Skip to content

חשד: השוטרים ירו בפלסטינית לאחר שנוטרלה

סרטון תיעוד הירי בצעירה הפלסטינית שנורתה אתמול למוות בידי שוטרי מג"ב, מעלה חשש כבד כי השוטרים ירו בה לאחר שהיא נורתה ונוטרלה. מג"ב: נסיבות האירוע נחקרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סרטון המתעד את רגעי הירי בפלסטינית שחוסלה אתמול בצומת תפוח, פורסם היום (חמישי) ומעלה חשש כבד כי לוחמי מג"ב לא הסתפקו בירי בודד במהלך נוהל מעצר חשוד, אלא שכל ארבעת השוטרים ירו בצעירה צרורות כדורים גם לאחר שנפלה אל הקרקע.

מתוך הסרטון השוטרים יורים בצעירה כשהיא שרועה על הקרקע
מתוך הסרטון השוטרים יורים בצעירה כשהיא שרועה על הקרקע

על פי התיעוד נראים ארבעה לוחמי מג"ב יורים לעבר רחיק שגיע מוחמד יוסף, צעירה נשואה בת תושבת הכפר עסירה א-שמאלייה שבשומרון, לאחר שנורתה ונפלה אל הקרקע מירי שבוצע לעברה שלא מתועד בסרטון.
אתמול טענה המשטרה כי הצעירה התקדמה לעבר השוטרים שאבטחו את הצומת ולא שעתה לקריאות לעצור. אז, כך נטען, קראו לעברה השוטרים לעצור ופתחו בנוהל מעצר חשוד לפיו יש לקרא לחשוד לעצור, לאחר מכך לירות באוויר באזהרה ורק במידה ואינו נעצר והסכנה לפגיעה מוחשית לירות לעבר הגפיים על מנת לנטרל את הסכנה. לדברי המשטרה כך בוצע הנוהל לגבי אותה צעירה.

כלי תקשורת פלסטינים פרסמו כי אמש היא פרסמה תוך פחות משעה יותר מעשר הודעות שכללו אמרות דתיות שחלקן נוגעות לחיים שאחרי המוות.  בהודעה האחרונה, כתבה: "אם אמות, אל תעזבו אותי ואל תבכו עליי. דברו איתי בתפילה". ממג"ב נמסר כי נפתחה בדיקת נסיבות התקרית.
מערכת הביטחון נתקלה בשנה האחרונה בלא מעט צעירים וצעירות שביקשו להתאבד ומצאו שהנפת סכין מול שוטרים תמלא את משאלת המוות שלהם.

צילום: ביטחון - מועצה אזורית שומרון
צילום: ביטחון - מועצה אזורית שומרון

1 Comment

  1. גורן
    20 באוקטובר 2016 @ 13:16

    ראיתי את הסרטון יותר מפעם אחת הארבעה יורים וזהו אני מבין שהיא באה לתת שתיה לחיילים היא באה להרוג ומחבל צריך לדעת שבסופו של אירוע הוא ימות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן