Skip to content

9 חודשי מאסר לשוטר (לשעבר) שהטריד מינית קטינה מתנדבת

בית במשפט השלום בראשון לציון גזר היום על שי אלגרבלי, עונש מאסר בפועל ופיצוי של 15 אלף שקלים לקטינה שהתנדבה לתחנת מודיעין במסגרת בית ספרה. "עבירה שעובר שוטר במסגרת עבודתו כשוטר או כשהוא מזוהה כשוטר על ידי הציבור....אלו נסיבות חמורות ביותר", קבע השופט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטר לשעבר מתחנת מודיעין נשפט הבוקר (ראשון) ל 9 חודשי מאסר בפועל ופיצוי של 15 אלף שקלים בגין הטרדה מינית ומעשה מגונה שעשה בקטינה מתנדבת במשטרה.
בית משפט השלום בראשון לציון גזר היום 9 חודשי מאסר בפועל ופיצוי למתלוננת בסך 15,000 ש"ח בגין עבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה שביצע השוטר לשעבר שי אלגרבלי (43) במתנדבת בתחנה. על פי כתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, בשנים 2014-2015 עת התנדבה המתלוננת, קטינה בת 16, בתחנת מודיעין במסגרת "מחויבות אישית" מטעם בית ספרה, הפנה אליה הנאשם התייחסויות חוזרות אשר התמקדו במיניותה וכן הציע לה הצעות בעלות אופי מיני. כמו כן, במספר הזדמנויות שונות, במהלך ההתנדבות, עת שהו הנאשם והמתלוננת יחד במשמרת, נהג הנאשם לחבק את המתלוננת חיבוק בעל אופי מיני, במהלכו הצמיד אותה לגופו באמצעות יד אחת ובאחרת – ליטף את חזה וישבנה, מעל לבגדיה, וזאת שלא בהסכמתה.

איור: שרה פלד
איור: שרה פלד

בגזר הדין ציין השופט אברהם הימן כי: "מעשיו של הנאשם כלפי המתלוננת, נערה, שמא אומר ילדה כבת 16 או 17, נעשו על פני תקופה והינם מעשים אכזריים…  העיקר בחומרת המעשים, במיוחד בתחום עבירות המין הוא הפגיעה הקשה בקורבן העבירה…. המתלוננת, נערה צעירה, ילדה שתפיסת עולמה הפנימי בתחום המין היא תפיסה תמימה כשל בני או בנות גילה, חוותה מצוקה קשה ביותר, עת מצאה שאדם מבוגר, שוטר מוערך ואהוד בתחנה, בחר לפגוע בה בביצוע עבירות מין".

עוד קבע כבוד השופט כך: "יש להפנים כי כל פגיעה באוטונומיה של גוף האחר, במיוחד פגיעה מינית – תוצאתה קשה. הוא הדין גם במלל שיש בו אופי מיני לאדם אחר שאינו מעוניין בכך. מלל מיני מטריד, אינו אך הטרדה גרידא שניתן לסלקה אל הצד ולהתעלם ממנה. מלל זה, הינו פוגעני ביותר במיוחד בנסיבות של מצוקת הקורבן…מעבר לפגיעה הקשה במתלוננת כפי שעלה מתוך עדותה בבית המשפט, אזי חומרת מעשי הנאשם במקרה שלפני עולה ומודגשת במיוחד משום היותו שוטר המבצע העבירות, בתחנת המשטרה, כשהוא בתפקיד כשוטר". הימן הדגיש כי "עבירה שעובר שוטר במסגרת עבודתו כשוטר או כשהוא מזוהה כשוטר על ידי הציבור, לעיתים גם אם אינו בתפקיד, נסיבות חמורות ביותר לכך".

עו"ד שקד דהן, מטעם מח"ש סיכם ואמר: "מח"ש סברה כי הנאשם ניצל ניצול גס את מעמדו וסמכותו, כאשר פנה אל הנערה באמירות מיניות חוזרות ונשנות ואף נגע בגופה מספר פעמים בניגוד לרצונה. מדובר בהתנהלות שנמשכה מספר חודשים, אשר גרמה לנערה לתחושת השפלה וחוסר אונים. בית המשפט השית על הנאשם עונש מאסר בפועל ופיצוי כספי למתלוננת בגין הפגיעה הקשה שנגרמה לקטינה בעקבות המעשים שביצע בה בהיותו שוטר במדים שעה שהייתה נתונה תחת מרותו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן