Skip to content

שישי 14 אוקטובר 2016 ( מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה חשד: עמותה ישראלית העבירה כסף לטרור (חדשות) * רפורמה ברישוי עסקים: דרישות חדשות בעשרות אלפי שקלים (חדשות) * מועצת הביטחון: בצלם תמסור עדות לפני פורום מועצת הביטחון (מדיני) תחזית מזג אוויר מעונן חלקית עד נאה מזג האוויר: היום (ו') יהיה מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

חשד: עמותה ישראלית העבירה כסף לטרור (חדשות) * רפורמה ברישוי עסקים: דרישות חדשות בעשרות אלפי שקלים (חדשות) * מועצת הביטחון: בצלם תמסור עדות לפני פורום מועצת הביטחון (מדיני)

תחזית מזג אוויר

מעונן חלקית עד נאה

מזג האוויר: היום (ו') יהיה מעונן חלקית עד נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 19-34, קצרין 18-32, צפת 18-30, טבריה 21-36, נצרת 20-32, חיפה 21-30, תל אביב 20-30, ירושלים 18-30, אשקלון 22-29, עין גדי 26-37, באר שבע 18-32, ערד 19-31, מצפה רמון 18-30, אילת 25-38.

מחר, יום שבת, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.

ביום ראשון – ערב חג הסוכות, יהיה בהיר, והטמפרטורות ימשיכו להיות רגילות לעונה, בערב החג צפוי מזג אוויר נוח.

ביום שני – חג הסוכות, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

פוליטי

חוק ההסדרים: ניצחון לכחלון: החוק למיסוי דירה שלישית יכלל בחוק ההסדרים * כחלון ואדלשטיין סיכמו על הסעיפים שייכנסו לחוק ההסדרים. 30 נותרו בחוץ ויועברו לוועדות * עם זאת, עדיין לא ברור מה יעשה בעניין יו"ר ועדת הכנסת, יואב קיש, שטען בימים האחרונים כי ההבנות גובשו בלי שהיה שותף להן

– ח"כ רוזנטל: "ההסכמות בין הכנסת לאוצר על היקף חוק ההסדרים הן שערורייה"

סערת אונסק"ו: אהוד ברק על החלטת אונסק"ו: "כישלון מונומנטלי של נתניהו" * בנט המשמש כנשיא הועד הישראלי של אונסקו החליט על השעיית כל הפעילות של הועד והקשר מול הארגון לאור החלטת הארגון כי אין קשר בין היהודים להר הבית

– ח"כ מקלב: "כשבארץ ישראל הרפורמים ותומכיהם מערערים על הקשר השורשי של היהודים למקום המקדש, נדרשים כולנו להוכיח לאומות העולם את הקשר ע"י ההבטחה האלוקית לאבותינו ולנו שתלויה אך ורק בקיום התורה וההלכה"

ח"כ אייכלר: "הארגון אימץ את תרבות הכפירה של המדע והחינוך והמשפט הישראלי שמנתקים כל זיקה לתורה מסיני. בשמה טוענים לזיקה למקומות הקדושים – השלטון בא לחלל את קדושת הכותל ומצפים שהגויים יכבדו את המקום הקדוש?"

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל ולוחמי מג״ב באיו״ש 6 מבוקשים. 5 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט.

במנשה- בטול כרם נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא״ס. בא-זבאבדה נעצר מבוקש.

בשומרון- בשכם נעצרו 3 מבוקשים.

ביהודה- בבית עווא נעצר מבוקש.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט

חקירת הפיגוע בירושלים: חייל שנשא נשק ברח מהזירה, שוטרים טעו בזיהוי רכב המחבל – ירו בטעות באזרח * מהפרטים עולה עוד כי אזרח חמוש ניסה להגיע למחבל אך האחרון הצליח להימלט.

ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי: "הפתעה נוסח מלחמת יום הכיפורים בהחלט יכולה לקרות לנו שוב אך אנו עושים הכול כדי שהיא לא תשוב" *  בערב יום הזיכרון השנתי לרס"ן בני קצין – קמב"צ חטיבת השריון 188 שנשחקה לחלוטין במהלך בלימת הסתערות השריון הסורי לעבר רמת הגולן בפתיחת מלחמת יום הכיפורים נשא ראש אגף המודיעין בצה"ל האלוף הרצי הלוי את הדברים

מדיני

מנכ"ל בצלם יעיד לפני פורום מועצת הביטחון: ישראל איננה מתכוונת לממש נסיגה כלשהי מהשטחים הכבושים (מגפון ניוז)

נציג הפלסטינים באו"ם בחן עם חברי מועצת הביטחון את עצירת הבנייה בהתנחלויות

סערת אונסק"ו: יעלון נגד החלטת אונסק"ו לפיו ליהודים אין קשר למקומות הקדושים בירושלים: "מישהו כאן ירד מהפסים – ולא בפעם הראשונה"

– דני דנון: "מוסדות האו"ם משמיצים את ישראל"

– ח"כ מרגי: "אונסק"ו ומסודות האו"ם הוכיחו לעולם שוב שהם לא רלוונטיים להיסטוריה"

– פת"ח על החלטת אונסק"ו: "ניצחון לעם הפלסטיני" * דוברו של אבו מאזן על החלטת אונסק"ו: מסר ברור מהקהילה הבינלאומית

– אבו מאזן על התגדות ארה"ב להחלטת אונסק"ו: "צריכה לבחון את מדיניותה"

·- טראמפ על החלטת אונסק"ו: "עדות להטיית האו"ם נגד ישראל" – "ניסיון להתעלם מקשר בן 3,000 שנים"

חוץ

ראש ממשלת מונטנגרו: רוסיה מנסה להטות הבחירות בארצי

טורקיה: שתי רקטות נורו בצהריים לעבר חנות דיג בעיר הנופש אנטליה שבדרום טורקיה, אך לא גרמו לנפגעים – כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "דוגן" * לפי הדיווח, הטילים נורו מאזור הררי ליד הכביש המהיר במוביל מאנטליה לעיר קמר (רויטרס ו ISA)

צבא אלג'יריה הרג מנהיג ארגון המזוהה עם אל-קאעדה

ארה"ב: 2 הרוגים נוספים בצפון קרוליינה כתוצאה מהוריקן מת'יו

– סופת ההוריקן "ניקול" נחלשה והתרחקה מאיי ברמודה

הבחירות בארה"ב: סקר "פוקס ניוז": קלינטון מגדילה את הפער וזוכה ל49% תמיכה

סוריה: אסד התראיין על התקיפות בחלב: "זו מקפצה לדחיקת הטרוריסטים אל טורקיה"

– 20 בני אדם נהרגו מפיצוץ מכונית תופת בגבול טורקיה-סוריה

– אובמה ידון בהעמקת המעורבות הצבאית בסוריה ובהעברת נשק מתקדם למורדים

·- ראש ממשלת בריטניה: אין לנו תכניות לפעולה צבאית בסוריה

פקיסטן: 8 חמושים נהרגו בפשיטת משטרה במרכז המדינה

קולומביה: הפסקת האש תמשך עד ינואר במטרה להשיג הסכם שלום

שוויץ: אדם נעצר בנמל תעופה לאחר שאיים כי הוא מחזיק בפצצה

תאילנד: ממשלת תאילנד הכריזה על יום אבל לאומי לזכרו של המלך

תימן: הפנטגון: התקיפה בתימן אינה סימן להגברת מעורבותנו באזור

חדשות

צעיר בן 18 מהמאחז גבעת רונן נעצר לאחר שירה באקדח אוויר על נהג מונית פלסטיני (חדשות 10)

רפורמה ברישוי עסקים: דרישות חדשות בעשרות אלפי שקלים * בין היתר: בעלי עסק להגשה או הכנה של מזון או עסק שבו נמכרים משקאות אלכוהוליים (למשל מסעדה) יחויבו בקרוב להתקין מערכת מצלמות במעגל סגור לשימוש המשטרה, לצורך חקירת חשדות לביצוע עבירות כמו מכירת אלכוהול לקטין. * המועד האחרון לקבלת הערות הציבור על הפעימה הראשונה נקבע ל-2 באוקטובר. לאור ההיענות הנמוכה מתכוונים במשרד ראש הממשלה להעניק ארכה ולאפשר למי שטרם פנה להעביר את תגובותיו. * הדרישות החדשות יחולו על כל עסק חדש המבקש רישיון עסק או על עסק קיים שרישיונו פג ובעליו יבקשו הארכת רישיון.

חשד: עמותה ישראלית העבירה כסף לטרור * מסתמן: חקירה נגד עמותת הקש שמימנה את החזית העממית * הליך פירוק העמותה כבר החל * היועמ"ש העביר את חומר החקירה לפרקליט המדינה (ישראל היום)

עורך הדין יהודה רסלר, שהתפרסם כמי שהביא לשידורי הטלוויזיה בשבת בישראל, וכמי שנאבק עשרות שנים באמצעות עתירות לבג"ץ נגד אי גיוסם של בני ישיבות לצה"ל הושהה מעריכת דין, לאחר שהורשע בדין משמעתי בית הדין של מחוז תל אביב והמרכז בגניבת 5 מיליון שקל מלקוחות * אולם בית הדין הארצי המשמעתי של לשכת עורכי הדין זיכה את רסלר מעבירות של שליחת יד לכספי לקוחות. בין היתר בשל נסיבותיו האישיות העגומות, בית הדין השאיר על קנו את הרשעתו בעבירות שאינה הולמת את המקצוע. ובעבירות של הפרת חובת נאמנות ומסירות ללקוח, וגזר עליו עונש של השעיה של 12 חודשים על תנאי, לתקופה של 3 שנים.

צרכנות

רשות החשמל יוצאת בשימוע להוזלת תעריף החשמל הביתי בכ-0.77% * ההפחתה בתעריף לצרכן הביתי מלווה בירידה בעלויות הייצור ועליה בעלויות המערכתיות במשק החשמל (tashtiot)

כלכלה

שוק האשראי לרכישת כלי רכב ממשיך להתנפח – כ-9.2 מיליארד שקל * כך עולה מנתונים שמסר ל"גלובס" בנק ישראל * הנתון אינו כולל אשראי חוץ-בנקאי של יבואנים וגורמים עצמאיים * גורם בכיר בענף: "זה עדיין אחוז קטן ממצבת כלי הרכב" (גלובס)

טירת צבי: הרווח התפעולי נחתך ב-50% במחצית הראשונה * החברה, בבעלות תנובה וקיבוץ טירת צבי, אמנם נפגעה פחות מאשר חברות אחרות מהכרזת ארגון הבריאות שמוצרי הבשר המעובד מסרטנים, אך מכירותיה ירדו ב-11% * את עיקר הפגיעה ספגו מוצרי המעדנייה (גלובס)

בעולם

הגורילה שהבהילה את לונדון נתפסה * המבקרים בגן החיות בלונדון התבקשו להסתגר במקומות בהם שהו לאחר שגורילה הצליחה לברוח מהכלוב שלה ושוטטה במשך שעות ארוכות ברחובות. בעזרת חיצי הרדמה שנורו לעברה, הצליחו כוחות המשטרה להשתלט על החיה (חדשות2)

לפי רשימת העשירים העולמית של הירחון הפיננסי הסיני "הורון" בסין יותר מליארדים מאשר בארה"ב: 594 מיליארדרים סינים לעומת 535 בארה"ב * מספר המיליארדרים הסינים בכל רחבי העולם גבוה אף יותר – 754 * עם זאת אף אחד מהסינים לא נמצא ברשימת 20 העשירים בעולם * מרבית המיליארדרים בסין מתגוררים בבייג'ין, ואחריה שנזן ושנחאי.

מקומי

קו שיט בין חיפה לעכו נחנך  השבוע * בארוע הכריז שר התיירות כי ייתכן שהקו התיירותי יופעל גם כתחבורה ציבורית * נכון להיום הקו יפעל פעמיים ביום

מודיעין עילית: בן 15 התחשמל מכבל בסוכה ונפצע קל

ירושלים: ילד כבן 7 נפצע כשמעד בעת בניית סוכה במרפסת ביתו שבירושלים * הילד פונה לביה"ח הדסה עין כרם כשהוא במצב בינוני

בריאות

משרד הבריאות ביטל בצהריים את ההוראה להרתיח מים לפני שתייה ובישול ביישובים קציר, מצפה אילן ומצר שבמועצה האזורית מנשה באזור חדרה, בעקבות תוצאות תקינות בבדיקות שנערכו למי השתייה. ההוראה ניתנה ביום שלישי בעקבות תוצאות חריגות בבדיקות (שלומי גבאי ו ISA)

חרדים

העדה החרדית בכתבה בעיתונות החרדית, מתריעים: יצרני חלב בארץ מחללים שבת וחג בפרהסיה ברפתות

בציבור החרדי מאשימים, כי החלטת אונסקו לפי לעם ישראל אין קשר לכותל המערבי נעוץ בעובדה שהממשלה בראשות נתניהו פגעה בשריד בית מקדשינו באמצעות אישור המתווה הרפורמי בכותל המערבי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן