Skip to content

השחיתות בעריית נתניה – בכיר נוסף, שני קבלנים ומקורב לגורם בכיר נעצרו הבוקר

המשטרה וחוקרי מס הכנסה ערכו הבוקר חיפוש בבתי החשודים ובמשרדיהם, כחלק מהפרשה בה נעצרה גם עו"ד צפריר פיירברג בנה של ראשת העיר. פרשה שעניינה חשד לשוחד בפרויקטי נדל"ן בעיר. השוטרים חוקרים אם בכירים בעירייה פעלו לקידום ענייניהם של קבלנים ויזמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרשה 255 –  בכיר נוסף ועוד שני קבלנים וחשוד נוסף, המקורב לגורם בכיר בעירייה, נעצרו הבוקר (רביעי) לחקירה בידי חוקרי יח"א שזימנו אנשים נוספים לחקירה. על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.

מימין לשמאל: מאברהם תשובה (יושב מימין) , צפריר פיירברג ומשמאל הרב אברהם גוגיג (חדשות לפני כולם)
מימין לשמאל: מאברהם תשובה (יושב מימין) , צפריר פיירברג ומשמאל הרב אברהם גוגיג (חדשות לפני כולם)

במסגרת הפעילות הבוקר ערכו כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצרכי בקשות חילוט בהמשך. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו בהמשך מי מהחשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.  אתמול הותר לפרסום כי ארבעת החשודים שנעצרו עד כה במסגרת חקירת הפרשה הם עו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר נתניה; הקבלן והיזם אברהם תשובה, אחיו של טייקון הגז יצחק תשובה; הרב עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו. מעצרם הוארך בבית משפט השלום בראשון לציון לתקופות של 3-9 ימים.
חקירה סמויה של הפרשה התנהלה זה כמה חודשים, ושיאה התרחש שלשום כשהחריקה הפכה לגלויה בפשיטת חוקרי המשטרה ורשות המסים על בניין העירייה וביצוע המעצרים. על פי נציג המשטרה בדיון שנערך אתמול, התשתית הראייתית "עברה את משוכת החשד הסביר ואך למעלה מכך", וכוללת חשד לשוחד במיליוני שקלים.
בחקירה נגד פיירברג הבן נבדקות בין היתר נסיבות הפעילות העסקית המשותפת שלו עם עו"ד גוגיג. החוקרים חושדים כי פיירברג הבן קיבל טובות הנאה שונות כדי שיניע גורמים בעירייה לפעול לטובת אינטרסים שונים של שותפו העסקי בתחום התכנון והבנייה. כך למשל, החוקרים הטיחו בו בחקירתו כי הוא קיבל סכום כסף גדול, לכאורה כדמי תיווך בעסקה, למרות שבפועל הוא לא סייע לה באופן מהותי.

 "עולה תמונה עגומה ולפיה מספר גורמים חברו לגורמים אחרים בעיריית נתניה ולבעלי הון לצורך קידום פרויקט והעברת קרקעות בעיר, שנאמדים במיליוני שקלים", אמר השופט עמית מיכלס בתום הדיון. תוך כך, בעוד הטיפול בפרשה נמשך, המשטרה פועלת בימים אלה לגייס עד מדינה. בפשיטה שנערכה שלשום במשרדי העירייה ובבתי החשודים שנעצרו הוחרמו מסמכים לצורך המשך החקירה.
מעו"ד רונן רוזנבלום ועו"ד דניאל קליין, המייצגים את עו"ד גוגיג, נמסר לתקשורת: "עם התקדמות החקירה יתבררו העובדות לאשורן ככאלה שאינן מקימות חשד לעבירות אותן מייחסת המשטרה למרשי". מעו"ד מוטי לזר המייצג את אברהם תשובה, מעו"ד בועז בן צור המייצג את צפריר פיירברג ומעו"ד יוסי לין המייצג את טטרו לא נמסרה תגובה לתקשורת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן