Skip to content

שישי – 02 ספטמבר 2016 (בוקר)

התחזית: היום מתחמם, מחר מתקרר מזג האוויר: היום (ו') יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות וירידה בלחות, אולם לא יחול שינוי ניכר בעומס החום. הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 34-22, קצרין 31-19, צפת 29-18, טבריה 36-23, נצרת 30-20, חיפה 30-25, תל אביב 30-25, ירושלים 29-18, אשקלון 30-24, עין גדי 37-28, באר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התחזית:

היום מתחמם, מחר מתקרר

מזג האוויר: היום (ו') יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות וירידה בלחות, אולם לא יחול שינוי ניכר בעומס החום.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 34-22, קצרין 31-19, צפת 29-18, טבריה 36-23, נצרת 30-20, חיפה 30-25, תל אביב 30-25, ירושלים 29-18, אשקלון 30-24, עין גדי 37-28, באר שבע 32-21, ערד 31-19, מצפה רמון 29-17 ואילת 37-27.

מחר, יום שבת, בשעות הבוקר העננים יתרבו וייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות ועלייה בלחות.

ביום ראשון, יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות מעט נמוכות מהממוצע לעונה. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום שני, יהיה מעונן חלקית לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות ובבוקר ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה..

פוליטי

גורמים בלשכת רוה"מ: בפגישה עם החרדים לא עלתה סוגיית ביטול קווי רכבת בסופ"ש * בניגוד לדיווחים על החלטה לביטול קווי רכבת בשישי ובמוצאי שבת בשל דחיית העבודות ברכבת, הבהירו בלשכת נתניהו כי הנושא לא עלה לדיון * כמו"כ 3 מטלות שתוכננו יבוצעו תוך חילול השבת

שר התחבורה ישראל כץ פתח במתקפה חריפה על ראש הממשלה, וקורא לו לוותר על תיק התקשורת. – אני לא מקבל את הטיעון שכדי למנוע לחצים רק רה"מ צריך להיות שר התקשורת * כץ אף מתח ביקורת על חוסר הפרגון מצד רה"מ: "אם היו לי שרים שדוהרים ומזיזים הייתי מגבה אותם כל היום ומחמיא להם" (חדשות2)

נתניהו נועד עם נציגי כלי תקשורת מהמגזר הערבי

מפכ"ל המשטרה התנצל בפני הקהילה האתיופית: "מתנצל בפני כל קהילת יוצאי אתיופיה ומי שחש עצמו נפגע" – "לא הייתה כוונה לפגוע, נקדם סגירת תיקים"

–        ריבלין לצד המפכ"ל: כוונתו הייתה טובה"

חדשות

במקום אליו היו ראשי עיריית י-ם מגיעים עם נציגים פלסטינים לציון תחילת וסיום הרמדאן, פתחה המדינה את בית הקברות למחבלים (חדשות10)

הודעת חלל תקשורת: "פיצוץ טיל השיגור גרם לאובדן מלא של הלוויין עמוס 6. לאובדן תהיה השפעה משמעותית על החברה"

פלילים
הלילה (שישי) סמוך לחצות נעצר רכב הנוהג במהירות 203 קמ"ש , הנהג החשוד בן 19 המחזיק ברישיון נהיגה מזה כשנתיים, נתפס נוהג ברכב מסוג Nissan GTR , בכביש 90 לכיוון אילת 7 ק"מ צפונית למחסום. הנהג נעצר נחקר, ונכלא לצורך המשך טיפול וחקירה, רכבו נתפס.

חוץ

ארה"ב: מושל פלורידה הכריז על מצב חירום עקב הוריקן "הרמין" * אלפים התבקשו לעזוב את בתיהם בעקבות סופת ההוריקן

– פלורידה: הפסקות חשמל נרשמו בבירה טאלאהאסי

– רומניה: 4 שנות מאסר להאקר שפרץ למחשבים של משפחת בוש

– נשיא מכסיקו: חלק מרעיונותיו של טראמפ – "איום ממשי" על המדינה

– הבחירות בארה"ב: קלינטון גייסה באוגוסט כ-143 מיליון דולר עבור קמפיין הבחירות

– יועצו של טראמפ על ההסכם עם איראן: אובמה מכר בזול * הבית הלבן: הטענה שאיראן קיבלה הקלות לפני שעמדה בהסכם – טעות

– ביידן: טראמפ חסר אחריות

– ונצואלה: כמיליון בני אדם מפגינים בבירה נגד הנשיא מדורו

– טורקיה: תובעים ושופטים שהודחו לאחר ניסיון ההפיכה יוכלו לשוב לתפקידם

– סוריה: ארדואן: טיהרנו 400 ק"מ מרובעים בסוריה מנוכחות דאעש והכורדים

– צרפת: פעילי סיוע: המשבר במחנה הפליטים בגבול צרפת־בריטניה חמור מאי־פעם * חודשים ספורים לאחר ששלטונות צרפת פירקו חלק ממחנה "הג'ונגל", הגיע מספר הפליטים במקום לשיא של עשרת אלפים בני אדם. פעילים: כעת חיה אוכלוסייה כפולה בגודלה על מחצית השטח (הארץ)

בעולם

נהרג, או המורה הפרטי של קים ג'ונג און לאנגלית? דיוויד סנדון הוכרז כמת כשנעלם לאחר טיול רגלי בסין, אחרי שלא הגיע לסיאול להיפגש עם אחיו ורשויות המדינה בסין מסרו כי הוא נעלם בשמורת טבע במחוז יונאן * הוריו לא האמינו ופתחו בקמפיין בארה"ב להשיב את בנם * לפי דיווחים ביפן סנדון נצפה בצפון קוריאה וככל הנראה הוא נחטף כדי ללמד אנגלית את נשיא המדינה קים ג'ונג און * אמו הנרגשת אמרה: "תמיד ידענו בליבנו שהוא בחיים ולכן היינו חייבים להמשיך ולהיאבק"

דו"ח של הלשכה העולמית לרישום אוכלוסין קובע כי אוכלוסיית העולם תגיע ל-9.9 מיליארד בני אדם עד 2050. (כלכליסט)

קטאר שוקלת להחליף את ההזמנה של מטוסי איירבוס (האירופית) במטוסי בואינג (האמריקאית) עבור מטוסי נוסעים לחברת Qatar Airways. בתקווה שממשל אובמה יאשר לה את מכירת מטוסי הF-15

פרסום ושיווק

סקר TGI למגזר החרדי יפורסם ביום שני הקרוב. במוקד העניין: תחנות הרדיו החרדיות קול חי וקול ברמה, שנאבקות על הבכורה, וכמובן היומונים החרדיים. (אייס)

כלכלי

מכה נוספת לטבע: משרד הפטנטים פסל פטנט נוסף על קופקסון 40 מיליגרם * ועדת ערעור של המשרד פסלה עד כה 3 מ-5 הפטנטים שמגנים על התרופה עד 2030 * טבע תערער על ההחלטה * מכירות קופקסון 40 מיליגרם נאמדות ב-3.3 מיליארד דולר לשנה * התרופה סיפקה לטבע 49% מהרווח התפעולי ברבעון השני של 2016 (דה מרקר)

בנק ישראל צפוי למצוא פתרון להעברת מניות ורטהיים במזרחי * ורטהיים החזיק ב-21.9% ממניות הבנק בשווי של 2.31 מיליארד שקל * בעבר שני ילדיו של ורטהיים לא קיבלו היתר שליטה בגלל מגבלת חוק הריכוזיות והחזקתם בקוקה קולה ישראל, מונופול בשוק המשקאות הקלים * כעת, לאחר מותו, ייתכן ובבנק ישראל ישנו גישה, ויסכימו לתת לפחות היתר זמני, שכן כעת מדובר ביורשיו של ורטהיים ולא בחלוקה מניות לילדים בעוד האב בחיים. אם בכל זאת יחליטו בבנק ישראל שלא להעניק היתר לילדים, יועברו המניות לנאמנות. (גלובס)

ביטחוני
במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל באיו"ש 2 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

בשומרון- במחנה הפליטים בלאטה נעצרו 2 מבוקשים.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט.

כמו כן, במהלך הלילה כוחות צה״ל בסיוע לוחמי מג״ב, המנהא״ז ושוטרי מחוז ש"י ליוו כניסה של מאות מתפללים למערת המכפלה בחברון, שבחטיבה המרחבית יהודה. התפילה התקיימה כמתוכנן ללא אירועים חריגים.

חרדים

החרדים זועקים חרפה: לדבריהם חילולי השבת של רכבת ישראל יימשכו גם השבת: "לפחות 3 עבודות רכבת שתוכננו לשבת, יבוצעו תוך חילולי שבת", הם טוענים ומוסיפים כי  כל זאת בנוסף לנסיעות קווי הרכבת שלא בוטלו.

נמשכת הסערה הציבורית בעקבות הפגנת החרדים ללא רישיון באירועי 'יום המשטרה' באלעד: לטענת הגרעין הקשה של החרדים באלעד: "עדויות קשות על פריצת גדרי הצניעות והחינוך לצד דיכוי פראי של מחאת היהדות הנאמנה"

הארץ חושף: גופים שאינם אורתודוקסים מקבלים ממשרד החינוך תקציב לפעילות בנושא 'זהות יהודית' בבתי ספר ממלכתיים

הכרה משמעותית ברפורמים, בחסות משרד החינוך: תכנית לימודים חדשה בחינוך הממלכתית: יהדות רפורמית פלורליסטית * הרפורמים מקבלים הכרה גם במערכת החינוך הישראלית. * תחת הכותרת של 'העמקת הזהות היהודית' יחונכו למעלה ממיליון ילדים בחינוך הממלכתי למסרים רפורמיים ונוצריים רח"ל, תוך ריקון ערכי היהדות מתוכנם ויצירת יהדות חדשה ולגיטימית בתוך הרפורמה * שורת ארגונים בעייתיים עומדים מאחורי המהלך, שאושר במלאו במשרד החינוך, תחת כהונתו של שר דתי ובקואליציה שבה חברים חברי הכנסת החרדיים – ללא כותרות ומאחורי הקלעים (הפלס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן