Skip to content

8 בני אדם נפצעו בפיגוע ירי בירושלים

בפיגוע ירי שהחל בתחנת הרכבת הקלה ליד גבעת התחמושת והסתיים בכניסה לשכונת שיח' ג'ראח נפצעו 6 אזרחים ועוד 2 שוטרים בקרב חילופי האש בין המחבל שנורה ונוטרל על ידי שוטרים ולוחמי מג"ב. החמאס לא נטל אחריות אך בירך את המחבל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

8 בני אדם נפצעו מירי חי שנורה מרכב לעבר אנשים שעמדו בסמוך לתחנת הרכבת הקלה ליד גבעת התחמושת. 1 מהם נפצע באורח אנוש 1 במצב קשה ו  4 נוספים נפצעו באורח בינוני עד קשה.
שוטרי יס"מ אופנועים של משטרת ירושלים דלקו אחרי הרכב היורה לכיוון שכונת שיח' ג'ראח שם הצליחו לעצרו ובמהלך קרב יריות קצר המחבל נורה ונוטרל. המשטרה בודקת חשד לפיו מחבל נוסף סייע בידי המחבל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים והעבירו אותם לבתי החולים הדסה הר הצופים ולשערי צדק. בשלב זה פונתה לבי"ח הדסה הר הצופים אישה כבת 60 במצב אנוש עם פצעי ירי בפלג גופה העליון.

מכונית המחבל (חדשות לפני כולם)
מכונית המחבל (חדשות לפני כולם)
זירת הפיגוע (צילום: יגאל דלמוני)
זירת הפיגוע (צילום: יגאל דלמוני)
מפכ"ל המשטרה מגיע לזירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
מפכ"ל המשטרה מגיע לזירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
השר לביטחון פנים גלעד ארדן מגיע לזירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)
השר לביטחון פנים גלעד ארדן מגיע לזירת הפיגוע (חדשות לפני כולם)

מפרטים ראשונים עולה כי המחבל, תושב סילוואן בן 39, נסע ברכבו מסוג טויוטה בצבע לבן  מכיוון צומת הגבעה הצרפתית – הפסל הלבן והמשיך בנסיעה מהירה לכיוון תחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי, שם ירה מנשקו, ככל הנראה מסוג  M-16 לעבר אנשים שעמדו בתחנת הרכבת ופצע אישה באורח קשה. משם המשיך בנסיעה במהירות לכיון צומת קלרמון- גנו, שם ירה לעבר אישה שנהגה בג'יפ פרטי. היא נפצעה ופונתה ע״י מד״א. המחבל המשיך בנסיעה לכיוון שייח ג'ראח שם הבחין בשוטרי יס"מ ועצר את רכבו בצד הכביש.  בשלב זה המחבל פתח באש לעבר צוות  לוחמי יס״מ אופנועים שנסעו לכיוונו ופגע בשוטר יס"מ שנפגע באורח אנוש ובשוטר נוסף שנפגע באורח קל. צוות לוחמי מג"ב שקיבל את הדיווח והיה בסמוך הבחין תוך כדי הירי במחבל ברכבו עם נשקו, ביצע ירי מדויק לעברו ונטרלו.

רגע ההשתלטות על המחבל

מהדסה הר הצופים נמסר כי אל חדר המיון פונו 4 נפגעות, 2 במצב אנוש תוך כדי החייאה, 1 במצב בינוני ופצועה נוספת במצב קל מרסיס. כמו כן פונה לחדר הטראומה שוטר בן 28 עם פציעות ירי ביד ובירך, מצבו בינוני שנמצא בהכרה.
מבית החולים שערי צדק נמסר כי לבית החולים פונה פצוע ירי כשהוא במצב קל עד בינוני.
ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בירושלים 8 פצועים, בהם: 1 אנוש, 1 קשה , 3 בינוני, ו 3 נוספים באורח קל. כל נפגעי הגוף פונו לבתי החולים. 4 נפגעי חרדה נוספים טופלו במקום על ידי צוותי מד"א.
משה לוי מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה הנוספת בסמוך לקבר שמעון נתקלתי במספר נפגעים מירי חלקם ללא הכרה. עקב זהות הנפגעים הטיפול בהם באחריות משטרת ישראל ומחשש לשלום המתנדבים לא היה צורך בסיוע רפואי של מתנדבי איחוד הצלה".
יוסי עמר מתנדב איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה בגבעת התחמושת סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי באשה ללא הכרה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני. לא איתרנו נפגעי גוף נוספים והענקנו סיוע יחד עם מתנדבים מיחידת חוסן של איחוד הצלה למספר נפגעי חרדה."  ארגון החמאס לא נטל אחריות לפיגוע אך דובר החמאס פאוזי ברהם הזדרז והגיב לפיגוע וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הוא מעשה גבורה הרואי ותגובה טבעית לפשעי הכיבוש"

2 Comments

  1. פאני
    9 באוקטובר 2016 @ 11:52

    עכשיו מיד!!! להרוס את ביתו של המחבל ועכשיו מייד!! לסלק את כל משפחתו לירדן או למה שהיה סוריה בלי רחמנות שמאלנית מטומטמת. למה מחכים? לבצע מייד!!!!!!

    • אליק מאור
      9 באוקטובר 2016 @ 13:31

      בהחלט להרוס ולגרש מיד.
      באותה הזדמנות להרוס את בתי משפחות המחבלים שרצחו את משפחת דוואבשה ושרפו למוות את הנער מוחמד אבו חדיר (השם ייקום דמם)
      ולגרש את משפחותיהם לירדן או למה שהיה סוריה בלי רחמנות שמאלנית מטומטמת. למה מחכים? לבצע מייד!!!!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן