Skip to content

ראשון 25 ספטמבר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה מרחץ הדמים של אסד ופוטין בסוריה נמשך (חוץ) * טראמפ: ירושלים לא תחולק (מדיני) * לקראת משבר קואליציוני? בניגוד לעמדת הרבנים החליט שר הביטחון למסד את גיורי צה"ל, במקביל בהתאם לחוק הגיוס המשודרג יחויבו חיילים מבתים חרדיים לשמוע שירת נשים בטסים צבאיים (חרדים) * בכיר צבאי: המנהרות בעזה יהפכו ל"מלכודות מוות" ביטחוני הפרקליטות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

מרחץ הדמים של אסד ופוטין בסוריה נמשך (חוץ) * טראמפ: ירושלים לא תחולק (מדיני) * לקראת משבר קואליציוני? בניגוד לעמדת הרבנים החליט שר הביטחון למסד את גיורי צה"ל, במקביל בהתאם לחוק הגיוס המשודרג יחויבו חיילים מבתים חרדיים לשמוע שירת נשים בטסים צבאיים (חרדים) * בכיר צבאי: המנהרות בעזה יהפכו ל"מלכודות מוות"

ביטחוני

הפרקליטות מבקשת 12 שנות מאסר לטרוריסט בן ה-13 שביצע פיגוע דקירה בפסגת זאב

בכיר צבאי: המנהרות בעזה יהפכו ל"מלכודות מוות" * צה"ל ומערכת הביטחון ישלימו את מיזם החומה נגד המערך התת-קרקעי של חמאס בשבועות הקרובים, הסביר הקצין, ואמר כי הוא יכלול גם שטחים מוצפים במים (nrg)

פוליטי

ח"כ ברקו: "בל"ד מייצגים אינטרסים של גורם זר"

השר לוין: "סיעת בל"ד פועלת מהכנסת כשלוחה קדמית של הטרור"

משרד המשפטים צפוי לפרסם בקרוב חוות דעת שלפיה נתניהו יוכל להצביע על מיסוי בעלי 3 דירות ומעלה

מדיני

נתניהו סיים את פגישתו עם טראמפ, בהמשך יפגש עם הילארי

טראמפ לנתניהו: אם אבחר, נכיר בירושלים כבירת ישראל שלא ניתנת לחלוקה

חאלד משעל: החמאס שוגה בהעדפת כוח על מאבק מדיני

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו: עמדת ארה"ב היא שלא העת כרגע לשוב לשולחן המו"מ מול הפלסטינים (קול ברמה)

שר האנרגיה שטייניץ צפוי לבקר בטורקיה בחודש הבא ולהיפגש עם מקבילו

מושל קליפורניה חתם על החוק נגד BDS

קנדה: הקלות בבקשת ישראלים למעמד פליט * שינוי בחוק יקל על אזרחים ישראלים להגיש בקשה לקבלת מקלט מדיני בקנדה

חוץ

ירדן: המלך עבדאללה ביקש מראש הממשלה להרכיב ממשלה חדשה * עבדאללה מלך ירדן מינה את ראש הממשלה לכהונה נוספת

עיראק: דאעש קיבל אחריות לפיגוע ההתאבדות בבגדאד

סוריה: עשרות הרוגים ופצועים בתקיפות של חיל האוויר הרוסי בחלב

–  מחבל מתאבד הסתנן למסיבת עיתונאים של צבא סוריה החופשית והתפוצץ במקום, 20 לוחמים ו-7 מפקדים הרוגים

– ס' שגריר רוסיה בישראל: ארה"ב אחראית לקריסת הפסקת האש בסוריה

– צרפת: רוסיה ואירן עלולות להיות שותפות ל"פשע מלחמה" בסוריה

– שגריר רוסיה באו"ם: "שלום בסוריה הוא משימה כמעט בלתי אפשרית"

– מזכ"ל האו"ם למעצמות: "לעשות יותר כדי לסיים את חלום הבלהות בסוריה"

– ארה"ב: הפעילות הרוסית בסוריה – ברבריות, לא לחימה בטרור

צרפת: שתי צעירות נעצרו בחשד לקיום קשרים עם דאע"ש

חדשות

יונתן פולארד: "אני מרגיש שהעם תומך בי"

יו"ר ההסתדרות הודיע לשר האוצר כי הוא מתנגד להעלאת גיל הפרישה לנשים * מסקנות דו"ח העלאת גיל פרישה לנשים – אינן מקובלות

מנכ"ל מד"א במשפט אזריה: "לא ניגשים למחבל כל עוד לא הוסר חשש למטען"

1.5 טונות של בשר לא מפוקח יושמדו לאחר שנתפסו בכפר כאבול

ראש עיריית קריית שמונה שיקר כשטען שקיבל היתר בנייה לחריגות * ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, ובכירים בוועדה המקומית לתכנון ולבניה, שיקרו כשטענו שקיים היתר בנייה לחריגות בניה לא חוקיות בביתו * היתר שכזה מעולם לא יכול היה להינתן * מלכה נדרש להרוס את חריגות הבנייה אך לא ייפתח נגדו הליך פלילי 'בשל התיישנות' * זאת, על-אף שעמד בראש הוועדה לתכנון ולבניה שאמורה לאכוף את עבירות התכנון והבניה מאז שנת 2008 ועד היום * תיק התכנון והבניה הנוגע לביתו של מלכה 'נעלם' ממשרדי אגף ההנדסה בעירייה (ניוז1)

"תבואות מוצרי מזון" אוספת את המוצר "קוואקר עבה אורגני" מחשש לריח לוואי

נדל"ן

משרד האוצר פרסם: 54 אלף בתי אב בישראל מחזיקים בשלוש דירות או יותר * נתוני האוצר: 38,232 משפחות מחזיקות ב-3 דירות, 9,863 משפחות מחזיקות ב-4 דירות

תחבורה

בניגוד להבטחת כחלון: התייקרות ביטוח החובה לרכב לא תבוטל * שר האוצר הבטיח לבטל את תקנות ועדת וינוגרד שאמורות להביא להתייקרות תעריפי הביטוח; ואולם כעת מתברר כי הן לא יבוטלו, אלא ייושמו בעוד שנה (כלכליסט)

צרכנות

צבר פרסמה מספרי המוצרים הנגועים * מוקדם יותר היום פורסם כי ליצמן נכנע לסלטי צבר ואיפשר לה שלא לפרסם את המספרים של המוצרים הנגועים בחיידקי הסלמונלה * בעקבות לחץ שהפעיל "גלובס", משרד הבריאות פרסם את מספרי המוצרים הנגועים * להלן מספרי האווצה של סלטי צבר הנגועים בסלמונלה: חומוס צבר "סמיר הגדול" 400 גרם באריזה של 6 יחידות. מספר אצווה – 6252196505. תוקף: 20/10/16. ; חומוס 250 גרם. מספר אצווה – 6251196504. תוקף 19/10/16. ; חומוס 850 גרם. מספר אצווה – 6251196502. תוקף: 19/10/16. ; חומוס 1 ק"ג. מספר אצווה –  6251196501.   תוקף: 19/10/16. ; טחינה ירוקה 400 גרם. מספר אצווה – 6251196507. תוקף: 19/10/16. (גלובס)

כלכלי

המשטרה פשטה על בתים של עולים מצרפת בחשד לעבירות מס * מדובר בחקירה בינלאומית המתבצעת בשיתוף פעולה בין הרשויות בצרפת ובישראל ונפתחה לבקשת הרשויות בפריז, בליווי שופטים-חוקרים מצרפת שהגיעו לארץ (גלובס)

תנובה מאיימת לסגור את מפעל "אדום אדום", זאת אם ייפתח השוק ליבוא בשר טרי ללא הגבלה * בתנובה הבהירו בעבר כי אם שוק הבקר ייפתח לייבוא, החברה תאלץ להתחיל לייבא בשר, מאחר שהייצור המקומי לא יוכל להתחרות במחירים בחו"ל * מזכ"ל תנועת המושבים: "הנהנים היחידים יהיו היבואנים והמשווקים"

נבחרה ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל הבורסה * הרכב ועדת האיתור יכלול את: יורם סירקיס נציג הבינלאומי בדירקטוריון, ג'וליאן אסוס נציג איי.בי.איי ויו"ר איגוד חברי הבורסה שאינם בנקים, יואב שלוש המכהן כדח"צ בבורסה ויו"ר הבורסה אמנון נויבך (כלכליסט)

מקומי

פועל בן 33 נפצע בינוני משער שנפל עליו בגליל העליון

פצועה בינוני ו-6 קל, בהתנגשות משאית עם מספר כלי רכב בכביש 444

ירושלים: גבר נפל ממעלית משא לתוך פיר בגובה כ-3 מטרים ; חולץ במצב קל

מושב משואה: נער פלסטיני בן 13 התחשמל בבקעת הירדן, מצבו קשה

צפת: בן 66 נפצע קשה-בינוני בשריפת דירה. 2 נוספים נפצעו קל

פלילים
לביה"ח העמק בעפולה פונה במצב קל עד בינוני צעיר כבן 17  כשהוא עם חתכים בפלג גופו העליון. * המשטרה פתחה בחקירת הנסיבות

בעקבות דיווח למוקד 100 של המשטרה אודות קטטה שפרצה בין תלמידים משתי משפחות בביה״ס בישוב ערערה בנגב ואודות מורה שנפגע בפניו כשהפריד בן הצדדים, הוקפצו למקום  שוטרים * השוטרים שהגיעו לבית הספר, פתחו בסריקות לאיתור זירת הקטטה ובמקביל חוקר נשלח לבית החולים על מנת לגבות עדות מהמורה שנפצע * נסיבות הקטטה בחקירה.

בעקבות מידע מודיעיני על בית מטבחיים באזור התעשייה מישור אדומים שפועל בניגוד לחוק בתנאים סניטרים נמוכים ומוכר מזון שלא ראוי למאכל אדם פשטו יחידת השיטור העירוני מעלה אדומים  ביחד עם הווטרינר העירוני ופקחים של משרד הבריאות. * במהלך הפעילות אותרו חמש מאות ק״ג של בשר לא ראויה למאכל שתוקפה פג לפני מספר חודשים, הסחורה הושמדה במקום בהוראת משרד הבריאות * בנוסף בוצע ביקורת יזומה במאפייה  שבמהלכה התגלו ליקויים חמורים רבים, שתי טון של מאפים הושמדה במקום בהוראת משרד הבריאות למקום הוצא צו סגירה מנהלי מחשש לבריאות הציבור.

בעולם

פורטוגל: לאחר 43 שנים בכיסא גלגלים גילה גבר כי אובחן באופן שגוי והוא יכול ללכת

חרדים

לקראת משבר קואליציוני? או עושים שרירים כדי לסחוט –  הממשלה הנוכחית באמצעות שר הביטחון אביגדור ליברמן, פועלים למסד את גיורי צה"ל, לטענת החרדים "דבר המהווה פרצה נוספת בחומת קדושת העם היהודי" * לאחר דיון מיוחד שהתקיים במשרד הביטחון, החליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן על הקצאת 17 מיליון ש"ח בבסיס תקציב משרד הביטחון עבור קורס הגיור "נתיב". בהסכמת הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הוחלט גם כי ההכשרה תבוצע בשלב מוקדם בשירות הצבאי. * בשנה שעברה אף הושבתו הקורסים לאחר שלא נמצא להם תקצוב מעודפי התקציב, ולכן השנה החליט שר הביטחון ליברמן להכניס את הגיורים בבסיס התקציב הצבאי. * בהתאם לחוק הגיוס המשודרג: כחלק מכור ההיתוך הצה"לי הוחלט כי אזרחים מבתים חרדים יחויבו לשמוע שירת נשים בטקסים צבאיים רשמיים * הדברים מתבצעים לאור סעיף מפורש בחוק הגיוס המשודרג שאושר ע"י כל מפלגות הקואליציה בקדנציה הנוכחית, בו הודגש כי לא יפגעו זכויות הנשים בצבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן