Skip to content

היועץ המשפטי החליט: השופט יצחק כהן יואשם במעשה מגונה והטרדה מינית

פרקליטות המדינה הודיעה כי כתב אישום יוגש כנגד השופט שכיהן כנשיא בית המשפט בנצרת בו יואשם במעשה מגונה בעובדת בית המשפט הכפופה לו. הפרקליטות הגישה בקשה לפיה כתב האישום יוגש במחוז אחר על מנת למנוע לזות שפתיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (רביעי) לפרקליטיו של נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת בדימוס, יצחק כהן, כי אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה החליט, לאחר שקיבל את המלצת פרקליט המדינה, להגיש נגדו כתב אישום בגין מעשה מגונה והטרדה מינית. ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה לאחר שנבחנו ונדחו הטענות שהושמעו על ידי באי כוחו של השופט כהן במסגרת שימוע, שנערך בפני היועץ המשפטי לממשלה.
כיוון שהמעשים המיוחסים לכהן בוצעו בעת שכיהן בבית המשפט המחוזי בנצרת, הגישה היום המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, לבית המשפט העליון, בקשה להעברת מקום הדיון לבית משפט במחוז אחר, בהתאם לסעיף 78 לחוק בתי המשפט.
"נוכח תפקידיו הבכירים (בעבר) של המשיב בבית המשפט במחוז הצפון, והעובדה כי הוא מוכר אף בבתי המשפט במחוז חיפה, וכן כי המתלוננת …, סבורה המבקשת כי נכון יהיה להגיש את כתב האישום במחוז אחר. יודגש כי אין בבקשה כדי להטיל דופי במקצועיותם של שופטי בית המשפט במחוז צפון וחיפה, ובקשה זו מוגשת אך מטעמים של מראית פני הצדק בלבד", נכתב בבקשה. כתב האישום יוגש לאחר שבית המשפט העליון יכריע בבקשה זו ובהתאם להכרעתו.
בבקשה נכתב כי לפי העובדות המתוארות בכתב האישום, כהן ביצע את העבירות בבית המשפט וכנגד עובדת בית המשפט. העבירות שמיוחסות לכהן בוצעו לכאורה כלפי עובדת מערכת בתי המשפט – אישה ששימשה כעוזרת האישית של כהן.
הפרשה נחקרה בידי יחידה ארצית במשטרת ישראל: העמדתו לדין של השופט כהן, שהיה בין השאר מועמד לכהונה בבית המשפט העליון, התאפשרה לאחר חקירה מאומצת ביחידת הארצית לחקירות הונאה. בנובמבר 2014 הודיע כהן לשרת המשפטים דאז ציפי לבני ולמי שכיהן אז כנשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי יפרוש מתפקידו.

יצחק כהן (צילום: אתר הנהלת בתי המשפט)
יצחק כהן (צילום: אתר הנהלת בתי המשפט)

החקירה החלה באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. נחקרו בה חשדות לפיהם השופט כהן ביצע מעשים מגונים והטרדות מיניות במשך שנים בנשים שונות. במהלך החקירה, היחידה הארצית לחקירות הונאה גבתה עדות מכמה נשים שהתלוננו נגד השופט כהן. בחלק מהמקרים עבר זמן רב ולכן התרכזה הפרקליטות בשני מקרים שבהם נחשד השופט. המקרה הראשון שנבדק הוא חשד למעשים מגונים בפרקליטה לשעבר. מהחקירה עולה שהשופט הושיב את הפרקליטה על ברכיו, ליטף אותה ונגע לה בחזה בניגוד לרצונה. המקרה השני אירע לפי החשד לעובדת בתי המשפט, שאותה ניסה השופט לנשק בכוח אולם זו הסיטה את פניה והוא נישק אותה על לחייה. לגבי הפרקליטה טען השופט שלא היו דברים מעולם. בנוגע למקרה של עובדת בתי המשפט טען כי היה זה אירוע שבו ניסתה העובדת לנחם את אותו והוא התרחש בהסכמתה. בחקירה נגבו עדויות רבות משופטים בהם סגנו של כהן, תאופיק כתילי. בין השניים שררו יחסים מתוחים. גם סגנו השני אברהם אברהם העיד. הן הודיע אתמול (רביעי) על פרישתו לשרת המשפטים ציפי לבני ולנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס. בספטמבר האחרון הוא הודיע על יציאתו לחופשה בעקבות המידע שהתקבל במשרד המשפטים על חשדות להטרדה מינית ומעשים מגונים של כמה נשים, ביניהן תובעת לשעבר בפרקליטות שסיפרה בזמן אמת על ההטרדה לממונים עליה בפרקליטות ולעמיתיו השופטים של כהן.

כהן (61) נשוי לאילנה, אשת חינוך, ולשניים ארבעה ילדים. הוא נולד וגדל בשיכון ב' בטבריה למשפחה ממוצא פרסי, יחד עם עוד עשרה אחים ואחיות, שרבים מהם נושאים כיום בתפקידי ניהול בכירים. אחד מאחיו הוא מנשה כהן, מנהל מחלקת הרווחה בעיריית טבריה. אביו נפטר בשנת 1986 ואמו מתגוררת בעיר עד היום. הבית שבו גדל היה חם ואוהב. "משפחה מחבקת", מתארים החברים. כהן למד בתיכון 'הגליל', היחיד שהיה בשעתו בטבריה. הוא היה פעיל בתנועות הנוער, וחברי ילדות שלו מתארים אותו כביישן ועם זאת חברותי ומלא שמחת חיים. בתום לימודיו התגייס לצבא, שירת בשריון ונפצע במלחמת יום הכיפורים.
בשלהי שנות ה־70 סיים את לימודי המשפטים והתמחה במשרד עורכי דין. בשנת 1990 נתמנה לשופט שלום, ומאז התקדם בסולם הדרגות עד למינויו בינואר 2013 לנשיאות בית המשפט המחוזי בנצרת, שנקבע בתום התמודדות מותחת מול השופט תאופיק כתילי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן