Skip to content

רביעי 21 ספטמבר 2016 (בוקר)

כותרות המהדורה סוכל ניסיון פיגוע סמוך לאלפי מנשה (בטחוני) * אובמה לא יציע תכנית שלום חדשה (מדיני) * הבית הלבן נגד סנקציות על סוריה (חוץ) תחזית מזג אוויר היום: בהיר ותחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ. בחוף יהיה הביל. עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ. הלילה: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

סוכל ניסיון פיגוע סמוך לאלפי מנשה (בטחוני) * אובמה לא יציע תכנית שלום חדשה (מדיני) * הבית הלבן נגד סנקציות על סוריה (חוץ)

תחזית מזג אוויר

היום: בהיר ותחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ. בחוף יהיה הביל. עומסי חום כבדים ישררו ברוב אזורי הארץ. הלילה: מעונן חלקית. לקראת בוקר ייתכנו טפטופים מקומיים עד גשם קל בצפון ולאורך החוף.

חמישי: מעונן חלקית ותחול ירידה ניכרת בטמפרטורות אשר יחזרו להיות רגילות לעונה. בשעות הבוקר עדיין ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ ולאורך החוף.

שישי: מעונן חלקית ותחול ירידה נוספת בטמפרטורות אשר תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה. גשמים מקומיים צפויים לרדת מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. ינשבו רוחות מתונות עד ערות.

שבת: מעונן חלקית ותחול עלייה קלה של הטמפרטורות.

ביטחוני

ניסיון פיגוע דקירה במעבר אליהו סמוך לאלפי מנשה * אין נפגעים * צעירה בת ה-15 נורתה ברגלה ונוטרלה

במהלך הלילה התקיים מבצע חטיבתי בגזרת החטיבה המרחבית ״יהודה״, במרחב ג'בל ג׳והר שבפאתי העיר חברון *. המבצע התרחש בעקבות ניסיון הדקירה במערת המכפלה שאירע שלשום ועל מנת לסכל את הטרור והפח״ע בגזרה * במהלך המבצע נמצאו נשק בייצור עצמי, סכין, חלקי m16, ציוד צבאי, מחסניות מלאות כדורים ורכב גנוב. הממצאים הועברו לידי כוהב״ט * בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל ולוחמי משמר הגבול באיו״ש 11 מבוקשים. 8 מהמבוקשים חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט.

בשומרון- בבורין נעצר מבוקש.

באפרים- בא-דיכ נעצר מבוקש.

בעציון- באל ערוב נעצרו 2 מבוקשים. בבית אומר נעצרו 3 מבוקשים, אחד מהם פעיל בארגון הטרור חמא״ס. בעיזרייה נעצר מבוקש.

ביהודה- בחברון נעצרו 2 מבוקשים. בדורא נעצר מבוקש.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט.

מדיני

נתניהו צפוי להיפגש היום עם אובמה * סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, בן רודס, אמר כי אובמה יעלה בפגישתו היום בניו יורק עם נתניהו את חששותיו לגבי ההתנחלויות.

סנאטורים רפובליקנים: מתנגדים לתנאים בהסכם הסיוע הביטחוני לישראל

הבית הלבן: אובמה לא יציע תכנית שלום חדשה

א-סיסי באו"ם: על ישראל והפלסטינים לקחת דוגמה מהסכם השלום עם מצרים

נשיא מצרים מאיץ בישראל ובפלסטינים להסכים על פתרון לסכסוך – "יש הזדמנות לפתוח דף חדש" * "הסכסוך הישראלי – פלסטיני גורם לחוסר יציבות באזור"

ארדואן בעצרת האו"ם: "במסגרת הנורמליזציה עם ישראל – נקדם פתרון עם הפלסטינים"

היום ידון בג"ץ בעתירה נגד ייצוא טכנולוגיות מעקב ישראליות לדרום סידן

פוליטי

האוצר: "יש מדד אחד של מחירים לצרכן, וראוי שיהיה מדד אחד של מחירי דירות" * שר האוצר ניסה לבטל במחטף את המשך פרסומה של סקירת מחירי הדירות שעורך השמאי הממשלתי * היועץ המשפטי לממשלה, שאנשיו התנגדו לצעד של כחלון: לשרים לא ניתנה שהות ללמוד את ההצעה (דה מרקר)

חוץ

ארה"ב: 12 שוטרים נפצעו בהתפרעויות בשארלוט עקב הריגתו של גבר שחור

– בתוך 3 ימים: שני שחורים נורו למוות בידי שוטרים בארה"ב, אחד מהם בן 13 * התנהלות המשטרה במקרים מעוררת ביקורת ציבורית חריפה, ומעצימה את חוסר האמון בה. בקולומבוס, העיר בה נהרג בן ה-13, אומרים כי השוטרים "מטילים אימה על התושבים ומטרידים אותם" (הארץ)

– פערי השכר בין לבנים לשחורים בארצות הברית בשיא של קרוב ל-40 שנה * חרף השיח השיוויוני והצטמצמות פערי השכר המגדריים, מצב השחורים, בכל הקשור בשכר, דווקא לא הוטב, להפך. את התמונה הזו מציג דו"ח חדש, שעל פיו גם נגישות להשכלה גבוהה לא פותרת את הבעיה (הארץ)

הבחירות בארה"ב: אדלסון יתרום לטראמפ  5 מיליון דולר

בריטניה: תרזה מיי: לא נפנה גב לעולם, חרף ההיפרדות מהאיחוד

סוריה: הבית הלבן סיכל הטלת סנקציות חדשות נגד אסד בקונגרס * לפי הוושינגטון פוסט, הנהגת המפלגה הדמוקרטית משכה את תמיכתה בחוק להטלת הסנקציות בשל לחצים שהפעיל הבית הלבן. על פי הצעת החוק, יוטלו סנקציות על כל ישות שעושה עסקים או מממנת את ממשלת סוריה (הארץ)

– הבית הלבן: רוסיה אחראית להתקפות האוויריות על שיירת הסיוע בסוריה

קוריאה: מפציצים אמריקנים הגיעו לקוריאה הדרומית בעקבות הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית השכנה

חדשות

חארגון חוננו טוען: הנתונים שפרמה שלום אודותינו אינם נכונים * בצלם טענו כי עמותת 'חננו' תוקצבה בעשרות אלפי שקלים על ידי מועצות ביו"ש. העמותה, שנתמכת מתרומות בלבד, הגישה תביעה והצדדים הגיעו לפשרה * חוננו: "הקלות בה 'שלום עכשיו' מפרסם נתונים שאינם נכונים, מעמידה את כל דיווחיו בסימן שאלה"

אלימות משטרתית: שוטר איים על המתפללות "אשבור לכן את הראש" * נערות שהתפללו ברובע המוסלמי שבעיר העתיקה בירושלים התבקשו להתפנות מהמקום על ידי שוטרים. לאחר שסירבו, איים עליהן אחד השוטרים באלימות קשה. השתיים תיעדו את התקרית והגישו תלונה למח"ש. * המשטרה: "הנושא בבדיקה" (nrg)

בריאות

משרד הבריאות חושף: 14 מקרים של נגיף הזיקה בישראל * כל ההידבקויות אירעו בחו"ל * "אלה מספרים קטנים מכדי לעורר התפרצות"

צרכנות

ירח הדבש של שופרסל נגמר * רשת המזון עוד תלמד, כמו יצרניות אחרות, שדבר לא עוזר אם איכות המוצר מוטלת בספק (דה מרקר)

נדל"ן

לשכת רואי החשבון: כשליש מהדירות להשכרה מוחזקות בידי בעלי שלוש דירות ויותר * על פי חישובים שהציג סגן הלשכה, ג'ק בלנגה, מספרם של החייבים במס יהיה גדול מהערכות הממשלה – ושכר הדירה יזנק (דה מרקר)

כלכלי

בנק ישראל פירסם קריטריונים לגופי דירוג אשראי: הבנק נערך להקמת מאגר נתוני אשראי, ופירסם את דרישות הסף לקבלת דירוג * המאגר, שיחל לפעול בסוף 2018, יכלול פרטים על 12 מיליון חשבונות הבנק בישראל ועל התשלומים המבוצעים באמצעותם (דה מרקר)

יוניליוור תיכנס לשוק הסבון האמריקאי עם מוצרים טבעיים * ענקית מוצרי הצריכה תרכוש את סבנת' ג'נריישן שמייצרת מוצרי ניקוי מצמחים. (כלכליסט)

חרדים

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה אמש בירושלים, וקיבלה החלטות: בנושאי החינוך אין להתפשר, גם במחיר שלילת תקציבים * החרדים: התערבות משרד החינוך בתכני הלימוד, בקבלת מורות ובקבלת תלמידות, שהם דברים המאיימים על דרך חינוכם ועל התנהגותם של בני ובנות ישראל

הרבנות הראשית תבחן הפרטת בדיקות הכשרות * לצד זאת נבדקת האפשרות לשמור על מערך המשגיחים, כאשר שכרם ישולם מהרבנות ולא מבתי העסק (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן