Skip to content

קואליציית נשים למען שלום: המשט לעזה העלה את המצור לשיח הציבורי

ארגון הנשים פרסם היום הודעת גינוי על עצירת משא הנשים לעזה ובירך את משתתפות המשט על כך שהציפו את תודעת המצור על הרצועה לתוך השיח הציבורי העולמי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון הגג "קואליציית נשים לשלום" הפועל בישראל פרסם היום (חמישי) הודעת תמיכה במשט הנשים שנעצר בליל אמש בדרכו לחופי עזה. אנו, קואליציית נשים לשלום, "מביעות את תמיכתנו בפעילות של משט הנשים לעזה. אמנם קיווינו שתצליחו להגיע עד לחופי עזה ולשבור את המצור, אך גם בפעולותיכן עזרתן להביא את נושא המצור על עזה לשיח הציבורי", נאמר בהודעה שפרסם הארגון. לדברי נשות הארגון הן מתנגדות למדיניות ישראל אשר משמרת את שליטתה באמצעות סגר ומצור החונקים את העם הפלסטיני, כך נטען. ועוד: "המצור חותר תחת פיתוח וכלכלה עצמאית ומותיר את תושבי עזה תחת כיבוש ותלות בישראל לצורכיהם האנושיים הבסיסיים ביותר. אנו תומכות במאבק בלתי אלים לסיום הכיבוש וברצועת עזה הנצורה. אנו תומכות בסולידריות הבינלאומית, לרבות המשט לעזה".
13 הפעילות הנמצאות על הסיפון הביעו תקווה כי אזרחים ומדינות בעולם יעמדו לצידם של זכויות האדם ועקרונות האי-אלימות. הן באות לאזורינו בשליחות שלום ולמען זכויות אנושיות של תושבי עזה. הנסיון לחדור את המצור, הוא הזדמנות עבור הקהילה הבינלאומית ועבורנו, להסב את מבטנו לעבר עזה ולהבין שעלינו לפעול באופן מיידי. הסרת המצור הבלתי נסבל הוא הכרחי על מנת לקדם את הפסקת האלימות ההרסנית הפוגעת בתושבי עזה ובנו, מסרו בארגון הנשים.
נשות הקואליציה קראו הבוקר לכלל הציבור בישראל "להתערב ולפעול למען הסרת המצור על עזה, ולסיום הכיבוש בכלל.  משטי החופש לעזה ופעולות סולידריות אחרות יימשכו כל עוד יימשך המצור ותימשך שלילת החירות והחיים בכבוד של העם הפלסטיני".
ספינת "זייתונה" (אוליביה בשמה המקורי), יצאה מאיטליה לכיוון רצועת עזה ועליה 13 פעילות פרו-פלסטיניות, בהן זוכת פרס נובל לשלום מייריד מגווייר. דוברת של הפעילות הסבירה לסוכנות הידיעות AFP שמטרתן היא לנסות שוב לשבור את המצור האווירי, הקרקעי והימי שמטילה ישראל על רצועת עזה במשך כעשור – מאז עליית חמאס לשלטון.
הספינה הגיעה בליל חמישי לנמל אשדוד לאחר שמוקדם יותר בשעות אחר הצהריים של יום רביעי השתלט חיל הים על הזיתונה והשיט אותה לישראל. בהודעת צה"ל נמסר כי האירוע הסתיים ללא מקרים חריגים או נפגעים, וכי המפליגות "יועברו לטיפול גופי הממשלה הרלוונטיים". גורם צבאי כי "המשט נעצר ללא התנגדות 35 מייל מחופי ישראל. היו עליו 13 נשים". מפקד חיל הים, אלוף אלי שרביט, היה בלב ים עם הלוחמים והלוחמות בזמן המבצע.

הזיתונא נעצרת בידי צה"ל (צילום: נשים למען שבירת המצור על עזה)
הזיתונא נעצרת בידי צה"ל (צילום: נשים למען שבירת המצור על עזה)

דובר צה"ל מסר כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שקריאות זרוע הים לעצירת הספינה "זייתונה" נענו בשלילה, השתלטו לוחמי ולוחמות זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים. כאמור, הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגות על כלי השיט, בטווחים שונים בים. משהבהירו המפליגות כי אין בכוונתן לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט, למנוע את הפרת הסגר הימי החוקי ולהשיטו לנמל אשדוד". במבצע ההשתלטות השתתפו חובלות וחיילות מיחידת סנפיר של חיל הים.

קואליציית נשים למען שלום היא ארגון גג לתשעה ארגוני שלום פמיניסטיים: "בת שלום"; "פרופיל חדש"; "נשים בשחור"; "האם החמישית"; "מחסום WATCH"; "תנד"י" (תנועת נשים דמוקרטיות בישראל); "נגה – מגזין פמיניסטי"; "נל"ד" (נשים לדו קיום); ו"WILPF" (הסניף הישראלי של נשים למען שלום וחופש). הקואליציה פועלת למען שינוי פוליטי-חברתי, לקידום השלום, זכויות האדם והצדק החברתי, ופעילותה כוללת הסברה, הפגנות, סיורים, סדנאות, קבוצות העצמה וכדומה.

2 Comments

  1. אהוד יערי
    9 באוקטובר 2016 @ 7:32

    הרוב העזתי הדומם רוצה לחיות ולהתפרנס בכבוד
    הטרור העזתי אינו בוחל באמצעים גם אם מדובר בשימוש ציני באוכלוסיה מקומית עזתית
    מדינת ישראל מחויבת קודם כל לבטחונם ולשלומם של אזרחי מדינת ישראל
    גישה פתוחה לעזה דרך הים היא מפתח ודאי להעצמת היכולת הטרורית של תנועות ההתנגדות הפועלות בעזה
    אמצעי לחימה. לוחמים מכל הסוגים ומה לא יכנסו לרצועה ויהוו איום ומטרד רציני.

    עכשיו אני שואל את אירגון הנשים התומך במשט. איפה אתן חיות?
    ואם אתן חיות בארץ, איך דבר כל כך אלמנטרי אינו ברור לכן?

    • אליק מאור
      9 באוקטובר 2016 @ 13:37

      מר יערי.
      עובדות:
      המצור על עזה הוטל כדי לייצר לחץ על האוכלוסייה הפלסטינית לשחרר מידע על גלעד שליט. לא בשום שום ענייני ביטחון.
      שחרור המצור על עזה, ייתן להם אפשרות לבנות נמל, שדה תעופה ולהתפתח כלכלית. ו.. הפלא ופלא, ישחרר את ישראל לחופשי.
      ישראל בעלת יכולות אדירות למנוע טרור מהרצועה.
      כל ברבורי הסכנה שתיגרם לישראל … הם בחזקת ברבורים. בדוק מול כל גוף ביטחוני.
      עכשיו אני שואל אותך מר יערי. איפה אתה חי?
      ואם אתה חי בארץ, איך דבר כל כך אלמנטרי אינו ברור לך?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן