Skip to content

דברים לעשות בהונגריה

הונגריה היא אחת המדינות היפות באירופה, יש בה נופים מדהימים, מבנים עתיקים בעלי ארכיטקטורה מרשימה, שלל מוזיאונים מעניינים ואטרקציות רבות לתיירים. מדי שנה טסים ישראלים רבים להונגריה כדי לטייל, לנפוש ולבלות במדינה היפה, וכדי ליהנות מאוכל מעולה, ממרכזי קניות מודרניים ומחיי לילה סוערים. לפניכם רשימה של 5 יעדים מומלצים שכדאי להכיר בהונגריה. אגם בלטון רוב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הונגריה היא אחת המדינות היפות באירופה, יש בה נופים מדהימים, מבנים עתיקים בעלי ארכיטקטורה מרשימה, שלל מוזיאונים מעניינים ואטרקציות רבות לתיירים. מדי שנה טסים ישראלים רבים להונגריה כדי לטייל, לנפוש ולבלות במדינה היפה, וכדי ליהנות מאוכל מעולה, ממרכזי קניות מודרניים ומחיי לילה סוערים. לפניכם רשימה של 5 יעדים מומלצים שכדאי להכיר בהונגריה.

אגם בלטון

רוב הישראלים שטסים להונגריה מבלים בעיקר בבודפשט וכלל אינם מודעים לדברים נוספים שהמדינה מציעה. כך לדוגמה, כדאי לטוס להונגריה ולבלות בחודשי הקיץ באגם בלטון, האגם הוא הגדול ביותר בהונגריה ומהווה מוקד משיכה למקומיים ולתיירים רבים מכל העולם, בעיקר מהמדינות השכנות. מסביב לאגם יש ערים תוססות, כפרים ציוריים, כפרי נופש וחופי ים מטופחים. גם הספורט הימי מפותח בבלטון ואפשר לצאת לשיט באגם, לדוג, לשחות וליהנות מפארקי מים ומאטרקציות רבות נוספות.

אגר (Eger)

העיר אגר ממוקמת בצפון הונגריה, במרחק נסיעה של כשעתיים וחצי מבודפשט, ויש בה מצודה עתיקה מרשימה ביופייה עם סמטאות ציוריות ושלל גלריות לאמנות. בעיר וסביבתה יש מרחצאות חמים עם מים תרמיים הנובעים מהקרקע, כרמים, יקבים, ושלל מבנים היסטוריים יפים. במהלך השנה נערכים פסטיבלים שונים באגר, מומלץ לבקר בפסטיבל היין המסורתי. אגר ידועה ביין האדום האיכותי המיוצר בה, היין האדום המקומי נקרא דם השור.

עד למלחמת העולם ה- II הייתה קהילה יהודית גדולה ומפותחת באגר,  יש בעיר מספר בתי כנסת עתיקים שכדאי לבקר בהם.

שופרון (Sopron)

העיר שופרון שוכנת בסמוך לגבול בין הונגריה לאוסטריה ויש בה קתדרלה עתיקה יפה, בתים מטופחים עם גינות נוי, מדרחוב מרשים עם מסעדות, בתי קפה וקונדיטוריות, חנויות רבות ופארקים ירוקים. שופרון ידועה כעיר מגוריו של המלחין ההונגרי המפורסם פרנק ליסט, וכדאי לדעת כי שופרון היא עיר תאומה לאילת.

כדי להגיע לשופרון יש לקחת טיסה לבודפשט ולהמשיך עם רכבת לגיור (Gyur), או לשכור רכב באמצעותו ניתן גם לחצות את הגבול בקלות ולטייל בכפרים ציוריים באוסטריה.

בודפשט

בודפשט, בירת הונגריה, הנקראת גם פריז של מזרח אירופה, מציעה שלל אתרים מעניינים ומבחר אטרקציות תיירותיות. העיר נחצית לשניים על ידי נהר הדנובה, החלק ההררי נקרא בודה והחלק המישורי של העיר נקרא פשט. בודפשט מציעה שילוב מרתק בין עבר מפואר לבין חיים מודרניים, יש בעיר אטרקציות מעניינות כמו בית הפרלמנט המרשים ביופיו ובגודלו, מצודת הדייגים המפורסמת, קתדרלות מדהימות ביופיין, בית הכנסת הגדול שחובה לבקר בו, הסיטדלה ממנה ניתן להשקיף לנוף עוצר נשימה של העיר וסביבתה, גשר האריות היפהפה, האי מרגיט עם השבילים המטופחים ועוד.

בודפשט מציעה לתיירים מרכזי קניות מודרניים עם חנויות מותגים ומעצבים, בתי קזינו מפוארים, ברים טרנדיים, מועדונים עם מוסיקה מכל הזמנים, ובקיץ מתקיימים בעיר פסטיבלים רבים לצעירים, למשפחות ולמבוגרים.

אגם טיסה (Tisza)

נהר הטיסה חוצה מדינות רבות באירופה, כולל הונגריה. אגם טיסה נמצא במרחק שעתיים נסיעה מבודפשט והוכרז כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו. האגם נוצר באופן מלאכותי כדי למנוע נזקי שיטפונות, וחלק גדול מהאגם נמצא בתוך שמורת טבע לכן ניתן ליהנות מנוף פראי ובתולי, ממפגש עם בעלי חיים ולטייל בין נופים קסומים ועוצרי נשימה. באזור יש כפרים ציוריים עם מלונות איכותיים וצימרים, שמורות טבע יפות, מסעדות טובות ואטרקציות רבות נוספות.

ליעדים נוספים ומעניינים שכדאי לכם לבקר תוכלו להיכנס למאמר הקודם שלי פה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן