Skip to content

פסטיבל הסרטים חיפה 2016: יצירותיהם של גדולי הבמאים

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 32 חיפה יתקיים בחול המועד סוכות, 15-24 באוקטובר, 2016
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-32 חיפה יתקיים בחול המועד סוכות, 15-24 באוקטובר, 2016 ויציג את סרטיהם החדשים של המאסטרים בקולנוע העכשווי, רסטורציות דיגיטליות חדשות ומשוחזרות של גדולי הבמאים, סרטים תיעודיים חדשים וזוכי הפסטיבלים המובילים בעולם.

הסרט "Love Wiitch" בפסטיבל חיפה

השנה תכנית מגוונת של כ-200 סרטים של מאסטרים לצד יוצרים/ות חדשים המייצגים את הזרמים העדכניים בקולנוע הבינלאומי. בשלוש התחרויות הבינלאומיות – "כרמל", "עוגן הזהב לקולנוע ים תיכוני", "בין יהדות לישראליות", ייחשפו  הסרטים נבחרי וזוכי הפסטיבלים המובילים בעולם, ביניהם:

גן עדן (Paradise), בימוי: אנדריי קונצ'לובסקי (רוסיה) – פרס אריה הכסף לבימוי ונציה 2016, אמריקאית בפריז (Personal Shopper), בימוי: אוליבייה אסיאס (צרפת), בכיכובה של קריסטן סטיוארט – פרס הבימוי, קאן 2016. אמריקן האני (American Honey), בימוי: אנדריאה ארנולד (בריטניה), בכיכובו של שיה לה בוף – פרס חבר השופטים,קאן 2016. בגרות (Graduation), בימוי: כריסטיאן מונג'יו (רומניה) – פרס הבימוי קאן 2016, מונג'יו יזכה גם למחווה בה יוקרנו שני סרטיו הקודמים: 4 חודשים 3 שבועות ויומיים ו-מעבר לגבעות. הרמוניום (Harmonium), בימוי: קוג'י פוקאדה (יפן) –  פרס חבר השופטים, קאן 2016. הווידויים (The Confessions), בימוי: רוברטו אנדו (איטליה), בכיכובם של טוני סרוילו ודניאל אוטיי – פרס חבר השופטים, קרלובי וארי 2016. העונג של הלן (Original Bliss), בימוי: סוון טאדיקן (גרמניה), בכיכובם של מרטינה גדק ואולריך טוקור, פרס פיפרסקי, קרלובי וארי 2016. זואולוגיה (Zoology), בימוי: איוון טוורדובסקי (רוסיה), פרס מיוחד חבר השופטים, קרלובי וארי 2016.

עוד בתכנית  הפסטיבל – היא (Elle), בימוי: פול ורהובן, בכיכובה המרשים של איזבל הופר (קאן, טורונטו, ניו יורק). המרגל-סנודן (Snowden), בימוי: אוליבר סטון, בכיכובו של ג'וזף גורדון-לוויט, (טורונטו, לונדון, סן סבסטיאן). הנערה האלמונית (The Unknown Girl), בימוי: האחים דארדן (קאן, טורונטו, לונדון, ניו יורק), אשליה אופטית (Afterimage), בימוי: אנדז'יי ויידה גדול במאי פולין (טורונטו, רומא, בוסאן, ריו 2016), חלומות מתוקים (Sweet Dreams) בימוי: מרקו בלוקיו, (קאן 2016). להיות בן 17 (Being 17), בימוי: אנדרה טשינה (קאן 2016). עצור (Stop), הרשת (The Net), בימוי : קים קי-דוק (ונציה 2016). אהבה שבורה (From the Land of the Moon), בימוי: ניקול גרסיה בכיכובה של מריון קוטיאר, (תחרות רשמית, קאן 2016). הסטודנט (The Student), בימוי: קיריל סרברניקוב (מבט מסוים, קאן 2016). כמו שאתה (As You Are), בימוי: מיילס ג'וריס-פייראפיט, פרס חבר השופטים, סאנדנס 2016. אנונימית (Complete Unknown), בימוי: ג'ושוע מרסטון בכיכובם של מייקל שאנון ורייצ'ל וייס. אַלוֹיס: בלש פרטי (Aloys),בימוי: טוביאס נולה, פרס פיפרסקי, פנורמה, ברלין 2016. גובה החובות (Collector),של הבמאי הרוסי אלכסי קראסובסקי, פרס פדאורה, קרלובי וארי, 2016. זרים מושלמים (Perfect Strangers), של פאולו ג'נובזה, פרס התסריט, טרייבקה 2016 וזוכה האוסקר האיטלקי לסרט הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר. אל קלאסיקו (El Clasico), בימוי: האלקוט מוסטפה, פרס הצילום, טרייבקה 2016. נולד לבלוז (Born to Be Blue), בימוי: רוברט בודרו, בכיכובו של איתן הוק המגלם את המוזיקאי האגדי צ'ט בייקר, בסרט על חייו. מוקה (Moka),של פרדריק מרמו, בכיכובן של עמנואל דבוס ונטלי ביי, פרס וראייטי, לוקרנו 2016. מתחת לצל (Under the Shadow), מותחן הבית הרדוף של הבמאי האיראני בבאק אנווארי, שזכה להצלחה מסחררת בסאנדנס ומאז הוקרן בפסטיבלים רבים ברחבי העולם.

חיפה קלאסיקס

עותקים חדשים המשוחזרים דיגיטאלית, מחוות ופרידות מבמאים ושחקנים שהלכו לעולמם – 40 שנה לנהג מונית (Taxi Driver), שביים מרטין סקורסזה. עותק חדש ומשוחזר של הסרט האיקוני. ג'ודי פוסטר כזונה בת 12 ותפקיד בלתי נשכח של רוברט דה נירו. נשף מכבי האש (The Firemen's Ball), סרטו של מילוש פורמן, שהוחרם ונגנז על ידי השלטונות הסובייטים. ראן (Ran), יצירת המופת הקולנועית של אקירה קורוסאווה, גדול במאי יפן. מחווה לבמאי רוברט ברסון, עם הכייס (Pickpocket), מאבני הדרך של הקולנוע הצרפתי המודרני וכסף (Money), יצירת המופת האחרונה שביים ב-1983. להתראות בונפרטה (Adieu Bonaparte), של יוסוף שאהין, חלוץ הריאליזם החברתי בקולנוע המצרי. הגן של פינצי קונטיני (The Garden of the Finzi-Continis), יצירת המופת זוכת האוסקר של ויטוריו דה סיקה, גדול במאי הניאו-ריאליזם האיטלקי  הלילות של זייאנדה- רוד (The Nights of Zayandeh-Rood), של הבמאי האיראני הגולה מוחסן מחמלבאף, שפתח את המסגרת הקלאסית בפסטיבל ונציה, השנה. רכבות נשמרות היטב (Closely Watched Trains), במלאות 50 שנה לסרטו הארוך הראשון, זוכה האוסקר, של הבמאי הצ'כי ירז'י מנזל.

מחוות

פסטיבל חיפה נפרד מהשחקן והקומיקאי ג'ין ווילדר (1933-2016) ומציין את יום הולדתו ה-90 של הבמאי מל ברוקס, בהקרנת אחד מסרטיהם הגדולים אוכפים לוהטים (Blazing Saddles) מ-1974. פרידה מהבמאי האיטלקי אטורה סקולה (1931-2016) תצוין עם סרטו יום מיוחד (A Special Day), מ-1977, בכיכובם של סופיה לורן ומרצ'לו מסטרויאני ופרידה מז'אק ריווט (1928-2016), בהקרנת עותק חדש ומשוחזר של פריס שייכת לנו (Paris Belongs to Us).

קולנוע רומני עכשווי

גם השנה נציגות מרשימה של הקולנוע הרומני החדש: בגרות (Graduation) בימוי: כריסטיאן מונג'יו, פרס הבימוי, קאן 2016. כלבים (Dogs), בימוי: בוגדן מיריקה, פרס פיפרסקי, מבט מסוים, קאן 2016. מחוץ לחוק (Illegitimate), בימוי: אדריאן סיטארו, פרס אמנות הקולנוע, פורום, ברלין 2016. לבבות מצולקים (Scarred Hearts), בימוי: ראדו ג'ודה (בראבו!), המבוסס על כתביו האוטוביוגרפיים של הסופר והמשורר היהודי-רומני מקס בלכר. פרס מיוחד של חבר השופטים, לוקרנו 2016.

קולנוע טורקי חדש

הקולנוע הטורקי החדש, הוא מהקולות המרתקים המגיעים מהעולם בשנים האחרונות. מחווה מיוחדת תוקדש השנה בפסטיבל לקולנוע זה ויוצריו. בתכנית יוקרנו 7 סרטים (במסגרות שונות) חדשים ונבחרי כל הפסטיבלים החשובים של השנה. התכנית תלווה במשלחת של יוצרים, שיקיימו דיאלוג עם הקהל ושולחן עגול עם יוצרי הקולנוע הישראלי.

עולם גדול גדול (Big Big World), של הבמאי ריאה ארדם, (פרס מיוחד של חבר השופטים Horizons, ,ונציה 2016), מהקולות הייחודיים בקולנוע הטורקי, העוסק במהות האנושיות והיתמות. ספקות (Clair Obscur), של הבמאית יסים אוסטאוגלו (טורונטו 2016), העוסק במעמדן של נשים בטורקיה. מטלית אבק (Dust Cloth), סרט הביכורים של הבמאי אהו אוזטורק (ברלין ואיסטנבול- פרסי הסרט הטוב, השחקנית והתסריט). ראוף (Rauf), סרט הביכורים של הבמאים באריס קאיה וסונר קאנר (ברלין, סופיה – פרס פיפרסקי, איסטנבול – פרס מיוחד של חבר השופטים). הקור של קלאנדר (Cold of Kalandar), של מוסטפה קארה (פרס הבימוי טוקיו, פרסי הבימוי, השחקן, הצילום והעריכה, איסטנבול 2015). זיכרונות של הרוח (Memories of the Wind), של הבמאי אוזקאן אלפר, בצילומו המרשים של אנדריאס סינאנוס, צלמו של אנגלופולוס. גחלת (Ember), של הבמאי הוותיק זאקי דמירקובוץ (תחרות בינ"ל, איסטנבול 2016).

סינמארט – קולנוע ואמנויות אחרות

דיוויד לינץ': אמנות החיים (David Lynch: The Art Life), מבט נדיר אל חייו והעולם האפל של ילדותו של הבמאי הגאון (ונציה 2016). הרולינג סטונס: מסע באמריקה הלטינית (The Rolling Stones Ole Ole Ole: A Trip Across Latin America), הצצה אל מאחורי הקלעים במהלך מסע הופעות של הלהקה האגדית בדרום אמריקה. הצד האחר: צילומי הפורטרט של אלזה דורפמן (The B-Side: Elsa Dorfman’s Portrait Photography), בבימויו של ארול מוריס (ערפל המלחמה), מגדולי הדוקומנטריסטים כיום, המציג פורטרט של הצלמת היהודייה-אמריקאית האגדית, שתצלומי הפולארויד הגדולים שלה, כללו גם את חבריה בוב דילן, אלן גינסברג וג'ונתן ריצ'מן (טורונטו 2016). קראתי לו מורגן (I called Him Morgan), המתעד את יחסיהם של לי מורגן, מחצוצרני הג'אז הבולטים בשנות ה-60 ואשתו הלן שירתה בו למוות במהלך הופעה במועדון בניו יורק (ונציה, טורונטו 2016).

טירוף בחצות

רכבת לבוסאן (Train to Busan), של במאי האנימה הקוריאני יואן שאנג-הו, הלהיב השנה את קאן עם סרט הלייב אקשן הראשון שלו. במיטב המסורת של סרטי זומבי, הוא כולל גם ביקורת נוקבת כלפי שיטת המעמדות בדרום קוריאה והטיפול במגפת הסארס. נא (Raw),של הבמאית ג'וליה דוקורנו (פרס פיפרסקי שבוע המבקרים, קאן 2016), סרט נועז, על התבגרות, נשיות וקניבליזם, שהפך להיות אחד הסרטים המדוברים ביותר בפסטיבל טורונטו 2016. בית מטבחיים (Abattoir), מותחן מצמרר ומסוגנן של במאי סרטי האימה המצליח דארן לין בוסמן. מוכי ירח (Moonwalkers), קומדיה פרועה של במאי הפרסומות הגאוני אנטואן בארדו ז'אקה, בכיכובם של רון פרלמן ורופרט גרינט. מכשפת האהבה (The Love Witch), של הבמאית אנה בילר, במחווה סקסית לסרטי הטכניקולור ומותחני האוקאלט.

דאבל פיצ'ר

גלים גבוהים (Bigger Splash), (ונציה, בוסאן, לונדון), עיבוד של הבמאי לוקה גואדאנינו לסרט הקלאסי הבריכה, בכיכובם של טילדה סווינטון, רייף פיינס ודקוטה ג'ונסון והסרט המקורי בכיכובם של אלן דלון ורומי שניידר.

סרטי אנימציה לכל המשפחה

חיי כקישוא (My Life as a Courgette), סרט הביכורים של המאייר השוויצרי קלוד בראס שהוקרן בקאן וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר ופרס חביב הקהל בפסטיבל אנסי 2016. מאנסי וסן סבסטיאן מגיע גם לואיז על החוף (Louise by the Shore), של במאי האנימציה הנודע ז'אן-פרנסואה לאגיוני.

בין יהדות לישראליות

המסע של פאני (Fanny's Journey), דרמה המבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו ב-1943. סיפור מסען של פאני בת ה-12, שהנהיגה קבוצה של ילדים  שיצאו מבית מחסה לילדים יהודים בצרפת אל מעבר לקוי האויב הנאצי בצרפת ועד  לשווייץ הניטראלית. פאני בן עמי בת ה- 86, חיה כיום בישראל. מעבר לסופת השלג (Beyond the Snowstorm) סרטו התיעודי של לווין פטר, על סבו ששרת כחייל באוקראינה בשרות הוורמאכט. למצוא את בַּאבֶּל (Finding Babel), כ-75 שנה אחרי שהוצא להורג, מנסה נכדו של אחד מגדולי הסופרים הרוסים, איסאק באבל, להבין את סיפור חייו. אנשים שהם לא אני (People that Are Not Me) סרט הביכורים של הדס בן ארויה, על דור ה-Y בתל אביב של היום.

מסגרת חדשה – דוקולינריה

רצועה חדשה, במסגרתה יוקרנו סרטים תיעודיים המביאים פנים שונות של תחום תרבותי-חברתי מוביל. השנה תתמקד רצועה זו בתרבות המזון וההסעדה העולמית ובהקשרים התרבותיים-פוליטיים שלה. ברצועת דוקולינריה יוקרנו ארבעה סרטים תיעודיים הבוחנים נקודות השקה שונות בין אוכל לתרבות וחברה בארץ ובעולם. תאטרון החיים, מתעד את  מאבקו של השף האיטלקי מאסימו בוטורה באי-השוויון בין השבעים והרעבים בעולם. למצוא את גסטון עוסק בהתגייסותו של השף הפרואני למען עובדי החקלאות המסורתית. נומה: הסערה המושלמת שלי, מביא את סיפורו של רנה, השף הדני ממסעדת נומה המלקט את כל מה שהטבע מאפשר ומכין ממנו אוכל נשגב. בחיפוש אחר המטבח הישראלי, מציג את  ההקשרים בין אוכל, תרבות, חברה ופוליטיקה בישראל של ימינו. התכנית תינעל בהקרנת הסרט העלילתי, בציר ראשון, שבמרכזו תרבות היין בצרפת. ההקרנות ילוו בטעימות ודיונים בהנחיית העיתונאית הילה אלפרט ובהשתתפות מומחי קולינריה ושפים מובילים, ביניהם: אסף גרניט, ארז קומורובסקי וחמודי עוקלה.

התכנית המלאה תתפרסם בקרוב באתר הפסטיבל: www.haifaff.co.il

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן