Skip to content

נתניהו: כשהפרנויה גוברת על השיקולים הממלכתיים

תסביך הרדיפה של הקיסר נתניהו הראשון יגשים בסופו של דבר את עצמו - כפי שהפרנויה הגשימה את עצמה גם אצל יוליוס קיסר במרץ 44 לפני הספירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"שרים מתמנים כדי למנוע משברים ולפתור בעיות, לא לייצר אותן", אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה.

ולאיזה צורך בדיוק נבחרים ראשי ממשלה? כדי להיכנע למפלגות שוליים, דתיות-פונדמנטליסטיות, שממילא אין להן אלטרנטיבה אלא ממשלת נתניהו?

לאיזה צורך נבחרים ראשי ממשלה? כדי להעניש ציבור של רבע מיליון רק בשביל להראות לשר התחבורה מאיפה משתין הסופרטנקר?

פרנויה - אילוסטרציה: עמית מנדלזון

האם תפקידם הראשון של ראשי ממשלה הוא לא לשקול דברים, בראש ובראשונה, בהיבט הלאומי הכלל ממלכתי? האם ראש ממשלה, שמתיימר לראות גם 30 ס"מ מעבר לאפו, לא צריך לחשב את הנזק הכלכלי שנגרם מהפסקת העבודות של הרכבת בשבת? האם הוא לא אמור לחשוב גם על ההשלכות של שבירת הסטטוס קוו, בגלל שיקולים מפלגתיים צרים?

למה הדבר דומה? נניח ובין נתניהו לליברמן יפרוץ שוב עימות פוליטי – תרחיש סביר לחלוטין, שבנסיבות הקיימות אין ספק שיתממש כשלליברמן יקפוץ האיווט, או כשלנתניהו יקפוץ הביבי. האם בגלל העימות, שכולו פוליטיקה ותו לא, נתניהו יעצור את צה"ל מביצוע עבודות דחופות וחיוניות לביטחון בשבת? האם היה מפיל את התיק על שר הביטחון שלו ש"מסכסך בינו לבין החרדים"?

אצל נתניהו התשובה היא כן. מנהיגותו של נתניהו נקבעת לפי כיוון הרוח ולפי חוזק הדבק שמצמיד את ישבנו לעור הצבי שבכורסת ראש הממשלה. לו מנהיגות הייתה ענף ספורט באולימפיאדה – נתניהו לא היה מקבל אפילו מדליית פח. ספק רב אם נתוני המנהיגות שלו היו מאפשרים לו השתתפות בתחרות.

אבל לכל הייאוש הזה ישנו גם היבט חיובי. החלק האופטימי הוא שאויביו הפוליטיים של נתניהו בתוך הליכוד ובימין הולכים וצוברים כוח. ישראל כץ – גם אם לא יפוטר השבוע – מוברג חזק יותר באופוזיציה הפנימית לנתניהו בימין, ביחד עם בוגי יעלון, גדעון סער, נפתלי בנט ועוד רבים שהבינו עם מי בדיוק יש להם עסק. כך שיש סבירות יותר מגבוהה שכל אלה יתאגדו נגדו, מבחוץ או מבפנים – וידיחו אותו.

הפארנוייה של הקיסר נתניהו הראשון תגשים בסופו של דבר את עצמה – כפי שהגשימה את עצמה  גם אצל יוליוס קיסר במרץ 44 לפני הספירה. לא ידוע במדויק מתי נולד הקשר לרציחתו של יוליוס קיסר. ההיסטוריונים משערים כי הדבר קרה משעה שקיסר מונה לדיקטטור לכל ימי חייו, הפך לאוטוקרט והחל נוהג כמלך, תוך שהוא פוגע בסמכויות הסנאט ונוהג באופן מעליב ומזלזל בסנאטורים.

אז, ברומא העתיקה, קמה מתחת לרדאר של יוליוס קיסר מחתרת קושרים שאליה הצטרף מרקוס יוניוס ברוטוס, שנעץ בו את הפגיון. "הגם אתה ברוטוס?", שאל קיסר המופתע. לא מן הנמנע שגם אצל הקיסר נתניהו, רדוף התבהלה והבלהות, יקום איזה ברוטוס כזה, איש מעל לכל חשד – שישמח לנעוץ בו פגיון פוליטי בשעת הכושר ולשלוח אותו, ביחד עם שרה, לביתו בקיסריה.

היום הזה יכול להיות קרוב מאוד.

3 Comments

  1. BB8
    5 בספטמבר 2016 @ 8:04

    ביובי פשוט אידיוט

  2. גידי
    4 בספטמבר 2016 @ 19:55

    מר זינגר
    סיפור יפה להעלאת המורל בשמאל הקיצוני .כל מי שרואה קשר בין הסיפור למציאות עושה זאת על דעתו בלבד…

    • עמית מנדלזון
      4 בספטמבר 2016 @ 20:02

      גידי או שאתה מכור מה שנקרא מסומם נתניהו, או שאתה עיוור או שמישהו משלם לך כדי לכתוב את זה, לא יתכן תאתה לא רואה איך האיש הזה הורס את המדינה שלך, ואולי לא אכפת לך… החיים בישראל כהראה לא נוגעים לך. זה עצוב עד מדכא. שכל מה שמעניין אותך זה שנאת מי שאיננו כמוך או איננו חושב כמוך. והשנאה מטיחה את עיניך. עד שיום אחד זה יחבוט לך בראש ביתר עוצמה. ואז אולי תפסיק לדחוף "שמאל קיצוני" לכל מקום

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן