Skip to content

בית אומר: נער בן 15 נורה בחזהו למוות בעת נוהל מעצר חשוד

יד קלה על ההדק? אתמול אחר הצהרים נתקל כוח צה"לי במידי אבנים בסמוך לבית אומר. לעבר אחד מהנערים בוצע נוהל מעצר חשוד. נוהל מעצר כזה אומר שיש לירות בגפיים תחתונות. הנער נהרג מירי ישיר לחזהו. צה"ל פתח בחקירת האירוע. שלשום נורתה צעירה פלסטינית בצומת תפוח. גם לעברה הופעל נוהל מעצר חשוד, אלא שסרטון ווידאו מראה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נער פלסטיני  נהרג אתמול (חמישי) מירי חיילי צה"ל לאחר שיידה לטענתם אבנים לעבר הכוח על פני ציר 60 בסמוך לבית אומר שבגוש עציון. מבירור נסיבות המקרה מסר גורם צבאי כי כוח צבאי שפעל מבצעית באזור נתקל במידי אבנים וביניהם הנער בן ה 15. לטענת חיילי הכוח בוצע לעברו נוהל מעצר חשוד כשבמהלכו נורה הנער ונהרג.

צילומים מתוך הסרטון
צילומים מתוך הסרטון

ע"פ פקודות צה"ל, נוהל מעצר חשוד כולל בתוכו 3 שלבים עיקריים – שלב ראשון: קריאת אזהרה לעבר החשוד בקול רם ובשפה מובנת. שלב ב: אם החשוד לא נענה – ירי אזהרה באוויר. שלב ג: אם החשוד לא נענה גם לירי האזהרה, ירי לכיוון הגפיים התחתונות בכוונה על מנת לפצוע ולא להרוג. ירי על מנת להרוג בא אך ורק אם החשוד מהווה סכנה לחייך.
על פי צילומים שהגיעו היום (שישי) לידי מגפון ניתן להבחין בבירור כי הנער, חאלד אחמד בחר בן ה-15, נורה בכדור בווד ישירות בחזהו וממנו נהרג במקום. מצה"ל  נמסר כי האירוע עדיין בחקירה.

הרגעים שלאחר הירי – מספר זוויות צילום של הפלסטינים * אזהרה: צילומים קשים לצפייה 

נורתה לאחר שנפלה על הקרקע
שלשום נורתה למוות צעירה פלסטינית בת 23 מהכפר נזירה אל שמאלייה שליד חברון בעת שהגיעה לצומת תפוח, הלכה לכיוון שוטרי מג"ב ולא שעתה לקריאה לעצור. לטענת השוטרים היא שלפה סכין ולא נעצרה ואז נורתה. אלא שסרטון שפורסם במגפון מוכיח כי ארבעת השוטרים ירו בצעירה צרורות כדורים לאחר שכבר נורתה והייתה שרועה על הקרקע. במשטרה טענו מנגד כי הכוח פעל כראוי וחדל אש לאחר שנוכח שהיא נוטרלה.

צפו: השוטרים יורם בצעירה לאחר שהיא שרועה על הקרקע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן