מגמה עסקית חדשה בטכניון: תכנון ויצור רכבי פורמולה

ארבע שנים בהן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון משתתפת וזוכה בהישגים עולמיים בתכנן וייצור רכבי מרוצים במסגרת תחרויות בינלאומיות בעולם הביאו את הטכניון לחשיבה עסקית של כדאיות כלכלית לצד האקדמית. כעת חושבים על שיתוף פעולה עם גורמי תעשייה בארץ ובעולם לתכנון וייצור רכבי פורמולה

מגמה עסקית חדשה בטכניון: תכנון ויצור רכבי פורמולה

ארבע שנים בהן הפקולטה להנדסת מכונות בטכניון משתתפת וזוכה בהישגים עולמיים בתכנן וייצור רכבי מרוצים במסגרת תחרויות בינלאומיות בעולם הביאו את הטכניון לחשיבה עסקית של כדאיות כלכלית לצד האקדמית. כעת חושבים על שיתוף פעולה עם גורמי תעשייה בארץ ובעולם לתכנון וייצור רכבי פורמולה

רכב מרוצים שנבנה על ידי סטודנטים מ 8 פקולטות שונות במוסד הטכניון במסגרת "פורמולה SAE ", זכה  השנה (2016) להיות בעשירייה הראשונה של רכבים מסוג זה אשר תוכננו ונבנו על ידי סטודנטים מאוניברסיטאות חשובות וטובות בעולם. פרויקט הרכב התקבל לפני ארבע שנים כפרויקט גמר של הפקולטה למכונות בטכניון.
"Formula SAE" הנו פרויקט סטודנטיאלי שעיקרו תכן וייצור מכונית מרוץ ייחודית והשתתפות בתחרויות בינלאומיות מול האוניברסיטאות הטובות ביותר מכל רחבי העולם וממומן בעיקרו על ידי חברות  כמו FORD, BMW, AMG I- REDBULL. הטכניון משתתף זו השנה הרביעית בפרויקט.

רכב המרוצים של הפקולטה להנדסת מכונות 2016 0 עשירייה ראשונה בעולם (צילום: הטכניון)
רכב המרוצים של הפקולטה להנדסת מכונות 2016 מקום 8 בצ'כיה בעולם (צילום: אלון דהן )

רכב הפורמולה שנבנה עד השנה השתתף בשתי תחרויות בסבב העולמי שנערכו בהונגריה (מקום 9) ובצ'כיה (מקום 8 ) בהן השתתפו 40  קבוצות מאוניברסיטאות שונות בעולם. זכייה זו הציבה את הטכניון בדרוג הטופ 100 מתוך 600 אוניברסיטאות שונות בעולם, (קפיצה של 160 מקומות תוך שנה) ויצרה שיא ישראלי. באוגוסט 2017 ישתתף הרכב שוב בתחרויות השונות. במהלך השנה הרכב החדש יבצע אימונים ב"מסלול קארטינג בית שאן".

ב-11 בנובמבר השנה ישתתף הרכב שוב בתחרויות השונות. קודם לכן תיערך נסיעת ניסוי והדגמה שתיערך במגרש צים סנטר שבבית שאן.

מהטכניון נמסר כי מטרת פרויקט 2017 תהיה לפתח רכב מרוצים ברמה הנדסית המתקדמת ביותר ולהתברג בצמרת העולמית. "בעזרת סטודנטים מפקולטות נוספות אנו מקווים להגיע למגוון רחב יותר של היבטים בפיתוח הרכב ובניהול הכולל של הפרויקט, ולהפכו לפרויקט פיתוח ויצור ברמה תעשייתית מתקדמת", נמסר מהטכניון. הצלחת הפרויקט הביאה את הטכניון לחשיבה של כדאיות כלכלית לייצור מכוניות מרוץ בישראל. לדברי ליאל אלגרבלי מנהלת יחסי החוץ בפרויקט שבטכניון, מטרות הפרויקט לטווח ארוך הן – בניית מסורת בעלת בסיס כלכלי, שיווקי ותודעתי יציב ועמוק ולהקים ולהוות בסיס ידע בהנדסת רכב במדינת ישראל. לשם כך שואף הטכניון לשיתופי פעולה עם חברות בתעשייה. לבניית כוח אדם איכותי בדמות סטודנטים מובילים ומוטיבציה גבוהה, וניצול היכולות הישראליות ביצירתיות וחדשנות בטכנולוגיות מובילות בטכניון ובתעשייה.


הפורמולה הטכניונית - בעשירייה הראשונה (צילום הטכניון)
הפורמולה הטכניונית - בעשירייה הראשונה (צילום עומר קופפר)

תחילת הפרויקט הגיעה לפני ארבע שנים כשקבוצה בת 25 סטודנטים התאספה ודנה ברעיון בניית מכונית מרוץ. חצי שנה לאחר מכן, לאחר חציית מכשולים רבים, הטכניון הסכים לקבל את הפרויקט כפרויקט גמר בפקולטה להנדסת מכונות וכפרויקט מן המניין של הטכניון.

10 חודשים בלבד לאחר מכן הרכב הראשון הגיע לתחרות באיטליה, והדהים את השופטים כרכב "רוקיז" הטוב ביותר וזכה בנוסף במקום ה- 19 בתחרות מתוך 55  רכבים שהתחרו ביניהן ובמקום ראשון עולמי מתוך 50 קבוצות שהתחרו בקטגוריית ה"רוקיז" .

בשנה השנייה זכו הסטודנטים הישראלים לבצע קפיצת מדרגה בעיצוב הרכב וקיבלו את פרס ה- Design Style לעיצוב הרכב הטוב ביותר.עם האוכל מגיע התיאבון ובשנה השלישית התמקדו הסטודנטים בשיפור משמעותי בקטגוריית המשקל, המנוע והאווירודינמיקה של הרכב.

הסטודנטים שמאחורי ההצלחה (צילום באדיבות הטכניון)
הסטודנטים שמאחורי ההצלחה (צילום באדיבות הטכניון)

בשנה זו מורכבות הרכב עלתה משמעותית עם מערכות חיישנים, מערכת החלפת הילוכים אלקטרו- פנאומטית ועוד. בשנה זו זכה הרכב הטכניוני במקום ה- 3 בקטגורית הפרזנטציה העסקית. "השנה התמקדנו באופטימיזציה, ייעול, אמינות ושיפור היכולות מהשנים הקודמות וזה השתלם. בשנה הבאה נשאף להתברג במקומות הגבוהים ביותר על ידי שינויים טכנולוגיים משמעותיים ביותר וקפיצת מדרגה ברמת ההנדסה, כגון: מעבר למנוע קל וחזק בנפח 450 סמ"ק מתוצרת KTM  האוסטרית, פיתוח מערכת מתלים אקטיבית, שדרוג משמעותי במעטפת האווירודינמית של הרכב ומערכת החלפת הילוכים אלקטרונית. ואף מחכות הפתעות מפתיעות לרכב 2018", מסכמת אלגרבלי.

רכב מרוצים שנבנה על ידי סטודנטים מ 8 פקולטות שונות במוסד הטכניון במסגרת "פורמולה SAE ", זכה  השנה (2016) להיות בעשירייה הראשונה של רכבים מסוג זה אשר תוכננו ונבנו על ידי סטודנטים מאוניברסיטאות חשובות וטובות בעולם. פרויקט הרכב התקבל לפני ארבע שנים כפרויקט גמר של הפקולטה למכונות בטכניון.
"Formula SAE" הנו פרויקט סטודנטיאלי שעיקרו תכן וייצור מכונית מרוץ ייחודית והשתתפות בתחרויות בינלאומיות מול האוניברסיטאות הטובות ביותר מכל רחבי העולם וממומן בעיקרו על ידי חברות  כמו FORD, BMW, AMG I- REDBULL. הטכניון משתתף זו השנה הרביעית בפרויקט.

רכב המרוצים של הפקולטה להנדסת מכונות 2016 0 עשירייה ראשונה בעולם (צילום: הטכניון)
רכב המרוצים של הפקולטה להנדסת מכונות 2016 מקום 8 בצ'כיה בעולם (צילום: אלון דהן )

רכב הפורמולה שנבנה עד השנה השתתף בשתי תחרויות בסבב העולמי שנערכו בהונגריה (מקום 9) ובצ'כיה (מקום 8 ) בהן השתתפו 40  קבוצות מאוניברסיטאות שונות בעולם. זכייה זו הציבה את הטכניון בדרוג הטופ 100 מתוך 600 אוניברסיטאות שונות בעולם, (קפיצה של 160 מקומות תוך שנה) ויצרה שיא ישראלי. באוגוסט 2017 ישתתף הרכב שוב בתחרויות השונות. במהלך השנה הרכב החדש יבצע אימונים ב"מסלול קארטינג בית שאן".

ב-11 בנובמבר השנה ישתתף הרכב שוב בתחרויות השונות. קודם לכן תיערך נסיעת ניסוי והדגמה שתיערך במגרש צים סנטר שבבית שאן.

מהטכניון נמסר כי מטרת פרויקט 2017 תהיה לפתח רכב מרוצים ברמה הנדסית המתקדמת ביותר ולהתברג בצמרת העולמית. "בעזרת סטודנטים מפקולטות נוספות אנו מקווים להגיע למגוון רחב יותר של היבטים בפיתוח הרכב ובניהול הכולל של הפרויקט, ולהפכו לפרויקט פיתוח ויצור ברמה תעשייתית מתקדמת", נמסר מהטכניון. הצלחת הפרויקט הביאה את הטכניון לחשיבה של כדאיות כלכלית לייצור מכוניות מרוץ בישראל. לדברי ליאל אלגרבלי מנהלת יחסי החוץ בפרויקט שבטכניון, מטרות הפרויקט לטווח ארוך הן – בניית מסורת בעלת בסיס כלכלי, שיווקי ותודעתי יציב ועמוק ולהקים ולהוות בסיס ידע בהנדסת רכב במדינת ישראל. לשם כך שואף הטכניון לשיתופי פעולה עם חברות בתעשייה. לבניית כוח אדם איכותי בדמות סטודנטים מובילים ומוטיבציה גבוהה, וניצול היכולות הישראליות ביצירתיות וחדשנות בטכנולוגיות מובילות בטכניון ובתעשייה.


הפורמולה הטכניונית - בעשירייה הראשונה (צילום הטכניון)
הפורמולה הטכניונית - בעשירייה הראשונה (צילום עומר קופפר)

תחילת הפרויקט הגיעה לפני ארבע שנים כשקבוצה בת 25 סטודנטים התאספה ודנה ברעיון בניית מכונית מרוץ. חצי שנה לאחר מכן, לאחר חציית מכשולים רבים, הטכניון הסכים לקבל את הפרויקט כפרויקט גמר בפקולטה להנדסת מכונות וכפרויקט מן המניין של הטכניון.

10 חודשים בלבד לאחר מכן הרכב הראשון הגיע לתחרות באיטליה, והדהים את השופטים כרכב "רוקיז" הטוב ביותר וזכה בנוסף במקום ה- 19 בתחרות מתוך 55  רכבים שהתחרו ביניהן ובמקום ראשון עולמי מתוך 50 קבוצות שהתחרו בקטגוריית ה"רוקיז" .

בשנה השנייה זכו הסטודנטים הישראלים לבצע קפיצת מדרגה בעיצוב הרכב וקיבלו את פרס ה- Design Style לעיצוב הרכב הטוב ביותר.עם האוכל מגיע התיאבון ובשנה השלישית התמקדו הסטודנטים בשיפור משמעותי בקטגוריית המשקל, המנוע והאווירודינמיקה של הרכב.

הסטודנטים שמאחורי ההצלחה (צילום באדיבות הטכניון)
הסטודנטים שמאחורי ההצלחה (צילום באדיבות הטכניון)

בשנה זו מורכבות הרכב עלתה משמעותית עם מערכות חיישנים, מערכת החלפת הילוכים אלקטרו- פנאומטית ועוד. בשנה זו זכה הרכב הטכניוני במקום ה- 3 בקטגורית הפרזנטציה העסקית. "השנה התמקדנו באופטימיזציה, ייעול, אמינות ושיפור היכולות מהשנים הקודמות וזה השתלם. בשנה הבאה נשאף להתברג במקומות הגבוהים ביותר על ידי שינויים טכנולוגיים משמעותיים ביותר וקפיצת מדרגה ברמת ההנדסה, כגון: מעבר למנוע קל וחזק בנפח 450 סמ"ק מתוצרת KTM  האוסטרית, פיתוח מערכת מתלים אקטיבית, שדרוג משמעותי במעטפת האווירודינמית של הרכב ומערכת החלפת הילוכים אלקטרונית. ואף מחכות הפתעות מפתיעות לרכב 2018", מסכמת אלגרבלי.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן