Skip to content

"ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה": קרוז מבייש את הפירמה

כל היבט בסרט בן 118 הדקות צפוי • נראה כאילו התסריט של "ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה" נכתב על ידי מחשב שהוזן באינספור סרטי פעולה אחרים, ופלט החוצה עלילה צרופה בסצינות ממוחזרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יתכן שזה פרדוקס להגיד את הצירוף: סרט פעולה משעמם. איך יכול סרט עמוס סצינות קרבות, מכות ואקדחים להיות משעמם?

"ג'ק ריצר: אין דרך חזרה": טום קרוז שוכח לחייך. או בעצם לעשות כל הבעת פנים

הכירו את "ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה", סרט המשך ל"ג'ק ריצ'ר" שיצא לאקרנים בארץ בשנת 2012, ובכיכובו של טום קרוז, המגלם את החוקר הצבאי, שהרפתקאותיו תועדו בלמעלה מ-20 ספרים שכתב לי צ'יילד.

בסרט זה, ריצ'ר מתיידד עם עם רבת סרן נחמדה, סוזן טרנר (קובי סמולדרס, "הנוקמים", "איך פגשתי את אימא שלך"), שנעצרת ומואשמת בבגידה. שני חיילים של טרנר, שנשלחו לאפגניסטן כדי לבדוק דו"ח אודות כלי נשק גנובים, נרצחים במהלך חקירתם. ריצ'ר מאמין שהיא הופללה לשווא, וחדשותיו מאומתות לאחר שהפרקליט הצבאי שממונה להגן עליה נמצא מת. לא רק זאת, ריצ'ר מואשם ברציחתו. כאן בעצם מתחיל סיפור חשיפת הקנוניה.

התשובה לכל השאלות ברורה מאליה וכבר די מההתחלה, אולם הסרט מנסה לרפד את העלילה ולתת לה קצת אנושיות. הבמאי אדוארד זוויק ("שובר את הכלים") מנסה לטוות עלילת משנה מיותרת לחלוטין: ריצ'ר חייב להגין על נערה מתבגרת, סמנתה דייטון (דניקה ירוש), אשר עשויה להיות בתו.

העלילה כולה ב-"ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה" מרגישה ממוחזרת מאינספור סרטים שנעשו בתקופה האחרונה, כולל רוצח קר רוח יוצא הכוחות המיוחדים (פטריק הוסינגר, "רופא להשכיר"), או הסרן הצבאי שאמון למצוא את ריצ'ר (אלדיס הודג', "היישר מקומפטון") ואפילו הגנרל הרקנס (רוברט נפר, "נמלטים", המגעיל כתמיד).

מבין הבעיות הרבות בסרט, קרוז לא משנה את הבעות פניו בכל העלילה, ונראה כי הוא עשה את התפקיד בשעמום או כיוון שהיה מחוסר שעות רבות של שינה. גם אם נסלח לו על פניו, נראה כי מישהו עבד שעות נוספות בתוכנת מחשב משוכללת כדי להוסיף לו גוף.

סמולדרס מצליחה לשרוד בתפקידה, ונראה כאילו מעולם לא יצאה מדמותה הקודמת בעולם של מארוול, בעת שסייעה לחבריה מצילי העולם בסרט "הנוקמים".

כל היבט בסרט בן 118 הדקות צפוי. נראה כאילו התסריט של "ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה" נכתב על ידי מחשב שהוזן באינספור סרטי פעולה אחרים, ופלט החוצה עלילה צרופה בסצינות ממוחזרות.

זהו אחד הסרטים החלשים בקריירה הארוכה של קרוז, ואם כך ימשיך עם ג'ק ריצ'ר, נקווה שלא ימצא את דרכו חזרה.

XXXXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן