Skip to content

ראשון 09 אוקטובר 2016 (מהדורת הלילה)

כותרות המהדורה בג"ץ ליועמ"ש: הסבר מדוע לא נפתחה חקירה פלילית נגד נתניהו (פוליטי) * קצין בדרגת גונדר וקצין אג"מ הודחו בעקבות אסיר בטחוני שהצליח לברוח מהאגף שבו שהה בכלא אשל באמצעות פיר האיוורור (בטחוני) * אסם משמידה אלפי אריזות מטרנה מחשש לשבבי מתכת במוצרים (צרכנות) * מד"א נגד הצלת חיים: מעביר מידע על קריאות חירום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

בג"ץ ליועמ"ש: הסבר מדוע לא נפתחה חקירה פלילית נגד נתניהו (פוליטי) * קצין בדרגת גונדר וקצין אג"מ הודחו בעקבות אסיר בטחוני שהצליח לברוח מהאגף שבו שהה בכלא אשל באמצעות פיר האיוורור (בטחוני) * אסם משמידה אלפי אריזות מטרנה מחשש לשבבי מתכת במוצרים (צרכנות) * מד"א נגד הצלת חיים: מעביר מידע על קריאות חירום לארגוני הצלה יפוטר (בריאות)

חקירת נתניהו

 בג"ץ ליועמ"ש: הסבר מדוע לא נפתחה חקירה פלילית נגד נתניהו * הוראתו של השופט אורי שוהם ניתנה בעקבות עתירה שהגיש הפעיל הפוליטי אלדד יניב, בגין התנהלות מנדלביט בבדיקת החשדות בעניין נתניהו * על מנדלבליט להשיב תוך 30 יום

פוליטי

ליברמן דרש מיו"ר הקואליציה להעביר החלטה על החרמת הח"כים של הרשימה המשותפת * טיבי על קריאת ליברמן להחרים את סיעתו: "עוסק בדיבורים" * עודה: "שיא חדש של שפלות" * ראשי הקואליציה ידונו ביוזמה להחרמת הרשימה המשותפת – נתניהו מגבה את ליברמן * יו"ר הקואליציה: "עם פתיחת מושב החורף נעביר החלטה על סנקציות נגד הרשימה המשותפת"

– לבני: החרמת הרשימה המשותפת לא תעצור את הפיגוע הבא

שחיתות בל"ד: בל"ד על חקירת זועבי וזחאלקה: "הסלמה ברדיפה הפוליטית"

פוליטי מקומי: ראש עיריית נצרת עלית לשעבר, שמעון גפסו, ישתחרר בקרוב מהכלא לאחר שנציבת שירות בתי הסוהר הסכימה להפחית שליש ממאסרו.
פוליטי ביטחוני – השר לשעבר יעלון: המאבק בטרור דורש יד ברזל ונחישות לצד שיקול דעת

ביטחוני

נס: מפקד מחוז ירושלים חשף: "המחבל תכנן לעשות מגה פיגוע במרכז העיר"

תמיכה בטרור: עימותים בין כוחות לפלסטינים בירושלים – ליד ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים – שעות אחרי הפיגוע: קריאות שמחה וחגיגות סמוך לבית המחבל * חמאס: "משתתפים בצער משפחת המחבל, הוא היה פעיל חמאס"

פיגוע אבנים: אוטובוס שחזר ממערת המכפלה הותקף באבנים ליד צומת העוקפים

מחדל: מחדל ביטחוני חמור בשירות בתי הסוהר – אסיר בטחוני הצליח לברוח מהאגף שבו שהה בכלא אשל באמצעות פיר האיוורור (מגפון ניוז). מפקד הכלא וקצין האג"ם הועברו בשל כך מתפקידם, שב"ס: "זו החלטה פיקודית של הנציבה לאור ממצאי התחקיר הראשוני מחבל, אסיר, הצליח להמלט מחדרו דרך תעלות האיורור" (חדשות2)

מדיני

רוס לקלינטון: ספקי לישראל פצצות חודרות בונקר

הרשות הפלסטינית סגרה חנויות בעקבות מות המחבל בפיגוע

גינויים לטרור: שליח האו"ם למזרח התיכון מגנה את הפיגוע בי-ם: "שום דבר לא יכול להצדיק מתקפות כאלה" * קלינטון גינתה הפיגוע בירושלים: "הטרוריסטים חייבים לעמוד לדין צדק"

מאחז פלסטיני: 8 מבנים נהרסו במאחז פלסטיני ליד מעלה אדומים

בחירות בארה"ב

הבוקר בין השעות 04:00 ל 05:30 יתקיים העימות השני בין הילארי קלינטון לדונאלד טראמפ * טראמפ יודע כי עימות זה יחרוץ את גורלו במרוץ וינסה לתקוף את קלינטון על כך שחיפתה על בעלה בפרשת לוינסקי.

חוץ

לברוב: "ארה"ב תוקפנית ומאיימת על ביטחון רוסיה"

הבחירות בארה"ב: ג'וליאני: טראמפ ימשיך במרוץ לנשיאות – ערוך ומוכן לעימות השני מול קלינטון

– סקר: רוב מצביעי הרפובליקנים קראו למפלגה לתמוך בטראמפ

אתיופה: בשל ההפגנות האלימות: ממשלת אתיופיה הכריזה על מצב חירום

גרמניה: כוחות קומנדו פרצו לדירה ועצרו חשוד בתכנון פיגוע

טורקיה: 9 חיילים נהרגו מפיצוץ של רכב תופת בדרום המדינה

סוריה: צבא אסד כבש מידי המורדים כפרים במחוז חאמה

עיראק: לפחות עשרה הרוגים בפיגוע התאבדות

תימן: הנשיא לשעבר קרא להגביר התקיפות נגד ערב הסעודית

חדשות

מדיני: דגלי חמאס הוסרו על ידי לוחמי מג"ב בכניסה ליישוב ערבי במזרח ירושלים

ללא גלוטן: שר האוצר והכלכלה ושר הבריאות מקדמים מהלך להוזלה משמעותית של מזון נטול גלוטן * בתוכנית: משרד הבריאות ייקל על ייצור מקומי של מזון נטול גלוטן, במיוחד על ידי יצרנים קטנים ובינוניים, בכך שלא יידרש אישור GMP מיוחד למפעל המייצר מזון נטול גלוטן באופן בלעדי. מהלך זה יאפשר למפעלים נוספים להצטרף למעגל הייצור וכן ינקטו שורת הקלות נוספות בתחום היבוא, כדי לאפשר הגדלת היבוא. ; משרדי האוצר והכלכלה יקצו תקציב מיוחד בהיקף של 9 מיליון ₪ באמצעות מרכז ההשקעות, לצורך תמיכה במפעלים אשר יתחייבו לייצר מזון ללא גלוטן. תקציב זה יביא גם להגדלה של מפעלים קיימים או תוספת של מפעלים חדשים אשר יצטרפו למעגל הייצור.

ביטחוני: רפאל חושפת את IMPACK – מטען נפץ "אדיש" לשימוש במשימות הנדסה, חי"ר וחבלה * פיתוח חדש של חברת רפאל – מערכות לחימה מתקדמות. החברה חושפת את IMPACK, מטען נפץ "אדיש" לשימוש במשימות הנדסה, חי"ר וחבלה, בעל תכונות בטיחותיות גבוהות המאפשרות אחסון, הובלה ושימוש ללא חשש מפיצוץ לא מתוכנן של חומר הנפץ (nrg)

חשש בצרפת: עובדים מוסלמים פוגעים במכוון במטוסי חברת אייר פראנס * השבועון "לה קנאר אנשנה" ציטט מקורות ביטחוניים ומודיעיניים שדיווחו על עשרות מקרים של ניסיונות חבלה והפחדה שבוצעו במטוסי החברה ובמתקניה. אייר פראנס עצמה מיהרה להכחיש ולטעון שמדובר בשמועות לא מבוססות: "שום נזק מכוון לא נתגלה בטיסה מסחרית של אייר פראנס". (jdn)

צרכנות

אסם משמידה אלפי אריזות מטרנה מחשש לשבבי מתכת במוצרים * באסם, בעלת המותג מטרנה, אומרים שמדובר באריזות שיוצרו בחודש אפריל * לפני כחודשיים פורסם כי הורים חוששים מזיהום עקב חוסרים שנוצרו במטרנה אקסטרה קר שלב 2 (דה מרקר)

פרסום ושיווק

בעקבות קריסת קבוצות הרכישה של ענבל אור: נסגר משרד הפרסום 'יעד' שעובד בעיקר בצפון * עסקיה של ענבל אור היוו נתח חשוב בתמהיל העסקים כ-40%-50% מתמהיל הפעילות * על-פי הערכות, חובות 'יעד' לחברת ידיעות תקשורת כ-5 מיליון שקל. וככל הנראה ישנם חובות גם לרשת שוקן ול"ישראל היום". (גלובס)

תחבורה

רכבת ישראל: מכרז להקמת מוסך לתחזוקת רכבות חשמליות * המכרז מתייחס למוסך חדיש שיוקם במרכזו של מתחם תחזוקת הרכבות בלוד על שטח של כ-9,300 מ"ר. מדובר במכרז ראשון מסוגו בישראל (port2port)

סביבה

חיפה: הפרות תקנים נמצאו ב- 27 ארובות ב-5 מפעלים

בריאות

מד"א נגד הצלת חיים: מעביר מידע על קריאות חירום לארגוני הצלה יפוטר * ארגון מגן דוד אדום מאיים לפטר עובדים או מתנדבים שיעבירו מידע על קריאות רפואיות למוקדי הצלה מתחרים. בהודעה שנתלתה על קיר תחנת מד"א בעיר מעלות נכתבה אזהרה שנכתבה על-ידי מנהל מרחב אשר במגן דוד אדום, רחמים סידיס: "קיבלתי אינפורמציה שעובדים מקבלים באפליקציית מד"א קריאות ומעבירים את המידע באופן אישי לאמבולנסים פרטיים/איחוד הצלה/מוקדים רפואיים אחרים. מקרה זה חמור ביותר. במידה ואקבל דיווחים על עובד/מתנדב תופסק עבודתו/התנדבותו במד"א", לשון המכתב. (ניוז1)

כלכלה

קנון הפסידה 280 מיליון דולר בעקבות מחיקות והפרשות על צים וקורוס * ההפסד נובע ברובו ממחיקה של 72 מיליון דולר שביצעה קנון לירידה בשווי השקעתה בחברת ההובלה הימית צים (דה מרקר)

פטנטים: בית משפט בארה"ב הורה לסמסונג לשלם לאפל 120 מיליון דולר בגין הפרת פטנטים * בערעור שני על פסיקה מ-2014 החליט בית משפט פדרלי לערעורים בארה"ב להשיב על כנו את פסק הדין שקבע כי הענקית הדרום קוריאנית הפרה פטנטים של אפל (הארץ)

דיבידנדים: מנכ"לית בנק לאומי: נחזור לחלק דיבידנדים בתחילת שנת 2017 * זאת לאחר שמשנת 2010 לא חילק הבנק דיבידנדים (כלכליסט)

תקשורת

גולן טלקום תובעת את סלקום: "לא קיים חוב של 600 מיליון שקל" * גולן מודה כי החיוב מבוסס על חוזה בין החברות, אך טוענת כי החוזה נחתם לפני שהשתנו תנאי השוק (דה מרקר)

סדן בתגובה להדחתו: "המטרה הושגה – לא נותרו דתיים בערוץ 10" * רמי סדן ואיתן זינגר הודחו מדירקטוריון חדשות 10, לאחר שמועצת הרשות השנייה מצאה "אי-דיוקים בטופסי הגשת המועמדות של השניים לכהונה כנציגי ציבור"

מקומי

הולך רגל כבן 12 נפגע מאופנוע בצפון; מצבו בינוני

ירושלים: 3 פצועים, בהם 2 בינוני בתאונת דרכים

נשר: פועל כבן 42 נפל מגובה של כ-3 מטרים, מצבו בינוני

פ"ת: פועל נפגע ממשטח הרמה של משאית, מצבו בינוני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן