Skip to content

רוח גבית לנתניהו בדו"ח סבא"א: "איראן ממשיכה בתוכנית הגרעין שלה "

לשכת ראש הממשלה בתגובה הערב (מוצאי שבת) לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ש"מהווה הוכחה נוספת שהערכותיה של מדינת ישראל מדוייקות". נתניהו - שרק הנחה את חברי הממשלה שלא לדבר על איראן והגרעין, להנמיך פרופיל - לא יכול היה להתאפק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשכת ראש הממשלה בתגובה הערב (מוצאי שבת) לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ש"מהווה הוכחה נוספת שהערכותיה של מדינת ישראל מדוייקות". נתניהו – שרק הנחה את חברי  הממשלה שלא לדבר על איראן והגרעין, להנמיך פרופיל – לא יכול היה להתאפק

מאת צבי זינגר

התקדמות מדאיגה. מתקן לייצור מים כבדים באראכ (צילום: Nanking 2010)
התקדמות מדאיגה. מתקן לייצור מים כבדים באראכ (צילום: Nanking 2010)

לקראת צאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לארה"ב – לפגישתו המכרעת בנושא איראן,  עם נשיא ארה"ב אובמה – מחזק דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שפורסם אתמול, את עמדתו ומספק לו תחמושת לא מבוטלת.

ואכן, ראש הממשלה מיהר הערב להשתמש בדו"ח החדש הזה. דווקא לאחר שהוא עצמו, רענן את ההנחיה לשרים שלא לדבר על אירן ולשמור על פרופיל נמוך – שיחררה לשכת ראש הממשלה תגובה שבה נאמר: "דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מהווה הוכחה נוספת שהערכותיה של מדינת ישראל מדוייקות. איראן ממשיכה בתוכנית הגרעין שלה ללא מעצור, היא מעשירה אורניום לרמה גבוהה של 20%, תוך התעלמות בוטה מדרישות הקהילה הבינלאומית".

ואכן, הדו"ח החדש, שהוא דו"ח רבעוני שמפרסמת הסוכנות מדי שלושה חודשים, מעלה כי בארבעת החודשים האחרונים הרחיבה אירן במהירות את פעילות תכנית הגרעין שלה, שעלולה לשמש לפיתוח נשק גרעיני. הדו"ח, שאותו חיברו פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, קבע כי איראן אינה משתפת פעולה בצורה מספקת עם פקחי הסוכנות, ולפיכך "לא ניתן לערוב כי לא קיימים חומרים גרעיניים ופעולות גרעיניות לא מוכרזות באיראן, ולא ניתן לקבוע כי כל החומרים הגרעיניים באיראן נועדו למטרות שלום".

צוות הפקחים של סבא"א סיים את משימתו באירן, לאחר שלא הורשה ע"י האיראנים לבחון מתקן גרעיני בעיר פרצ'ין, דרומית-מזרחית לטהרן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מאמינה כי במתקן זה עורך המשטר האיראני, בסיועו של מומחה זר, ניסויים בפיתוח ראשי נפץ גרעיניים.

הדו"ח האחרון מצטרף לדו"ח שפורסם בנובמבר האחרון, שהיה הדו"ח החמור ביותר אודות תכנית הגרעין האירנית, ולפיו אירן פועלת לייצור נשק גרעיני באופן חשאי, ולשם כך רכשה חומר וידע בסודיות, העבירה מתקני גרעין לבונקרים תת-קרקעיים וביצעה ניסויים גרעיניים.

גם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן וגם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קטרין אשטון ושר החוץ הגרמני, גידו וסטרוואלה, פירסמו אתמול והיום תגובות של דאגה רבה, בעקבות הדו"ח האחרון של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה גרעינית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן