Skip to content

ספנסר טוניק – האמת העירומה על ים המלח

האמן ביצע בסוף השבוע האחרון צילום עירום הממחיש את הידרדרות האקולוגית של האזור וביקר בחוף מינרל, שבו קיים את הצילום המפורסם ,שנסגר לאחרונה עקב בולענים. קרא לממשלת ישראל להתעורר לפני שיקרה אסון.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האמן הבינלאומי ספנסר טוניק קיים אתמול מסיבת עיתונאים בתל אביב, וחשף לראשונה את צילום העירום שקיים בסוף השבוע האחרון בים המלח.

בצילום, שהתקיים תחת מעטה חשאיות, נראים 15 נשים וגברים, כשפלג גופם התחתון קבור בבולען "אישי", במטרה להמחיש את ההידרדרות האקולוגית המלווה את ים המלח וסביבתו ואת הסכנה המוחשית שבתופעת הבולענים.

בולען לכל אחד (צילום :ספנסר טוניק)

טוניק, שהתבלט ב 25 השנים האחרונות כאחד הקולות המעניינים באמנות, חזר לישראל חמש שנים לאחר ביקורו הקודם, במטרה להציף לסדר היום הישראלי והעולמי את המודעות לסכנות המאיימות על קיומו של ים המלח. בימים האחרונים שהה טוניק בים המלח ומלבד צילום העירום, קיים סיורים בים ובסביבתו, עקב מקרוב אחר ההידרדרות האקולוגית ואף ביקר בחוף מינרל השומם, המקום שבו קיים בשנת 2011 את הצילום המפורסם ונסגר לאחרונה עקב בולענים. עבודתו הבולטת האחרונה הייתה מייצג של 100 נשים עירומות מחוץ לוועידת המפלגה הרפובליקאית במחאה נגד מועמדותו לנשיאות ארה"ב של דונלד טראמפ. http://spencertunickcleveland.com/

האמת העירומה ,חוף מינרל (צילום :ספנסר טוניק)

במסיבת העיתונאים אמר ספנסר טוניק: " חזרתי לכאן מתוך דאגה ואכפתיות מעתידו של ים המלח ואני מקווה שהנוכחות והמעורבת שלי כאן יכולים להניע את ממשלת ישראל יחד עם כל הגורמים והפעילים המעורבים לעשות מעשה ולהציל את ים המלח. הייתי בשטח וכפי שרואים בצילום, אנחנו רגע לפני אסון. אני קורא לממשלת ישראל להתעורר. הזמן אוזל ואני לא בטוח אם בעתיד תהיה לנו עוד הזדמנות".

ספנסר טוניק פותח את התערוכה בתל-אביב (צילום: דן בר-דוב)

"הסכנה להמשך קיומו של ים המלח מוחשית מתמיד", אמר ד"ר קלייב ליפקין, העומד בראש המכון לחקר מים חוצי גבולות במכון הערבה ללימודי סביבה. ליפקין, המלווה את ביקורו של טוניק בישראל הוסיף כי "אין מדובר בתרחישי אימה אלא בתמונת מצב עדכנית. ים המלח כפי שהכרנו כבר אינו קיים. הפגיעה בכל הרבדים הסביבתיים גרמה לנזקים שחלקם בלתי הפיכים וגם באשר לאלה שעוד ניתן לתקן – חלון ההזדמנויות צר ועוד מעט ייסגר. אני תקווה שהביקור של ספנסר טוניק כאן יסייע להציף את הנושא מול מקבלי החלטות בכל רחבי העולם כיוון שלצערי הרב, עד כה ממשלת ישראל כשלה כישלון חרוץ בנושא".

מימין ד"ר קלייב ליפקין,ח"כ יעל כהן פארן,ספנסר טוניק וארי פרוכטר נציגו בישראל (צילום: דן בר-דוב)

חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני), יושבת ראש השדולה למען ים המלח, אמרה במסיבת העיתונאים כי היא מודה לטוניק על התגייסותו ועל המחויבות שלו להגנה על הסביבה, ולנושא הצלת ים המלח בפרט. היא הוסיפה כי " הצלת ים המלח היא משימה לאומית. מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות על הרס הטבע לאורך השנים ויש כאן הזדמנות לשיתוף פעולה בין מדינות האיזור. השדולה להצלת ים המלח פועלת בכנסת כדי לקדם פתרונות מעשיים כמו הזרמת מים דרך הירדן, צמצום פעילות מפעלי ים המלח, ותעלת הימים בכל תוואי שלא יביא להרס סביבתי נוסף. חייבם לעצור את התרחבות תופעת הבולענים, תופעה שזורעת הרס אקולוגי נרחב, ומהווה סכנת נפשות. "

טוניק ישהה בישראל עד סוף השבוע הקרוב. בימים הקרובים ימשיך במאמציו להציף לסדר היום את נושא ים המלח וצפוי לפגוש אנשי ציבור ומובילי דעת קהל.

היום (יום שלישי) החל מ 19:30, יחנוך טוניק תערוכה חדשה ובה מבחר מיצירותיו הבינלאומיות בגלריה "רביעיית פלורנטין" , דרך שלמה 43 תל אביב. התערוכה תהיה פתוחה במשך שבועיים לקהל הרחב. הכניסה חופשית.

לאתר הבית  של ספנסר טוניק : http://www.spencertunick.com/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן