Skip to content

עופרה: פלסטיני נפצע קשה לאחר שנחשד בניסיון דריסת חיילים

לטענת חיילי הכוח ששהה במוצב שליד ההתנחלות, החשוד ניסה לדרסם במכוניתו, ולאחר מכן יצא מהרכב עם סכין קצבים בידיו, נורה והועבר במצב קשה לבית החולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטיני בשנות ה-30 לחייו נפצע קשה מירי לאחר שניסה הלילה (שבת) לדרוס ולדקור חיילים במוצב ליד ההתנחלות עפרה שבמטה בנימין, מבלי שהצליח לפגוע באיש. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. מבית החולים נמסר כי הוא הגיע במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית והוכנס לטיפול בחדר הטראומה.
על פי דובר צה"ל, הפלסטיני ניסה לדרוס את החיילים במהלך בידוק כלי רכב שגרתי במחסום. הלוחמים הגיבו בירי אך לא פגעו בו. בשלב זה הפלסטיני עצר את מכוניתו, יצא מהרכב וניסה לדקור אותם עם סכין קצבים. החיילים ירו לעברו והוא נפגע מקליעים בבטנו.

סכין הקצבים (צילום: דובר צה"ל)
סכין הקצבים (צילום: דובר צה"ל)

לפני כחודשיים אירעה תקרית ירי במקום, כאשר פלסטיני בשם איאד זכריה חמיד, בן 38 מהישוב סילוואד, נורה למוות לאחר שרץ לעבר החיילים. בבדיקה נתגלה כי הוא לא נשא על גופו כלי נשק. לוחם מחטיבת כפיר נחקר במצ"ח בחשד לגרימת מוות. תחקיר הראשוני שנערך בצה"ל העלה כי חמיד לא ניסה לפגוע בחיילים.

לטענת החיילים מגדוד הנח"ל החרדי בחטיבת כפיר, הם חשדו בפלסטיני ופתחו בנוהל מעצר חשוד, שכלל גם ירי לאוויר.
לפי פקודות הצבא, כדי לפתוח באש יש לזהות אמצעי כלשהו המסכן את הכוח – ולא ברור מהו אותו אמצעי, אם היה כזה, שעורר את חשדם של חיילי הנח"ל החרדי. מדוע אם כן נורה הפלסטיני ומדוע נורה על פי החשד בגבו, עך כך טרם נתנה תשובה מצה"ל.

שלשום פורסם במגפון כי במסמך פנימי שהופץ בצה"ל נאמר כי התנהלות נכונה של חיילי צה"ל הייתה יכולה למנוע את הירי בפלסטינים לפחות בארבעה מקרים שונים. מהפרסום במסמך פנימי שהופץ בצבא הבהיר כי התנהלות נכונה של כוחות הביטחון ביהודה ושומרון הייתה יכולה למנוע את הירי בפלסטינים בארבעה אירועים שבהם נהרגו שני פלסטינים ושניים אחרים נפצעו פצעים קשים. האירועים היו בצומת תפוח, בג'ילזון, בבית אומר ובא-ראם שליד ירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן