים במשטרה ומסבירים כי "כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילית", נמסר ממשטרת ש"י.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן