Skip to content

איך זרקנו דור שלם לכלבים

היום בכל רחבי אירופה התקיימו הפגנות כנגדת אמנת ה-ACTA, בעידוד ארגון אנונימוס. אמנה שתשלול סופית את זכויות הפרט ותעניק את הפרטיות שלנו האזרחים, לקונגלומרטים הענקיים שמגלגלים הון תועפות. היום הסתובבו ברחובות בכל אירופה אלפי ילדים נאיבים, דור שלם, שזרקנו לכלבים, בגלל החלומות שלנו. אנחנו והדור שקדם לנו, שהולך שולל. אבל מוסיף חטא על פשע ונותן […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום בכל רחבי אירופה התקיימו הפגנות כנגדת אמנת ה-ACTA, בעידוד ארגון אנונימוס. אמנה שתשלול סופית את זכויות הפרט ותעניק את הפרטיות שלנו האזרחים, לקונגלומרטים הענקיים שמגלגלים הון תועפות. היום הסתובבו ברחובות בכל אירופה אלפי ילדים נאיבים, דור שלם, שזרקנו לכלבים, בגלל החלומות שלנו. אנחנו והדור שקדם לנו, שהולך שולל. אבל מוסיף חטא על פשע ונותן לילדים הללו להילחם לבד

מאת: עמית מנדלזון (מרסיי, צרפת)

נשף מסכות של ילדים נאיבים

אמנת ה-ACTA עדיין נשמרת ברובה בסוד, המדינות החתומות עליה ואלו שאמורות לאשרר אותה, לא משחררות מילה בנושא. האמנה הזו היא המסמר האחרון בארון המתים של הדמוקרטיה, והדור שנאבק בה הוא דור שאנחנו הולכנו שולל. אנחנו, הורייהם וגם הוריינו. אנחנו שלא שמנו לב בטיפשותינו כי רבה, שהחלומות שלנו הם מקסמי שווא. אנחנו שהכנסנו להם בראש דמות של הודי משוגע, שנתנו לו את הקרדיט שלא הגיע לו. הילדים האלו מנסים להילחם מול צבא של רודפי כוח ובצע באמצעות… מסיכות. זה נכון לילדי המחאה הישראלית, זה נכון ל-Occupy Wall Street וסניפיה השונים ברחבי העולם. זה נכון גם לאנונימוס. אין להם סיכוי כי אנחנו ש"מרחנו" אותם לא יוצאים איתם לרחוב, כי אנחנו נותנים להם להילחם קרב אבוד עם אמונה מטופשת שבזכות אי אלימות מישהו יקשיב להם.

הילדים שלנו של כולנו

הם הולכים ברחוב, על המדרכה, כמו ילדים טובים וצועקים "חופש", "חופש" כשמאחוריהם צועדים ארבעה שוטרים. לא נותנים להם אפילו את הכבוד לצעוד על הכביש כמו לכולם. הם הילדים שלנו והנכדים של הורינו הם הדור שמשלם על החלומות שלנו. על הרעיון האידיוטי שהכל אפשרי אם תעבוד קשה, על האמונה שכישורים, כישרון, חריצות  ויכולת יכבשו עבורם את העולם. אף אחד לא סיפר להם על נפוטיזם, שוחד, חמדנות, וקפיטליזם רצחני.
הם לא שמעו על פוליטיקאים אינטרסנטים הם מאמינים במה שלימדנו אותם אנחנו הוריהם ומוריהם אודות הדמוקרטיה. טוב, גם אנחנו לא ממש הבנו, שמושכים לנו את השטיח מתחת לרגליים, אבל להם השארנו אדמה חרוכה ואמונות מטופשות.

המסיכה המפורסמת

הם ילדי המחאה בעולם כולו, בישראל, בארה"ב, באנגליה, בצרפת, בכל מקום. הם מאמינים באי אלימות כי מישהו סיפר להם על ההודי הקטן, גנדי ואיך המהפיכה הלא אלימה שלו גרשה את הבריטים, אבל אף אחד לא סיפר להם שזה היה בארץ זרה ולא במדינה שלהם זה היה הצבא הבריטי מול ההודים ולא ילד צרפתי מול שוטר צרפתי או בחור אמריקאי מול שוטר אמריקאי שמפליא בו את מכותיו. גם לא סיפרו להם שהאנגלים פחדו שה"אי אלימות" תגלוש לאלימות ואתה לא מרגיז אומה בת 700 מיליון איש (אז). הילדים הללו לא מודעים לעובדה שמהפיכה היא עסק עקוב מדם ורצחני במיוחד כשמדובר בכוח, כסף והשפעה, והרבה ראשים התגלגלו ברחובות צרפת (ולא באופן מטאפורי) עד שהשכבה השלטת קלטה את העניין.

עצרו את ACTA

הם דוגלים במרי אזרחי לא אלים אבל המשטרה מכסחת להם את הצורה, תשאלו את יגאל רמב"ם, הביטו בתמונות מאוקלנד או מניו יורק. ילדים מוכים .

אנחנו אשמנו ובגדנו, אנחנו נותנים להם לצאת לקרב לבד, הילדים האלו שאנחנו הולכנו שולל חוטפים מכות רצח בלי שנעמוד לצידם. בכל רחבי העולם המוחים הם צעירים בני 17 עד 25 מקסימום שלושים (כן מדי פעם תמצאו מישהו מעל גיל 40 אבל זה לא בדיוק נפוץ). השארנו אותם בלי כלום עם חלומות שבורים וכלי יחיד ומיוחד להביע את דעתם בו (האינטרנט), ויש להם דיעה. ועכשיו גם אותו רוצים לקחת להם. אז הם מסתתרים מאחורי מסיכה ויוצאים לרחובות, כשהארגון היחיד שתומך בהם מורכב מילדים בדיוק כמוהם. ילדים שלא גורמים נזק. לא, אנונימוס איננו ארגון מזיק ותסלחו לי, שרת שנפל למשך שעתיים זה לא בדיוק פצצה גרעינית ולא ממש שווה ערך לשוטר מנוול שמרסס ילדים כבולים בתרסיס פילפל, סתם כי בא לו.

הילד שצועד בראש

הם מתפלאים על האלימות המשטרתית, הם מנציחים אותה, אבל האם ראיתם שוטר שעמד לדין? לא גם לא אותו יצור נאלח עם תרסיס הפלפל. אנחנו אשמים, כי קידשנו את עבודת המשטרה בלי לשים לה סייגים. ראיתם את יגאל רמב"ם שוכב אזוק בבית החולים, אבל מישהו אי פעם ראה אותו מרים יד? מכה?

אנחנו אשמים, ואנחנו מתחבאים בבתים בנוחיות שלנו ונותני לילדים להילחם על העקרונות שאנחנו ויתרנו עליהם. הם לא פוחדים להיעצר, או לחטוף מכות, הם לא מתביישים לצעוק בקול: "חופש". אולי בכל זאת לא הרסנו אותם לחלוטין. אבל בהחלט זרקנו אותם לכלבים. והכלבים הללו לא רק נובחים…

 

 

כל התמונות:

2 Comments

  1. עמית מנדלזון
    27 בפברואר 2012 @ 19:37

    אני מוריד את הכובע עידו, ואני באמת מעריץ את המאבק והרצון. אבל זה לא ילך… אתה יכול כבר לראות את זה. אין להם ממה לפחד. ואין לנו המוחים מספרים מספקים, עובדה.אנחנו הרוב שרוצה אחרת אבל הם לא יוותרו על הכוח, השליטה בגלל זה ויש להם את הכלים לשלם כדי להעמיד מולנו כל מה שרק צריך.

  2. עידו משה
    26 בפברואר 2012 @ 17:49

    אנחנו לא דור תמים, אנחנו דור מאמין.
    שינוי מתחיל בפנים ויוצא החוצה, והדרך הטובה ביותר להראות נוכחות היא באמצעות דוגמא אישית. אנחנו לא ננצח בכוח או עורמה אלא באמצעות המספרים. אנחנו הרוב שרוצה אחרת, שמבין שאירועי ההווה הם לא אנושים. אנחנו הרוב שיגדיר את האנושיות שלנו מחדש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן