Skip to content

הבריחו קוקאין וטענו שזה אוכל לציפורים

30 איש יבואני ומפיצי סמים, נעצרו במבצע ענק של מחוז מרכז. עבריין שחצה ועבר שורות ופעל כסוכן סמוי ביצע עשרות רכישות של קוקאין וחשף תכנון להבריח 60 ק"ג קוקאין לישראל. שלל שיטות ההסלקה- מזוודות עם דפנות כפולות וחומרי הטעייה לכלבי הרחה, קוקאין יצוק בתבנית של קופסת תכשיטים, סם מעורבב בפחיות צבע ומזון לציפורים. בין העצורים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

30 חשודים ובהם עורך דין, נעצרו אמש והיום (שני) לפנות בוקר בידי משטרת ישראל בחשד כי עסקו ביבוא קוקאין מדרום אמריקה לישראל ולאירופה. בין העצורים יש חשודים בתכנון לייבא 60 ק"ג קוקאין לישראל דרך ירדן. העורך דין שנעצר חשוד כי ייבא ארצה 5 ק"ג קוקאין באותו תוואי.
המשטרה שהצליחה להפעיל עבריין לשעבר כסוכן סמוי, אשר פעל במשך שנה בקרב הסוחרים יבואני הסמים, הצליח לתעד רכישות קוקאין בכמויות גדולות ובהיקף של עשרות אלפי שקלים.
היום הובאו העצורים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.
לפנות בוקר, זמן קצר לפני היציאה לגל המעצרים המרכזי,  העניק מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן תעודות הערכה לשוטרי מחלק האיסוף ולמפעילי הסוכן.

משמאל לימין בכיוון השעון- הכסף שנתפס, תיבות שבהן הוברחו סמים, העבריין שעבר צד, חבילות קוקאין ביבוא אישי (צילום: משטרת ישראל)
משמאל לימין בכיוון השעון- הכסף שנתפס, תיבות שבהן הוברחו סמים, העבריין שעבר צד, חבילות קוקאין ביבוא אישי (צילום: משטרת ישראל)
מחירון קוקאין בישראל
מחירון קוקאין בישראל

במהלך הפעלת הסוכן, עבריין לשעבר המהווה בר סמכא בעולם יבוא הסמים ומוכר היטב בקרב העוסקים בתחום, על ידי שוטרי מערך המודיעין של משטרת ישראל, נשלח הסוכן למשימות רכישת קוקאין בכמויות גדולות ובהיקף של עשרות אלפי שקלים וכן משימות העברת כספים ליבואני סמים  שיצאו לבצע רכישת קוקאין גדולה בפרו. פעילות הסוכן חשפה שורה של חשודים מהרובד המשפיע בתחום הסמים בארץ שתכננו, כל אחד בנפרד, לייבא לישראל קוקאין במשקל כולל 60 קילוגרם קוקאין שהיו אמורים להגיע ארצה כשהם מוסלקים בפחי צבע.
במהלך אחת העסקאות, יצאו שני שוטרים ממערך המודיעין של משטרת ישראל במסווה של סוחרי סמים לפגישה בבית מלון בבוגוטה שבקולומביה, שם ביצעו עסקה מפוקחת לרכישת 6.5 קילוגרם קוקאין, בתיווך של חשוד ישראלי היושב בדרום אמריקה.

בנוסף, במהלך ההפעלה נאספו ראיות לכאורה נגד יבואני סמים שתכננו להחדיר לישראל משלוחי קוקאין גדולים במכולות, דרך הדואר, דרך מדינות שכנות (מצרים, ירדן וקפריסין), דרך מדינות 'טרנזיט' (ספרד ,לטביה) ובשיטות הסלקה מגוונות. בין שיטות ההסלקה- מזוודות עם דפנות כפולות וחומרי הטעייה לכלבי הרחה, קוקאין יצוק בתבנית של קופסת תכשיטים, סם מעורבב בפחיות צבע ומזון לציפורים.

1 Comment

  1. גורן
    13 בספטמבר 2016 @ 10:01

    הבריחו קוקאין וטענו שזה אוכל לציפורים וכמובן המימרה האלמותית: "ירצו, יאכלו, לא ירצו, לא יאכלו…" (היא התבססה על בדיחה של דן בן אמוץ שסיפר על מבריח קפה במכס. כששאלו אותו לפשר הסחורה ענה שזה אוכל לצפורים! לשאלת התם של המוכס "ממתי צפורים אוכלות קפה?" ענה מניה וביה :"…ירצו יאכלו לא ירצו לא יאכלו…!".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן