Skip to content

רביעי 26 אוקטובר 2016 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה      התחממות בגבול הצפון: חייל נפצע מירי מלבנון (ביטחוני) * שקד: "ליועמ"ש אין זכות וטו על חוקים" (פוליטי) * אונסק"ו אישר החלטה המגנה את ישראל פעם נוספת (מדיני) כתב אישום נגד "חוגגי" חתונת הדמים (משפט) התחזית הלילה נוח, ממחר גשם מקומי מזג האוויר: הערב והלילה יהיה מעונן ונוח ובדרום הנגב ובערבה ייתכן גם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

     התחממות בגבול הצפון: חייל נפצע מירי מלבנון (ביטחוני) * שקד: "ליועמ"ש אין זכות וטו על חוקים" (פוליטי) * אונסק"ו אישר החלטה המגנה את ישראל פעם נוספת (מדיני) כתב אישום נגד "חוגגי" חתונת הדמים (משפט)

התחזית

הלילה נוח, ממחר גשם מקומי

מזג האוויר: הערב והלילה יהיה מעונן ונוח ובדרום הנגב ובערבה ייתכן גם גשם קל.

מחר, יום חמישי, יחל לרדת גשם מקומי בדרום ובמזרח ויתפשט במהלך שעות הערב למרכז ולצפון הארץ. עוד קודם לכן ישרור מזג אוויר חם מהרגיל.

הטמפרטורות החזויות להלילה ולמחר: קריית שמונה 34-19, קצרין 30-17, צפת 29-16, טבריה 35-19, נצרת 30-18, חיפה 30-19, תל אביב 30-19, ירושלים 29-18, אשקלון 30-20, עין גדי 33-26, באר שבע 30-16, ערד 29-16, מצפה רמון 27-17, ואילת 31-23.

ביום שישי, יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה בטמפרטורות והגשם ייפסק עד לשעות הצהריים. עם זאת, עדיין קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

ביום שבת, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

ביום ראשון, יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות ובלילה ייתכן גשם מקומי בצפון

ביטחוני

    התחממות בגבול הצפון: חייל נפצע קל מירי משטח לבנון באזור מטולה * זוהתה פגיעה ברכב בו בוצע הירי לעבר הכוח * החקלאים נקראו להתפנות מהאזורים הסמוכים לגדר * גורמי ביטחון לבנוניים מכחישים: לא היה ירי לעבר ישראל * טנק צהלי ירה על עמדת חיזבאללה * כול גבול לבנון בכוננות איום נ"ט וחדירה למוצבים

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, התייחס בבוקר לסוגיית הנמל הימי בעזה. "נמל ימי בידי חמאס משמעותו הגדלה דרמטית של יכולות הלחימה של מחבליו", אמר

 איראן: איראן חשפה מטוס חדש בלי טייס, המסוגל לשאת חומר נפץ

   – איראן השיקה אתמול מערכות מכ"ם מתקדמות: לטווח של 500 ק"מ ו-200 מטרות בו-זמנית

משפט

לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף במסגרת חקירת מותם של מראם אבו אסמעיל ואבראהים טאה במהלך אירוע בתאריך 27.4.16 במחסום קלנדיה, תוך התמקדות בגרסאות המעורבים וסרטון מצלמת האבטחה שמתעד את האירוע, ולאחר דיון שהתקיים בעניין, החליטה פרקליטת מחוז ירושלים – על דעת פרקליט המדינה – כי יש לסגור את התיק נגד אחד המאבטחים מחוסר אשמה ונגד המאבטח השני מחוסר ראיות * הודעה על ההחלטה נמסרה לבא כוח המשפחה.

חתונת הדמים – כתב אישום חמור הוגש  על ידי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד ארז פדן ועו"ד יפעת פנחסי- נבו, לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד 13 נאשמים (5 מהם קטינים בני 14-17) בגין הסתה לאלימות או לטרור ועבירות נוספות * שמואל מידד (זנגי) מנכ"ל ארגון חוננו בתגובה: "שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל משקיעים משאבים ציבוריים, כח אדם, והון עתק כמעט ללא הגבלה, כדי להיכנס לאירוע פרטי בו חבורת צעירים רוקדים בצורה שאינה ברת השוואה לחתונות רבות בציבור הערבי בהן מבוצע ירי רב מנשק חם"

 פוליטי

  לפיד: "בקשת נתניהו לדחות את פינוי עמונה – טריק פוליטי"

 ח"כ דיכטר נגד מתווה ליברמן: "נמל ימי בעזה יגדיל את יכולות מחבלי חמאס"

 ח"כ מיכאלי פעלה למנות מקורבת לראשות עמותה, והבטיחה לגייס תרומות * כללי האתיקה של הכנסת אוסרים על חברי כנסת לגייס כספים לכל עמותה שהיא. למיכאלי יש עניין לצבור כוח פוליטי בעמותה, שיכולה לקדם את ענייניה (הארץ)

 היועצים המשפטיים: שקד: "יועצים משפטיים לא צריכים להתמנות במכרז אלא על ידי השרים שלהם" – "בתחום החקיקה אין דבר כזה וטו על חקיקה, כיוון שהכנסת היא הריבון והיא זו שצריכה להכריע" * לדבריה, הייעוץ המשפטי הוא כמו 'עורך דין – לקוח', מתייעצים, אבל בסוף הריבון הוא המחוקק. בהחלטות מנהליות אם היועמ"ש אומר שיש מניעה משפטית בוודאי שאנחנו לא מעבירים את ההחלטה. בחקיקה, אנחנו יכולים להתייעץ, אבל בסוף נבחרי הציבור הם שמקבלים את ההחלטה".

– היועץ המשפטי לממשלה, מנדלבליט אמר כי על למערכת הפוליטית והמשפטית בישראל להפנים ש"שלטון החוק אין פירושו שלטון הייעוץ המשפטי" לדבריו "תפקיד היועץ המשפטי הוא לסייע לדרג המדיני להגשים את מדיניותו בגבולות החוק. זהו דיאלוג שלעיתים מתמצה בשאלה ותשובה פשוטה ולעיתים מחייב שיח ממושך יותר, לשם מיצוי הבחינה של הפתרונות המשפטיים האפשריים"

  – ח"כ לבני: "ויתור על ועדת האיתור – ריסוק גורמי אכיפת החוק"

 מדיני

 אונסק"ו אישר החלטה המגנה את ישראל פעם נוספת * עשר מדינות תמכו בהחלטה, המרוככת ביחס לקודמת. שמונה נמנעו, שתיים התנגדו ומדינה אחת נעדרה מההצבעה החשאית שהתקיימה על פי דרישת טנזניה וקרואטיה, חרף התנגדות מדינות ערב

   – דני דנון: "אונסק"ו ממשיך לרקוד לצלילי החליל הפלסטיני"

   – סמנכ"ל משרד החוץ לארגונים בינ"ל: החלטת אונסק"ו תמצא דרכה אל פח הזבל של ההיסטוריה

 חוץ

     הבחירות בארה"ב: סקר חדש: טראמפ מוביל על קלינטון בפלורידה * על פי תוצאות הסקר, צפוי המועמד הרפובליקני לנצח בפער של בין אחוז אחד לשני אחוזים במדינה המוגדרת כ"מדינת מפתח" (הבחירות בארה"ב)

    סוריה: תומכי אסד מזהירים את טורקיה מהתקדמות לחאלב * ארדואן: "טורקיה לא מתכוונת להגיע לחאלב במבצע בסוריה"

משרד החוץ בספרד הודיע אחה"צ (שעון ישראל) כי רוסיה החליטה שלא תתדלק את ספינות הקרב שלה בנמלי המדינה. זאת, בעקבות הביקורת של נאט"ו על ספרד שמאפשרת לספינות הקרב של רוסיה שעושות דרכן לסוריה לעשות כן (סוכנויות הידיעות ו ISA )

  – דיווח: 16 בני אדם נהרגו בהפצצות צבא אסד באידליב

במרכז אפגניסטן הרגו לוחמי דעאש יותר מ-30 אזרחים ובהם ילדים

במרכז אפגניסטן הרגו לוחמים של ארגון הטרור דעאש יותר מ-30 אזרחים ובהם ילדים. גורמים רשמיים מסרו כי האזרחים נלקחו בשבי בידי לוחמי דעאש ונרצחו * ארגון המדינה האיסלמית טרם קיבל אחריות לטבח

חדשות

    קנסות של כ-8 מיליון שקלים הוטלו מתחילת השנה על מעסיקי זרים שלא כדין

   במהלך סוכות: הפלסטינים סללו כביש לא חוקי ליד "כביש ליברמן" * כלים כבדים פעלו בלילות של חול המועד בכדי להקים דרך המחברת את הכפר ואדי אל חומוס לכביש 398. * היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים: "עבדו ללא אישורים" (מעריב)

פלילי

כוחות משטרה גדולים פעלו משעות הבוקר ביישובי הבדואים, חורה ולקייה בדרום במטרה לאתר שב"חים ונשק לא חוקי * אישה שניסתה להימלט עם תינוקה בעגלת תינוק, נעצרה לאחר שבשמיכות התינוק נמצאו מחסניות נשק * הפעילות הביאה לאיתור אמצעי לחימה רבים כגון נשק מסוג אמ-16 שאותר בתוך בית בפזורה שבכביש 31, רובה צייד, אקדח שאותר בתוך רכב שחנה בחצר בית ביישוב חורה, תחמושת רבה, מחסניות ועוד *  בכל המקרים בהם אותרו נשקים נעצרו על ידי אנשי המשטרה חשודים בהחזקתם שלא כחוק * בנוסף, אותרו 34 שוהים בלתי חוקיים ושני חשודים בהלנתם ובהעסקתם במקום בעשרה עסקים שונים

17 שנות מאסר לתושב העיר העתיקה בגין דקירת חייל בתחנה המרכזית בירושלים, אשר הורשע בניסיון רצח והחזקת סכין * הנאשם יפצה את החייל הנפגע בסכום של 50,000 ₪

נשק אוטומטי נוסף נחשף על ידי משטרת ישראל בלוד – תת מקלע  מאולתר מסוג קרלו, 600  כדורי אקסטזי נתפסו בחיפוש משטרתי

נהריה – בפעילות שנערכה אתמול ע"י המשטרה בשיתוף תביעות רישוי מחוז חוף בוצעו חיפושים ב 5 בתי הימורים ברחבי העיר נהריה * הכוחות סגרו את המקומות, תפסו עשרות מחשבים שעפ"י החשד שימשו להימורים, עיכבו כ -15 בני אדם ואף תפסו אלפי שקלים שעפ"י החשד התקבלו מרווחי ההימורים

צרכנות

   בקשה לתביעה ייצוגית נגד אסם: מחיר הפתיתים מופרז * לטענת התובעים החברה גבתה מחיר מופרז של עד 6.30 שקלים, כשעל פי השערות המומחה המחיר המירבי שאינו נחשב "מופרז" הינו 4.80 שקלים * החברה נתבעת על סכום של 69 מיליון שקלים – שיעור הנזק הכלל לצרכן כתוצאה מהמחיר (דה מרקר)

תקשורת

    גולן טלקום מערערת על קנס בסך 31 מיליון שקל שהטיל עליה משרד התקשורת. מאחר פרשה רשת בפרישה ארצית כפי שמחויב ממנה בתנאי הרישיון. * גולן טלקום טוענת כי גם HOT מחויבת בפרישה ארצית וגם היא לא עמדה בחובת הפרישה, אך נגדה לא ננקט שום הליך. * כמו"כ טענה כי הטלת סנקציה על בעל רישיון מחייבת היוועצות עם וועדה מייעצת, שלא הוקמה, ולכן הקנס אינו חוקי. * החברה דורשת כי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לא יעסוק בקנס נגדה בגלל החברות עם בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' (דה מרקר)

נדל"ן

   משרדי האוצר והבינוי והשיכון פרסמו את רשימת החברות שנבחרו להיכלל במאגר החברות הזרות לצורך ביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל: "6 חברות מהשורה הראשונה בעולם" (ספונסר)

  חוק מס דירה שלישית: היועמ"ש: אין מניעה לקדם את חוק מיסוי הדירה השלישית * היועץ המשפטי לממשלה הגיב לפנייה מצד עו"ד המייצגים אזרחים בעלי 3 דירות ומעלה * הפונים, שמתעתדים לפנות לבג"ץ: החוק בלתי יעיל, שרירותי ופוגע בזכויות יסוד. המס יגולגל על השוכרים (גלובס)

 כלכלה

     אורתם סהר: אלי גבאי, בעל השליטה באנגל משאבים, נפגש אתמול (ג') עם נציגיהם של מחזיקי האג"ח של אורתם סהר וצפוי להגיש הצעה לרכישת החברה באמצעות קבוצת גבאי (כלכליסט)

  קבוצת דלק: רווח של 115 מיליון שקל מפירעון מוקדם להלוואה שהעניקה החברה הבת, דלק אירופה הולדינגס, לקרן ההשקעות הבריטית (TDR). * ההלוואה – שיתרתה עומדת על כ-195 מיליון יורו – ניתנה ל-TDR, במסגרת העסקה למכירת אחזקותיה של קבוצת דלק בפעילות תחנות התדלוק באירופה לפני כשנתיים, תמורת כ-355 מיליון יורו (דה מרקר)

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן