Skip to content

בשבוע הבא חגיגת חדשנות בפסטיבל ה- DLD בתל אביב

פסטיבל החדשנות ”תל אביב DLD", מהמובילים בעולם, יתקיים השנה בין התאריכים 29-25 בספטמבר 2016 בשיתוף עם האגודה לפיתוח בינלאומי – סיד ישראל. הפסטיבל כולל יותר מ- 100 אירועי חדשנות וטכנולוגיה שיתקיימו בעיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום מארועי פסטיבל החדשנות ” תל אביב DLD" בשנת 2015. צילום:יולה זובריצקי
צילום מארועי פסטיבל החדשנות ” תל אביב DLD" בשנת 2015. צילום:יולה זובריצקי

 

  בין הארועים הצפויים:

ועידת החדשנות האורבנית (TEL AVIV CITIES SUMMIT) ביום שני, ה-26 בספטמבר, החל מהשעה 9:00 בבוקר, תתקיים ועידת החדשנות האורבנית שעורכת עיריית תל אביב- יפו במוזיאון תל אביב לאומנות. תל אביב יפו זכתה בשנים האחרונות להכרה בינלאומית כאחת הערים החדשניות בעולם והיא מארחת בפעם השביעית רכבת אווירית של ראשי ערים, יזמים, מובילי קהילות חדשנות ביניהם: רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, אבי חסון, המדען הראשי, דאג פרנץ, סגן המזכיר הכללי של ה- OECD, אלכסיי פרבוצ'ר, מנכ"ל סוכנות החידושים של מוסקבה; גב' אריקה הואנג, מנכ"ל, TechCode הסינית; גב' מיילה גבט, סגנית נשיא קבוצת פרייסליין העולמית; מרטין שטורזנגר, מנכ"ל התיירות של ציריך; ד"ר גאבור בגדי, סגן ראש עיריית בודפשט; סוניה מיקוביץ'; בורקהארד קייקר, Visit Berlin ועוד עשרות ראשי וסגני ראשי ערים, מנהלי קהילות חדשנות ומשלחות מהעולם.

בין הנושאים שידונו: אתגרי העל של ערים בעולם בתחומים של כלכלה שוויונית, עירונית ומכלילה ותיירות חכמה, חדשנות טכנולוגית בניהול ערים (Smart Cities), ערי הסטארטאפ המובילות בעולם ובניית קהילות חדשנות בערים כמו ברלין, פריז, מוסקבה, שטוקהולם ועוד, יוקר המחייה והדיור בערים מרכזיות בעולם, התמודדות עם גלי הגירה באירופה ועוד ועוד.

הארוע המרכזי – רוטשילד לובשת חדשנות

שדרת החדשנות – ביום שלישי, 27 בספטמבר, בשעות 19:00 – 23:00 לאורך שדרות רוטשילד, מכיכר התרבות ועד רחבת רוטשילד 1. ההשתתפות חופשית לכל המתחמים.

עיריית תל-אביב-יפו הופכת את שדרות רוטשילד בתל-אביב ל-"שדרת החדשנות" – ארוע בחינם ופתוח לציבור הרחב.

מה צפוי? מתחמי גיימינג, מציאות מדומה (VR), רובוטים אמפתיים, "עצים מדברים", מיצגי וידאו ארט ועוד – כל הללו יפתחו לציבור הרחב במסגרת הפנינג אורבני של תרבות וטכנולוגיה לאורך שדרות רוטשילד.

הציבור מוזמן להשתתף במפגש חווייתי עם אמנות, תרבות, טכנולוגיה וחדשנות דיגיטלית. לכל אורכה של שדרת רוטשילד, יוצגו מיצגים אינטראקטיביים, המזמינים את הציבור הרחב לגעת, להתנסות ולחוות שפע של חוויות אינטראקטיביות המתאימות לכל הגילים.

בין המתחמים החווייתיים הפרושים לאורך השדרה:

מציאות מדומה: המציאות המדומה כבשה את העולם ועתידה להמשיך ולחולל מהפיכות בעולמות המדיה, סיפור הסיפורים והבידור בשנים הקרובות. במסגרת המתחם יוצגו מגוון חוויות VR ;מיצג Pcolor- מזמין את הציבור לצבוע ציור ענק בסגנון חוברות הצביעה לילדים אשר מוקרן על הרצפה; פרוייקט טריאלוג יגרום לעצים בשדרה "לדבר" אחד עם השני ויוצר אינטראקציה בין אנשים הנמצאים בסביבת עץ אחד לבין אלו הנמצאים בסביבת האחר. מערכת חיישנים המפוזרת על כל עץ מגיבה למגע ויוצרת תגובה ויזואלית וקולית הן בעץ בו נגעת והן בעץ השני. כאשר אנשים מתאספים סביב שני העצים בו זמנית, נוצרת שיחה לא וורבלית וחוויה יחודית ושונה בכל פעם.

רובוטים אמפתיים :מעבדת החדשנות במדיה של המרכז הבינתחומי תציג שלושה פרויקטים התוהים על מהות הרובוט ותפקידו בחיינו הרגשיים; Vyo הוא רובוט חברתי המתוכנן להיות עוזר אמפתי ומשרת כממשק מרכזי לניהול בית חכם; Kip הוא רובוט אישי בעל עיצוב שברירי ועדין שנועד להגביר את המודעות בנוגע להשפעות ההתנהגותיות שלנו את הסובבים אותנו וה"greeting machine" המעוצב בצורה אבסטרקטית וכולל שני חלקים: "אי" ו"כדור קטן" המעניק לסובבים אותו מחוות הבעתיות נעימות.
דיגיטל וטכנולוגיה באופנה ובטקסטיל : במתחם זה יוצגו מארג פרויקטים המשלבים את עולמות האופנה והטקסטיל עם אלו של דיגיטל וטכנולוגיה ובהם: Me, Myself & I, לבוש מודולרי, בהדפסת תלת-מימד להגנה עצמית והישרדות לנשים; KnitHeat – סריג המאפשר שליטה בעוצמת חימום הגוף על ידי שפשוף השרוולים, (המחווה הלא-מילולית האוניברסלית ל"קר לי") ועוד.
מיזמי מוסיקה ודיגיטל – מקבץ פרויקטים מוסיקליים המשלבים בין טכנולוגיה, אמנות, משחקיות וסטאראפים:
Playing with Notes – חוויה משחקית המגשרת בין עולם הפקת המוזיקה האלקטרונית לחווית הנגינה בכלים אקוסטיים ובאמצעים קלאסיים (פסנתר, סקסופון וכינור); Impressions- מחולל קול אינטראקטיבי המתרגם אובייקטים חזותיים לצלילים; Magic Box– קופסת קסמים המפיקה צלילים מוסיקליים על פי ציורים שנצבעו בשלושה צבעים .

משחקי מחשב ומשחקים דיגיטליים – למבוגרים, לילדים ומה שבניהם

Stay – משחק מחקר המאפשר למשתמשים לאסוף פריטים ותכונות שבסופו של דבר הופכים לשותף שקם לתחיה; איפה אפי אפי, חולה העושה כמיטב יכולתו בכדי לברוח מהמוסד. בעוד השרת מחפש אחר אפי החמקמק, השחקנים נתקלים במגוון דמויות משעשעות ותגובותיהן המפתיעות; Oliver’s Chaotic Dream משחק בתבנית "אקסייפ רום" המדמה טיפול קוגניטיבי-התנהגותי לסובלים מהפרעה טורדנית-כפייתית. המשחק ממוקם במעבדה סטרילית ממנה צריכים השחקנים לברוח ע"י פתרון חידות; Lego VR משחק רב-משתתפים, הכולל סיור בעיר הלגו, טיסה בחללית הלגו, ביקור בבית משפחת לגו ועוד; ריצה 100 מטר! משחק במסגרתו מתקיימת תחרות ריצה 100 מטר על המסך ובמציאות. המשתתפים רצים מהר במקום והדמות על המסך מגבירה את המהירות כך שהמתחרה הטוב ביותר – מנצח! ; The Last Cageהשחקן מגלם פעיל זכויות בעלי חיים במשימתו לשחרור חיות המוחזקות במעבדת מחקר. המשחק מעלה דילמות מוסריות ומציב אותן למול השחקן, בעוד הוא מנסה לסיים את המשחק; Mystery forest – משחק הרפתקה תלת מימדי במסגרתו השחקן הוא ילד שאמו נחטפה ומטרתו הוא להשיבה מתוך סביבה עוינת ומאתגרת; Dragon Roar משחק אקשן למובייל בו השחקן הוא דרקון כביר, ועליו להגן על עצמו מה"גיבורים" אשר זממו לגנוב את האוצר שלו! ועוד .

יזמות נוער
בני נוער ממרכז היזמות נוער יוניסטרים באור יהודה ונתניה יציגו: Lightwizard / Smell-up שעון מעורר המפיץ ריח מעורר מספר דקות לפני שהוא מצלצל בשביל שהמשתמש יקום עירני רענן ויעיל יותר. השעון משמש גם כעמדת עגינה והטענה לסמארטפוןB-yound / Bettery; תוסף למטען המפסיק את הטעינה של הטלפון ברגע שהסוללה מגיעה ל-100% לחיסכון בחשמל, קרינה והארכת חיי הסוללה ; Targeteen / Doclock שעון לאחסון תרופות המתזכר על זמן נטילת התרופה; Galago / KeepUp ניסוי הגה המרתיע בפני הירדמות צפויה של הנהג.
סדנאות והפעלות לכל המשפחה
Offbits – סדנא ייחודית בה לומדים המשתתפים את עקרונות ההרכבה הבסיסיות של דמויות הרובוטים מסדרת האופביטס, ולאחר מכן מוזמנים ליצור מודלים חדשים כיד הדמיון הטובה עליהם. הפעילות המהנה והחינוכית מתאימה לגילאי 6+ ותורמת לפיתוח חשיבה טכנולוגית ויצירתית.
Tempest- The French Tech Party

במסגרת אירועי השדרה תקים השגרירות הצרפתית את הבימה הצרפתית לחדשנות ואמנות דיגיטלית ברחבה שמול המכון הצרפתי בתל אביב. בשעה 21:00 יתקיים המופע הוויזואלי Tempest – עם סאונד האלקטרוני של פרנק ויגרו יפגוש בהופעה חיה את האלגוריתמים הוויזואליים של אנטואן שמיט לכדי מופע יוצא-דופן, כאוטי ומאורגן בקפידה: "TEMPEST מופע אולטרה-ויזואלי המשלב מוזיקה ואמנות. עוד על הבימה הצרפתית: שגרירות צרפת בישראל וארגון ביזנס פרנס יחשפו על הבמה חברות סטארט-אפ צרפתיות וישראליות וחדשניות במיוחד שנבחרו על-ידי צוות מומחים.

כנס DLD תל-אביב לחדשנות במתחם התחנה בתל אביב – למוזמנים בלבד – 27-28 בספטמבר

הכנס, מיסודו של יוסי ורדי, מחבר בין אנשי עסקים, מנהיגים חברתיים, מעצבי דעת קהל ומשקיעים מעולמות החדשנות, מדיה דיגיטלית, מדע ותרבות כמו עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, צחי וייספלד- מנהל תוכנית האקסלרטורים הגלובלית של מיקרוסופט ונצ'רס, סמיר דין סגן נשיא Univision Digital, דון דוג', Developer Advocate מגוגל ועוד אורחים מהעולם.

אירועים במסגרת הכנס הפתוחים לקהל הרחב: Meet the leaders: 20 מראשי החברות המגיעות מחו"ל יעמדו על במה אחת ויאפשרו נטוורקינג פתוח לכולם.

Pick a startup: קבוצה של מנטורים מראשי התעשייה יערכו הגרלה בין הסטארטאפיסטים שיזכו להציג בפניהם.

ארועי MeetUp חינם ברחבי העיר – 27 בספטמבר, יום ג'

ב27 בספטמבר בשעות הערב יתקיימו מעל 30 הרצאות שונות בברים ומסעדות לאורך ובקרבת שדרות רוטשילד. סייבר, השקעות, חידושים חקר המוח, חכמת ההמונים, יזמות חברתית, מציאות מדומה ועוד.
המפה מותאמת ונוחה לצפייה במובייל, התעדכנו עם מיצגים והתרחשויות:
ניתן לראות את המפה כאן

1. העולם הצומח והמרתק של צ'אטבוטים

מאפשר לכל מי שאוחז בזיקה טכנולוגית – לבנות תוכנת מחשב שיכולה לפתח שיחה ולסייע במגוון משימות לכל משתמש שיוצר איתה קשר. תוכלו להתנסות כבר עכשיו בטכנולוגיה ולשוחח עם אלפי בוטים שנבנו על גבי המסנג'ר של פייסבוק.
אתם יכולים להתחיל עם WTFIT שיעזור לכם לזהות כל דבר שנמצא סביב לכם, רק העלו תמונה והבוט יזהה ויספר לכם מה צילמתם.
מסקרן אתכם? #BotsWorldTLV עורכים מיטאפ בדיוק על זה!
משרדי בנק לאומי, יהודה הלוי 34
יום ג' 27.9 19:00
הרשמה חינם

2. אירוע LGBTech השנתי – השקה לקרן המלגות של מיקרוסופט עבור קהילה הטראנסג'נדרים
אסף רפפורט (Adallom) יספר על הדרך מהפרזנטציה הראשונה עד לאקזיט ודייב מקל'ר (500 Startups) ישתף במצב היזמים הגאים בסיליקון ואלי.
ארוחת ערב בר פתוח ולאחר מכן ב-22:00, מסיבה עם די ג׳יי מעולה! בואו לחגוג ולרקוד!
אברהם הוסטל, לבונטין 21
יום ג' 27.9 18:30
הרשמה חינם, צמיד לבר וארוחה בתרומת 50 ש"ח

3. גם השנה מתארחת תעשיית המשחקים הישראלית לטרק פיתוח בינלאומי שיתקיים במהלך הועידה. עמותת GameIS מזמינה את הציבור לקוקטייל מקדים ומפגש על בירה עם בכירי התעשייה בארץ ומחו"ל.
לוקיישן: פולי, רוטשילד 60 | יום ג' 27.9 20:00
הרשמה חינם:

4. מתעניינים בחדשנות בתחום האופנה? יש לכם רעיון בתחום ורוצים ללמוד איך לגייס כסף? מוזמנים לבקר במיטאפ של Fash & Tech!
לוקיישן: כולי עלמא, מקווה ישראל 10 | יום ג' 27.9 18:30
הרשמה:

5. סייבר בשימוש הטרוריסטים
אברקסס, לילינבלום 40
יום ג' 27.9 19:30
הרשמה חינם

6. Music Technology Israel 


מזמינים אתכם לגלות איך זה לשבת בבר עם אנשים שאינכם מכירים, להניע את הטלפון שלכם וליצור ביחד מוסיקה. יצא לכם לשבת פעם בקונצרט ולראות את התווים המתנגנים רצים על הסמארטפון שלכם? רוצים לראות איך הפלאפונים שלכם משתמשים לתאורה במיטאפ לפי המוסיקה המתנגנת?
כל זאת ועוד במיטאפ חוויתי ומיוחד במינו, חלק מאירועי שדרת החדשנות:
בוקסא, רוטשילד 31
יום ג' 27.9 19:30
הרשמה חינם

רשימת המיטאפים המלאה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן