Skip to content

קידום אתרים – מושגי בסיס שחשוב להכיר

אם גם אתם החלטתם שאתם מעוניינים לקדם את אתר האינטרנט שלכם או להתחיל וללמוד את תחום קידום האתרים וזאת על מנת לקדם את אתריהם של אחרים, הצעד הראשון יהיה להתחיל וללמוד את מושגי הבסיס החשובים ביותר של קידום אתרים אורגני וכיוצ"ב. המושגים שאי אפשר בלעדיהם בעולם זה ואלו שמהווים את המסגרת התבניתית הכוללת של קידום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם גם אתם החלטתם שאתם מעוניינים לקדם את אתר האינטרנט שלכם או להתחיל וללמוד את תחום קידום האתרים וזאת על מנת לקדם את אתריהם של אחרים, הצעד הראשון יהיה להתחיל וללמוד את מושגי הבסיס החשובים ביותר של קידום אתרים אורגני וכיוצ"ב. המושגים שאי אפשר בלעדיהם בעולם זה ואלו שמהווים את המסגרת התבניתית הכוללת של קידום כל אתר אינטרנט. הבה נתחיל.

 מושגים בסיסים בקידום אתרים

מושגי בסיס למקדמים

  • אופטימיזציה – כל אותן פעולות קידום אותן מבצע המקדם באתר האינטרנט אותו הוא מקדם וזאת על מנת שהוא יקודם באופן הטוב ביותר והידידותי ביותר למנוע החיפוש של גוגל. אופטימיזציה תכלול גם את כל אותן הגדרות טכניות אותם יש ליישם באתר וזאת על מנת שמנוע החיפוש של גוגל יזוהה באופן טוב יותר.
  • טראפיק – תנועה לאתר האינטרנט. כל מקדם אתרים חייב להביא תנועה לאתר האינטרנט אותו הוא מקדם וזאת על מנת שהאתר יוגדר כדינאמי מבחינת תנועה ואטרקטיבי מבחינת הגולשים. ניתן לדעת מהו הטראפיק לאתר על ידי מדידת כמות הכניסות לאתר, דבר אותו ניתן לעשות באמצעות כלי של גוגל שנקרא 'גוגל אנליטיקס'.
  • PPC – Pay Per Click. זהו מושג שנתקלים בו הרבה בעולם השיווק הדיגיטלי. זהו אחד המודלים הפופולאריים ביותר לפרסום באינטרנט. כל מי שעוסק בפרסום בגוגל או בפייסבוק, חייב להשכיר את המושג הזה – תשלום לפי לחיצה – בד"כ על מודעה או באנר.
  • קידום שחור (Black hat) – מדובר בשיטות קידום פסולות וכאלו שמפרות באופן בוטה את הנחיות גוגל למנהלי אתרים (וחלקן גם כמה כללי אתיקה בסיסיים). המטרה הקידום השחור זה היא להגיע כמה שיותר מהר למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל וזאת על ידי תמרון של מנוע החיפוש של גוגל. קידום זה אמנם עובד בהתחלה אך ברוב המקרים אינו מחזיק מעמד לאורך זמן וברגע שגוגל מגיעים לכך שהמקדם תמרן אותו הם בדרך כלל מענישים את האתר, מה במקרים מסוימים יכול להוביל לחסימה גורפת מתוצאות החיפוש.
  • יחס המרה – conversion rate)) נתון שמטרתו למדוד כמה מסך הגולשים שביקרו את האתר עו עמוד הנחיתה שלנו, "מומרים" לשלב הבא שזה יכול להיות: רוכשים, מתעניינים, לקוחות וכו. המרה יכולה להיות לצורך העניין: רכישה באתר, השארת טופס לידים, השארת כתובת מייל, שיחת טלפון ועוד.

מושגי בסיס שכל לקוח צריך לדעת

  • SEO– ראשי התיבות של קידום של אתרים במנועי חיפוש, כלומר קידום אתרים אורגני.
  • SEM– ראשי התיבות של פרסום במנועי חיפוש.
  • מילת חיפוש– אחד המושגים החשובים ביותר אותו תשמעו כל הזמן ממקדם האתרים שלכם וממקדמים אחרים הוא 'מילת מפתח'. כאן הכוונה היא אל מילה אחת או מחרוזת מילים שאנשים מקלידים במנוע החיפוש של גוגל (או של כל חברה אחרת) במטרה לזכות בפלט תוצאות רלוונטי לאותה מילת חיפוש.
    כיוון שניתן לקדם אתר בהתאם למילות המפתח הפופולאריות אותם הגולשים מחפשים, מקדמי האתרים משתמשים בכלים מסויימים על מנת לבדוק מהן אותן מילות חיפוש פופולאריות, כלומר אלו אותן בדרך כלל מחפשים הגולשים ובהתאם הם מטמיעים מילות חיפוש אלו בתכנים אותו הם משייכים במישרין או בעקיפין לאתר האינטרנט של הלקוח וזאת על מנת לקדם אותו.
  • קידום אתרים אורגני– קידום אתרים המכונה 'אורגני' מתבצע על ידי מקדמי אתרים מקצועיים. בניגוד אל קידום אתרים ממומן כאן הכוונה היא אל קידום אתרים 'טבעי' שאת תוצאותיו ניתן בדרך כלל להתחיל ולראות תוך מספר חודשים ועד שנה. המטרה העיקרית של קידום אתרים אורגני היא להגיע למקום כמה שיותר גבוה בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל, שכן רוב הגולשים בוחרים ללחוץ על הקישור אל אתרי האינטרנט שמופיעים בדף הראשון של פלט התוצאות. קידום אורגני כולל טכניקות רבות ופעולות שונות לקידומו של האתר, ביניהן תוכן איכותי באתר, הטמעת מילות מפתח, החלפת קישורים ועוד.
  • קידום ממומן – קידום מיידי שעולה כסף. דף תוצאות חיפוש בגוגל תמיד מורכב מתוצאות אורגניות ומקישורים ממומנים. הרבה פעמים זה יהיה נכון לקדם את הלקוח גם באמצעות הקידום האורגני (לטווח הארוך) וגם בעזרת קמפיין ממומן שיעיל גם להתחלת הפרוייקט וגם בהמשך – כל עוד החזר ההשקעה (ROI) הינו חיובי.

כעת, תוכלו להבין טוב יותר את עולם קידום האתרים ולבחור את הבחירות המתאימות ביותר עבורכם. בהצלחה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן