Skip to content

חשיפה ראשונה: חולה בשחפת מדבקת ברח מ"שמואל הרופא" והציבור לא מוזהר

גבר החולה במחלת שחפת מדבקת נטש את בית החולים. מרפאות אזוריות הוזהרו בידי משרד הבריאות אך לא הציבור. לעומת כך - במשטרה ובשב"ס התריעו מידית את השוטרים בתחנות המשטרה. 130 לוחמי יחידת נחשון בשב"ס שהיו עם החולה במגע נשלחו לפני מספר חודשים בדחיפות לבדיקות לשלילת האפשרות להידבקות. משרד הבריאות: אין סכנה לכלל הציבור, אך קיימת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גבר חולה שחפת ברח הבוקר (שישי) מבית החולים שמואל הרופא שבבאר יעקב ליד רחובות. בעקבות כך הוציא משרד הבריאות מחוז תל אביב אזהרה מידית למרפאות באזור המרכז ויידע תוך כך את משטרת ישראל ושירות בתי הסהר (שב"ס) מפני ההתקלות בחולה. "איננו כולאים חולים", נמסר ממשרד הבריאות, "ולכן החולה שטופל מספר שבועות בבית החולים נטש הבוקר על דעת עצמו את הבידוד בו שהה".
עם זאת, באזהרה פנימית שהוציא משרד הבריאות הוזהרו הנוגעים בדבר כי מדובר בחולה שיש לקחת בחשבון שהוא מדבק מאוד.
מבירור שערך מגפון עולה כי לפני כ- 4 חודשים נעצר הגבר ס.מ על ידי יחידת נחשון בשב"ס ושהה בבית הסהר רימונים במשך תקופה ארוכה. כשנודע לשירות בתי הסהר כי האסיר נגוע בשחפת מדבקת נשלחו 130 לוחמי נחשון לבדיקות וצילומי חזה על מנת לשלול הידבקות.
כאמור הבוקר ברח ס.מ מאשפוזו ומשרד הבריאות התריע בפני המרפאות השונות וכך גם בשב"ס ובמשטרת ישראל בפני האפשרות שהחולה יגיע אליהם ותמונתו הופצה בקרב תחנות המשטרה.
לשאלה מדוע לא הוזהר הציבור ומה על הציבור לעשות במקרה ויתקלו בחולה, אישר ממשרד הבריאות כי החולה עזב את בית החולים על  דעת עצמו וכי יצאה יצאה התראה פנימית למרפאות האזוריות. לדברי משרד הבריאות הסיכון להדבקות בשחפת בה נגוע החולה חל רק על אלו ששוהים במחיצתו למעלה משלוש או ארבע שעות. הסיכוי שעוברי אורח ידבקו בשחפת מפגישה ארעית עם החולה היא נמוכה מאוד ומסיבה זו לא יצאה התראה לציבור.

2 Comments

  1. בנג'ו
    7 באוקטובר 2016 @ 14:03

    1. שמואל הרופא אינו ליד רחובות אלא בבאר יעקב.
    2. 130 שוטרים נבדקו ונמצא שאיש מהם לא נדבק אז הסכנה להדבקות היא מזערית.
    3. איזו אזהרה לציבור רוצה הכותב…? משהו שיעשה קצת/הרבה פאניקה?

    • אליק מאור
      7 באוקטובר 2016 @ 14:56

      אכן שמואל הרופא מצוי בבאר יעקב בסמוך לרחובות (תודה על ההערה).
      כשחולה בשחפת מדבקת בורח ומשוטט ברחוב, על הציבור לדעת. פשוטו כמשמעו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן