Skip to content

מועצת הביטחון: מנכ"ל "בצלם" יעיד בדיון על הכיבוש בשטחים

בצלם: "מופרך להתייחס לכיבוש כאל מציאות זמנית או להאמין שישראל מתכוונת לשנותה בעתיד כלשהו", משרד החוץ בחר שלא להתייחס לטענות. "שלום עכשיו" זומנה ובחרה שלא להופיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיון שיתקיים היום (שישי) אחר הצהריים בפורום מועצת הביטחון של האו"ם הנוגע לחוקיות ההתנחלויות בגדה המערבית ישתתף גם מנכ"ל ארגון "בצלם" חגי אלעד. ארגון שלום עכשיו הודיע כי לא ישתתף בדיון היות שהוא יוזם בידי מדינות עוינות לישראל.
לדברי "בצלם", אלעד יציג בפני חברות מועצת הביטחון את העובדה כי לאחר כמעט חצי מאה של שליטה צבאית ישראלית על מיליוני בני אדם הכיבוש רק מעמיק וההתנחלויות – אחד הגורמים העיקריים לפגיעה היומיומית בזכויות האדם של הפלסטינים – ממשיכות להתרחב. בנסיבות אלה, מסבירים בארגון, יהיה זה מופרך להתייחס לכיבוש כאל מציאות זמנית או להאמין שישראל מתכוונת לשנותה בעתיד כלשהו. "האחריות לסיום הכיבוש ולהפרות זכויות האדם שנגרמות בעטיו מוטלת בראש ובראשונה על ישראל, אולם מציאות זו לא תשתנה כל עוד הקהילה הבינלאומית תעמוד מנגד", קובעים ב-בצלם. "בשם בצלם, אתאר בפני מועצת הביטחון את הכיבוש כהוויתו, בדיוק כפי ששיקפנו אותו לציבור בישראל וברחבי תבל מאז 1989. גם אחרי 49 שנות כיבוש, לא נחדל מפעולה מתמשכת זו…למועצת הביטחון יש את הסמכות והאחריות לפעול – והזמן לעשות זאת הוא כעת, לפני יוני 2017", אמר אלעד, מנכ"ל הארגון.  במשרד החוץ בחרו שלא להגיב לדברי בצלם ועל דבר עדותה הצפויה באו"ם.

מימין לשמאל - יריב אופנהיימר מנכ"ל שלום עכשיו, חג אלעד מנכ"ל בצלם
מימין לשמאל - יריב אופנהיימר מנכ"ל שלום עכשיו, חג אלעד מנכ"ל בצלם
מועצת הביטחון (צילום: אתר האו"ם)
מועצת הביטחון (צילום: אתר האו"ם)

אתמול, בדיון אחר בארגון זכויות האדם אונסקו  השייך לאו"ם, אימץ הוועד המנהל של אונסק"ו (בהשתתפות 58 מדינות) את ההצעה הפלסטינית המטילה ספק בזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי בירושלים. 24 מדינות תמכו בהחלטה שבה אין אזכור לקשר היהודי לאתרים הקדושים שאותם מכנים בשם "מסגד אל-אקצה" ו"חראם אל-שריף". שש מדינות התנגדו, 26 נמנעו ושני נציגים נעדרו. ישראל מוגדרת בהחלטה 15 פעמים כ"כוח הכובש".
בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל הגיב לכך אמש ואמר כי "תאטרון האבסורד באונסק"ו נמשך. והיום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה שאומרת שלעם ישראל אין קשר להר הבית ולכותל…לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות. בהחלטה האבסורדית הזאת אונסק"ו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו. אבל אני מאמין שהאמת ההיסטורית יותר חזקה, והאמת תנצח. ואנחנו עוסקים היום באמת".
ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה ואמרה כי "החלטת אונסק"ו על הכותל והר הבית היא החלטה מופרכת ומסוכנת שמעוותת עובדות היסטוריות ומנסה לשחוק את הקשר בין העם היהודי למקומות הקדושים לנו ביותר. ההחלטה מפירה את הסטטוס קוו ועלולה להתסיס סכסוך דתי, ותפקידה של אונסק"ו הוא לשמר את העבר – ולא לעוות את העתיד."

4 Comments

  1. גורן
    16 באוקטובר 2016 @ 0:53

    לַמִּינִים וְלַמַּלְשִׁינִים אַל תְּהִי תִקְוָה,

    וְכָל הַזֵּדִים כְּרֶגַע יֹאבֵדוּ,

    וְכָל אוֹיְבֶיךָ וְכָל שׂוֹנְאֶיךָ מְהֵרָה יִכַּרֵתוּ,

    וּמַלְכוּת הָרִשְׁעָה, מְהֵרָה תְעַקֵּר וּתְשַׁבֵּר, וּתְכַלֵּם וְתַכְנִיעֵם, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ.

    בָּרוּךְ אַתָּה ה', שׁוֹבֵר אוֹיְבִים וּמַכְנִיעַ זֵדִים.

    • עמית מנדלזון
      16 באוקטובר 2016 @ 10:52

      בקיצור מהות הדת היהודית היא תרצח, תעשוק, תגנוב. תשקר…. אבל אל תלשין

      • גורן
        21 באוקטובר 2016 @ 15:52

        בדת היהודית התייחסו כך לשטינקרים שהיו לאורך ההיסטוריה היהודית לכן נאמרת תפילה זו אם אצלך היהדות היא רק תרצח תעשוק תגנוב תשקר אז יש לך בעיה אולי תפתח את ספר הספרים ותלמד שוב

        • עמית מנדלזון
          21 באוקטובר 2016 @ 18:46

          "ספר הספרים" הוא בדיה מדהימה הסותרת את עצמה כל הזמן. אני מבין שאם תדע על רוצח שגר בשכנותך תמשיך לסכן את בני משפחתך רק לא תלשין ? לי אגב אין שום בעיה הספר הזה הוא בדייה עלובה שנועדה והצליחה ליצור עדר של כבשים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן