Skip to content

שני 10 אוקטובר 2016 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה נקמה – בעקבות הפיגוע בירושלים הורדו מסדר היום תוכניות בנייה לפלסטינים (מדיני) * רמדיה2?: צרכנים טוענים: מצאנו שבבי מתכת במטרנה – כעת, מתברר שבבי מתכת בשלב 2 ו-3 ; ומשרד הבריאות? במקום לפרסם הנחיות ברורות לטובת האזרחים, ולו כלקח מפרשת יוניליוור, ראשי משרד הבריאות עסוקים בלקושש דעת קהל אוהדת ; בעקבות דרישת הצרכנים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

נקמה – בעקבות הפיגוע בירושלים הורדו מסדר היום תוכניות בנייה לפלסטינים (מדיני) * רמדיה2?: צרכנים טוענים: מצאנו שבבי מתכת במטרנה – כעת, מתברר שבבי מתכת בשלב 2 ו-3 ; ומשרד הבריאות? במקום לפרסם הנחיות ברורות לטובת האזרחים, ולו כלקח מפרשת יוניליוור, ראשי משרד הבריאות עסוקים בלקושש דעת קהל אוהדת ; בעקבות דרישת הצרכנים מטרנה נאותה לפרסם את מספרי האצוות החשודים (צרכנות)

פוליטי

עמונה: השרים בנט ושקד יקיימו פגישה סגורה עם התושבים

תאגיד: ח"כ קיש הצטרף לקריאת ח"כ ביטן לביטול תאגיד השידור

חה"כ לשעבר סעיד נפאע מבל"ד שוחרר מהכלא בתום שנת מאסר שנגזרה עליו לאחר שהורשע במגע עם סוכן זר וביציאה שלא כדין למדינת אויב

טרור: השר כ"ץ: אם המשפחה הייתה יודעת שתגורש, הבן לא היה מבצע פיגוע

פרשת השחיתות בבל"ד: זועבי וזחאלקה נחקרו במשרדי להב 443 * הפגינו מול המקום בטרם התייצבו לחקירה. זחאלקה: "אנו נכנסים לחקירה במאשימים, לא כמואשמים"

מדיני

טרור: האיחוד האירופי על הפיגוע בי-ם: "ממחיש את הצורך בשלום"

עמונה: קשיים בתכנית להעתקת עמונה: פלסטיני הגיש טענת בעלות על חלקה מרכזית, דבר שיצמצם את שטח החלקות לפחות מ-10 דונמים

בניה לפלסטינים: סגן ראש העיר ירושלים נוקם: בעקבות הפיגוע, הורדתי מסדר היום תכניות בנייה לפלסטינים * גזענות – מאיר תורג'מן, המשמש גם כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, אמר בראיון לרדיו ירושלים: "חיינו בתקווה שקרית שאם נסייע בידם הם ישנו את התנהגותם הבהמית" (הארץ)

הבחירות בארה"ב (כלי התקשורת)

היום לפנות בוקר התקיים העימות השני מבין 3 בין המועמדים לנשיאות ארצות הברית, העימות נערך במתכונת של אסיפת עם, הנוכחים שאלו מחצית מהשאלות, שהם עצמם חיברו, בהנחייה ובפיקוח של שני עיתונאים. העיתונאים, מרתה ראדיץ מ-ABC ואנדרסון קופר מ-CNN, שאלו את המחצית האחרת.

סקרים, קלינטון נצחה בעימות אך ניצחון פחות גורף מבעימות הראשון * סקר של CNN ו-ORC שנערך לאחר העימות הראה כי 57% מהצופים סבורים שקלינטון ניצחה בו, לעומת 34% שהעניקו ניצחון לטראמפ. עם זאת, סקר של YouGov הראה פער קטן יותר, עם 47% לקלינטון לעומת 42% לטראמפ. * יצויין, כי בעימות הראשון סקר CNN הראה כי 62% מהנשאלים השיבו שקלינטון ניצחה, כלומר הניצחון בעימות השני היה פחות גורף. * סגנו של טראמפ: "ברכות על ניצחון בעימות – גאה לעמוד לצדך"

בסוף העימות התבקש כל מועמד לומר משהו חיובי על יריבו: קלינטון ציינה לשבח את ילדיו של טראמפ ואמרה שדרך גידולם מעידה על אביהם. טראמפ אמר, שהוא מעריך את נחישות ההחלטה והדבקות במטרה של קלינטון – "קלינטון לוחמת ואני מעריך את זה". * בשלב זה, השניים לחצו ידיים

בעימות הנוכחי, טראמפ היה ממושמע יותר והוא התמקד, בהתקפות חוזרות ונשנות על קלינטון, מפרשת האי-מיילים המחוקים ועד פרשת מות הדיפלומטים האמריקאיים בבנגאזי * כזכור, בסקר הקודם הגיעה קלינטון לעימות מהקרשים לאחר פרסום התיעוד בו התמוטטה, בעימות הנוכחי הגיע טראמפ לאחר שפל חסר תקדים, והצליח לייצב עצמו

פרשת המיילים והאיום בכלא: אני חושב שאת צריכה להתנצל על 33 אלף הדוא"לים שמחקת בחומצה וכן על שתי קופסאות מלאות בתדפיסי דוא"לים שנילקחו ממשרד ונעלמו; אם אזכה, אורה לשר-המשפטים שלי למנות תובע מיוחד שיבדוק את המצב * קלינטון: כל דבר שטראמפ אמר עתה הוא שקרי, ממש מזל גדול שמישהו עם מזג כשל טראמפ לא ממונה על אכיפת החוק בארץ הזו * טראמפ הזדרז לענות: "כי אז היית מוצאת עצמך בכלא"

תוכנית המיסוי: טראמפ הודה כי השתמש בהצהרת ההפסד כדי למחוק את חבויות המס שלו, "כמובן שעשיתי זאת… וכך גם כל התורמים הגדולים של הילארי" (הוא הזכיר את וורן באפט וג'ורג' סורוס).

– קלינטון על תוכנית המיסוי של טראמפ: "זה בא מאדם שלא שילם מסים 20 שנה" – "טראמפ יוביל את ארה"ב למשבר כלכלי חדש" * טראמפ: "שילמתי מסים בשווי של מאות אלפי דולרים"

– טראמפ: קלינטון יכלה לשנות את חוקי המיסים בהיותה סנטורית, אך לא עשתה זאת, אולי מפני שהיא היתה מחוקקת לא יעילה * קלינטון: שנים נאבקתי לשנות סעיפי מס שמטיבים עם עשירים, אך לא עלה בידי לעשות הרבה בממשל רפובליקאי (של ג'ורג' בוש). "לנשיא יש זכות וטו"

פליטים: קלינטון: "אנחנו לא במלחמה עם האיסלאם כולו" * טראמפ: פליטים סורים נכנסים למדינה ואין לנו מושג מיהם – שנאת מוסלמים היא בושה, הבעיה היא האסלאם הקיצוני

פרשת אובמה: טראמפ: קלינטון צריכה להתנצל לפני הנשיא הנוכחי, ברק אובמה, מפני שמטה הבחירות שלה, בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית ב-2008, הוא שהפיץ את הטענה שאובמה לא נולד בארה"ב.

קלינטון: "רוסיה רוצה לראות את טראמפ נשיא"; טראמפ: "אסד נלחם בדאעש"

קלינטון: "מתנצלת על דברי נגד מצביעי טראמפ

חוץ

פולין תקפה את כוונת רוסיה להציב טילים גרעיניים בגבול

אפגניסטן: 14 אנשים נהרגו בפיגוע בתאבדות בדרום המדינה

טורקיה: כוחות הביטחון הרגו 417 לוחמים של המחתרת הכורדית

סוריה: צרפת תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג בבקשה לחקור פשעי מלחמה בסוריה

– רוסיה מתכננת להפוך מתקן של חיל הים בעיר טרטוס שבסוריה לבסיס קבע

תימן: החות'ים בתימן מכחישים כי ביצעו ירי לעבר המשחתת האמריקנית

חדשות

מאות מהגרים מסודאן מוחים ברמת גן מוחים נגד שימוש השלטון בסודאן בנשק כימי: "להפסיק את רצח העם"

תעופה: מטוס של חב' Wizz Air נפגע מציפור בעת נחיתה בנתב"ג

האלימות המשטרתית: מעצר אלים של נכה עיוור: שוטרים הוזעקו לבית תושב רחובות, עיוור ונכה בשיעור 100%, בעקבות פניית עובדת סוציאלית, המשפחה: "זרקו אותו לרצפה ולא נתנו לנו לעזור לו כשלקה בהתקף לב בתחנה". האב אושפז לאחר המעצר בבית חולים. המשטרה בתגובה: "המעצר בוצע באופן מאופק" (ynet)

צרכנות

רמדיה 2 ?: סערת מטרנה: צרכנים טוענים: מצאנו שבבי מתכת במטרנה, הילדים שלנו לא מרגישים טוב "לבתי יש הקאות ושלשולים מוזרים ללא חום והפרעות בעיכול"

– בעקבות הדרישה הציבורית: למרות שאסם טוענת כי כל המוצרים בהם התגלו שבבי מתכת לא הגיעו למדפים, פירסמה החברה לפני הצהריים את רשימת מספרי האצוות של מוצרי מטרנה שנחשד כי הם מכילים שבבי מתכת. – כעת מתברר כי מדובר גם במטרנה שלב 3 ולא רק שלב 2 כפי שפורסם תחילה. * באסם הדגישו כי "מוצרים אלה לא יצאו לשוק ולא הגיעו למדפים. למען הסר ספק ומשיקולי זהירות מונעת לא שווקה הסחורה שיוצרה באותה עת. תהליך ההשמדה החל בסוף אוגוסט ויסתיים בקרוב תוך תאום מלא עם משרד הבריאות. חשוב לנו להבהיר שכתמיד מטרנה מעמידה את איכות מוצריה ובריאות התינוקות מעל לכל וכל מוצרי מטרנה אשר נמצאים בשוק תקינים ובטוחים לשימוש".

פרשנות: לא העבר גנב, אלא החור גנב. גם בפרשת יוניליוור עם חיידקי הסלמונלה וגם בפרשת מטרנה עם המתכות, נראה כי משרד הבריאות עומד מאחורי החברות. במקום שמשרד הבריאות יעמוד בראש החנית, ויפרסם הנחיות ברורות ליידע את הלקוחות, ובפרט כשיחול ח"ו לצאת תקלה, במקום זאת ראשי משרד הבריאות מעדיפים לעצום עיניים, ולנסות לקושש דעת קהל לטובתם.

ביטחוני

הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה במהלך יום הכיפורים

 דובר צה"ל מוסר כי בהתאם להנחיית הדרג המדיני והערכת המצב בצה"ל, יוטל החל ממחר (ג'), ט' בתשרי התשע"ז, 11 באוקטובר 2016, בשעה 00:01, סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וייסגרו המעברים ברצועת עזה.

 פתיחת המעברים והסרת הסגר תתבצע ביום רביעי (ד'), י' בתשרי התשע"ז, 12 באוקטובר 2016, בשעה 23:59, בהתאם להערכת המצב.

 במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.
קריאה לטרור: דובר חמאס: "העברנו מסר חזק וברור כי האינתיפאדה ממשיכה ולא תיעצר" * חאלד משעל למשפחת המחבל: גאים באומץ ליבו של בנכם הגיבור

תמיכה בטרור: המשטרה עצרה מחלקי סוכריות, מנעה הקמת סוכת אבלים בסילוואן ועצרה פעילים

מטען: חייל נפצע ממטען בעת מיפוי בית המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים

מעצרים: 16 מחבלים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון * המשטרה עצרה 15 חשודים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה בירושלים

פרסום ושיווק
אתר וואלה קיבל 600 אלף שקל מלשכת סוכני הביטוח תמורת כתבות חיוביות * וואלה: מאשרים כי אכן יש לאתר הסכם עם לשכת סוכני הביטוח * באחד המקרים שודר ראיון עם ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) כחלק מהתוכן השיווקי סביב הצעת חוק שקידמו סוכני הביטוח (דה מרקר)

סביבה

בפעם השנייה תוך ימים: תקלה נוספת התגלתה בבתי הזיקוק בחיפה, מש' הגנת הסביבה שלח צוות בדיקה – תושבי חיפה: "איבדנו אמון במשרד להגנת הסביבה" *) הנהלת בתי זיקוק "איתרנו תקלה והיא תוקנה"

כלכלה

הלשכה לסטטיסטיקה בגרמניה פרסמה היום כי הייצוא הגרמני רשם בחודש אוגוסט גידול מתואם עונתיות של 5.4%, הגידול החודשי החד מאז מאי 2010. בהסתכלות שנתית היקף הייצוא רשם גידול של 9.8%. גם הייבוא הגרמני רשם גידול נאה של 3% ובסה"כ 5.3% בשנה האחרונה (bizportal).

קופיקס – רוסיה: 5 שקלים זה יקר: קופיקס תמכור במוסקבה קפה ב-3 שקלים * חברת קופיקס החברה השיקה הבוקר באירוע רשמי חגיגי הסניף הראשון של הרשת ברוסיה (מתוך 3 שצפויים להיפתח החודש) בלב הכיכר האדומה. * מנכ"ל הרשת: "בשלב הראשון נפתח 3 בתי קפה בניהול עצמאי ובשלב השני נפתח את הרשת לזכיינים ונגיע לכ-300 סניפים במוסקבה" (גלובס)

מקומי

משאית ורכב פרטי עלו באש מול בסיס צה"ל במישור אדומים

כפר ענה: משאית התהפכה על רכב פרטי במהלך פריקת סחורה, אין נפגעים

כביש 1: שני בני משפחה חרדים נהרגו בתאונת דרכים קשה שאירעה הלילה בכביש 1 בין ירושלים לתל אביב. * התאונה התרחשה מעט לאחר חצות, כשבני המשפחה יצאו מרכבם שנתקע ועמדו בשולי הכביש, רכב חולף התנגש ברכבם, וכלי רכב אחד עף והתנגש בהם בעוצמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן