Skip to content

שלישי 27 ספטמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה אזעקה חיפושים והסתגרות התושבים בעקבות חשש לחדירה באזור התנחלויות כוכב יעקב ותל ציון (ביטחוני) * עימות ראשון בין המועמדים המובילים לנשיאות ארצות הברית (הבחירות בארה"ב) מסתיים בניצחונה של קלינטון תחזית מזג אוויר היום: מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר של הטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית רביעי: מעונן חלקית וייעשה נאה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. חמישי: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

אזעקה חיפושים והסתגרות התושבים בעקבות חשש לחדירה באזור התנחלויות כוכב יעקב ותל ציון (ביטחוני) * עימות ראשון בין המועמדים המובילים לנשיאות ארצות הברית (הבחירות בארה"ב) מסתיים בניצחונה של קלינטון

תחזית מזג אוויר

היום: מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר של הטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית

רביעי: מעונן חלקית וייעשה נאה, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות.

חמישי: נאה עם עלייה קלה בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות מתונות עד ערות לאורך החוף.

שישי: נאה, ותחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות מתונות עד ערות לאורך החוף.

ביטחוני

חשש לחדירה באזור כוכב יעקב ותל ציון: התושבים מסתגרים בעקבת חשש כי לישוב חדר מחבל * כוחות הביטחון סרקו את התנחלות כוכב יעקב ועברו בית בית בניסיון לאתר את החשוד * האירוע החל סמוך לשעה 23:00, אז זוהה חשוד כשהוא קופץ מהגדר לתוך הישוב. כוחות צה"ל וכיתת הכוננות פתחו בסריקות בניסיון לאתרו * במקביל, הופעלה אזעקה עולה ויורדת, וזו צפויה להישמע בכל עשר דקות. לקראת בוקר הוסר החשש.

מפקד טנק נפצע קשה בתרגול בשיזפון

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, לוחמי משמר הגבול ושוטרי מחוז ש״י באיו״ש 6 מבוקשים.  4 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט.

במנשה- בקבטיה נעצר מבוקש.

בעציון- באל ערוב נעצרו 2 מבוקשים. במ.פ אלעזה נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא״ס. באלעיידה נעצרו 2 מבוקשים, אחד מהם פעיל ארגון הטרור חמא״ס.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט.

פוליטי

בכיר בממשלה טוען: "התחדשו המגעים לממשלת אחדות עם המחנה הציוני" (מעריב)

צה"ל תרגל מלחמה כוללת מול חיזבאללה וחמאס – רק שניים מחברי הקבינט השתתפו * מתוך הקבינט, הדל יחסית בחברים בעלי רקע ביטחוני, ליברמן וגלנט היו היחידים שביקרו בתרגיל המטכ"לי רחב ההיקף שנערך בשבוע שעבר (הארץ)

מדיני

נתניהו: הידידות בין ארה"ב תימשך ואף תתחזק אחרי הבחירות לנשיאות

אדלשטיין: "ישראל מודאגת מעליית גורמים קיצוניים באירופה"

נתניהו: "היעד שלי הוא לצבוע את האו"ם בכחול לבן" * "השרים עובדים קשה לשבור את הרוב האוטומטי נגד ישראל. ההתקרבות בינינו לעולם הערבי תסייע להגיע להסדר שלום עם הפלסטינים"

הבחירות בארה"ב (ניו יורק טיימס, גרדיאן רויטרס, אי-פי, cnn, הארץ, גלובס)

על רקע סקרים צמודים הלילה התקיים העימות הראשון (מתוך 3) בין המועמדים המובילים (שקיבלו מעל 15% בסקרים) בבחירות לנשיאות ארה"ב. קלינטון, מועמדת המפלגה הדמוקרטית. וטראמפ, מועמד המפלגה הדמוקרטית. – העימות הראשון מתקיים באוניברסיטת הופסטרה שבלונג איילנד, ניו יורק * טראמפ, ניסה להציג עצמו ככשיר לתפקיד הנשיא וצלח את ההופעה מבלי לעורר שערוריות

טראמפ: ניצחתי בעימות * סקר CNN: מעל 60% קבעו כי קלינטון ניצחה בעימות * קלינטון: "מרגישה טוב אחרי עימות מדהים" * טד קרוז על העימות: "ההופעה הטובה ביותר בקמפיין טראמפ"

קלינטון: "לאדם שיכול להתרגז מצוין אסור שתהיה גישה לנשק גרעיני"

טראמפ: "קלינטון לעולם לא תהפוך את אמריקה לגדולה שוב"

ישראל: ישראל הוזכרה כלאחר יד, במהלך התדיינות על ההסכם עם איראן. טראמפ, כצפוי, מתח ביקורת נוקבת על ההסכם, הגדיר אותו כ"ההסכם הבינלאומי הגרוע ביותר אי פעם" ואמר: "דיברתי עם נתניהו; הוא לא מאושר מההסכם".

הצהרות מס: טראמפ: אפרסם הצהרות מס כשקלינטון תפרסם את המיילים שלה * קריאה זו מעוררת מחיאות כפיים בקהל, על אף שעל הקהל נאסר להגיב ולהריע באירוע

כלכלה: בתחילת העימות הצליח טראמפ לאתגר את קלינטון בנושאי כלכלה, בפרט על ידי התמקדות בהסכמי הסחר של ארה"ב. עם זאת, ב-30 הדקות האחרונות הסתבך טראמפ בוויכוחים על עובדות עם מנחה האירוע וניכר כי הוא מתקשה לענות באופן נהיר על כמה מהשאלות

הסכמים כלכליים: טראמפ האשים את קלינטון בפגיעה בכלכלת ארה"ב, והדיון גלש לצעקות * דיון בנושא הסכמי הסחר של ארה"ב – NAFTA ו–TPP – עורר את אחד הרגעים החריפים ביותר עד כה בעימות. טראמפ האשים את קלינטון בתמיכה בהסכמי סחר שפגעו בכלכלתה של ארה"ב והעימות גלש לצעקות. עם זאת, פרשנים משני צדי המפה הפוליטית חלוקים בדעותיהם מי יצא כשידו על העליונה.

סייבר: טראמפ הטיל ספק בכך שמחשבי המפלגה הדמוקרטית נפרצו על ידי רוסיה. לדבריו, יכול להיות כי לפריצה אחראית סין, או מישהו אחר

תמיכה במלחמה בעירק: קלינטון ציינה כי "דונלד תמך בפלישה לעיראק * טראמפ הכחיש, המנחה הביא 2 ראיונות תקשורתיות של טראמפ שתומך

שינוי אקלים: קלינטון תוקפת את טראמפ: הוא חושב ששינויי האקלים הם מתיחה של הסינים * טראמפ מתפרץ לדבריה ואומר כי הוא מעולם לא העלה טיעון זה, אך קלינטון מתעלמת ממנו וממשיכה בדבריה.

מיילים: קלינטון: "השימוש במייל הפרטי שלי היה טעות"; טראמפ: "זה נעשה בכוונה"

ביטחון פנים: טראמפ: "חייבים להחזיר חוק וסדר לערים ולרחובות" * קלינטון בעימות: "צריך לוודא שהשוטרים משתמשים בכוח בצורה הנכונה"

ג'ון פודסטה, ראש המטה של קלינטון, אמר לאחר העימות, כי עתה הוא אינו בטח אם טראמפ יסכים להשתתף בשני העימותים הבאים. טראמפ עזב את האולם זמן קצר לאחר סיום האירוע. קלינטון נותרה במקום, כשהיא נראית קורנת מאושר ובעת מסירת הידיעה היא מוקפת במאות אנשים. * קלינטון הפגינה קור רוח לאורך הדיון כולו. טראמפ לא כל-כך. הוא לגם מים ללא הפסקה ושפת הגוף שלו הפגינה אי נוחות. קלינטון חייכה. הוא זעף. היא היתה נינוחה. הוא נראה מתוח.

חוץ

ארה"ב: מאסר לתושבת פלורידה שניסתה לגנוב מידע על צוללות לטובת סין

טורקיה: קונסול ארה"ב: "מידע ודאי על כוונה לבצע פיגועים במלונות העיר"

סוריה: ארבעה הרוגים ו- 11 פצועים במתקפה של ג׳בהת פתח אלשאם

עיראק: ארה"ב: דאעש עשוי להשתמש בגז חרדל בזמן המבצע במוסול

קולומביה: הממשלה וארגון המורדים חתמו על הסכם שלום

חדשות

ארגון הבריאות העולמי: כל מוות תשיעי בעולם נגרם מזיהום האוויר * לפי הדו"ח שפרסם הארגון, 84% מאזרחי העולם חיים בתנאי זיהום אוויר המסכנים את בריאותם. בישראל היו 1,119 מקרי מוות בשנת 2012. בראש הערים המזוהמות בארץ: פתח תקוה (הארץ)

לאחר שעל משרדי גוגל בספרד וצרפת נערכו פשיטות, השלוחה הישראלית של גוגל בתל אביב נערכת ליום שבו רשויות המס יבואו וידרשו תשובות * במהלך התדריך קיבלו העובדים מספר הנחיות, כך למשל מהן הזכויות שלהם וכיצד לענות על שאלות חוקרי רשויות המס בסוגיות שונות. בנוסף קיבלו העובדים הנחיות על אילו שאלות לענות, ואילו שאלות כדאי להשאיר לעורכי הדין ורואי החשבון.* גוגל ישראל: "מתן הדרכות לעובדים בנוגע לחובתם לשתף פעולה עם רשויות מוסמכות – התנהלות מקובלת ותקינה" (חדשות2)

המדינה תתקצב כלים נגד שכחת ילדים במכונית * מכת תאונות הדרכים ושכחת הילדים ברכב הולידה לפני 4 שנים את התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים, עתה הוקצה לה תקציב (ישראל היום)

בעולם

טלסקופ הענק של סין מבטא את שאיפותיה להפוך מעצמת חלל * טלסקופ הרדיו בעל הצלחת היחידה הגדול בעולם החל לפעול רשמית בליווי סיקור נלהב של הטלוויזיה הלאומית. לצורך הפרויקט, העבירה הממשלה כ-9,000 מתושבי האזור ממקומם (הארץ)

פרסום ושיווק

רשות ניירות ערך מתכננת לצאת בימים אלה בקמפיין תקשורתי שמטרתו, לפי הממונה על החינוך הפיננסי ברשות, היא "להאיר את עיני הציבור, ולהזהיר אותו שלא ישקיע את כספו במיזמים לא חוקיים או בפירמידות שיביאו לאובדן כספו – תופעה שהולכת וגוברת בעידן הדיגיטלי"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן