Skip to content

מדוע טס היועץ המשפטי לממשלה בדחיפות לניו יורק?

על פי משרד המשפטים, אביחי מנדלבליט טס להשתתף בכנס מקצועי בענייני טרור באו"ם כמומחה לענייני משפט בסוגיית טרוריסטים השבים לארצות מוצאם. העיתונאי יואב יצחק טוען כי הסיבה האמתית היא פגישות דחופות הקשורות לבדיקת המשטרה בחשדות שלפיהם קיבלו נתניהו ורעייתו טובות הנאה בהיקף כספי של עשרות אלפי דולרים לפחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יצא שלשום בדחיפות לארצות הברית לקיום שיחות עם גורמים משפטיים. כך פרסם אמש (שישי)  העיתונאי יואב יצחק. לדבריו, על-פי מידע שטרם אושר, חלק מהשיחות המתקיימות בשעות אלה הן בעניין החשדות הנבדקים נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
מנדלבליט, כך נטען, יצא לחו"ל עם צוות מצומצם לצורך הפגישות וקיום השיחות. מעטים מקרב אנשי משרד המשפטים והפרקליטות שותפו בסוד נסיעתו.
כזכור המשטרה מקיימת כבר כמה חודשים בדיקה, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, של החשדות נגד נתניהו ונגד רעייתו, שרה נתניהו. הבדיקה מתמקדת בחשדות שלפיהם קיבלו נתניהו ורעייתו טובות הנאה בהיקף כספי של עשרות אלפי דולרים לפחות. איל ההון רון לאודר נדרש ומסר עדות בנושא זה. הפגישות בארצות הברית, כך טוען יצחק – אם אכן הן במוקד נסיעתו של מנדלבליט – עשויות להעיד על פריצת דרך גדולה בבדיקות נגד נתניהו.
ממשרד המשפטים נמסר כי היועה"מ ד"ר אביחי מנדלבליט, משתתף בכנס מקצועי באו"ם בנושא הטרור העולמי, עפ"י הזמנת שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, המכהן כיו"ר ועדת המשפט של האו"ם.
עוד נמסר כי הרצאתו של היועץ בכנס עסקה בניסיון הישראלי בכל הקשור להיבטים המשפטיים של ההתמודדות עם אזרחים היוצאים לסוריה להילחם בשורות ארגוני טרור זרים. לדברי משרד המשפטים בכנס השתתפו גם התובע המחוזי של ניו-יורק, סיירוס ונס, לצד שופטים, יועצים משפטיים, שגרירים, דיפלומטים וגורמים משפטיים מרחבי העולם ומכאן הפגישות השונות שנועדו ליועץ.

דנון, מנדלבליט, והתובע המחוזי של ניו יורק, סיירוס ונס (צילום באדיבות משלחת ישראל לאו"ם)
דנון, מנדלבליט, והתובע המחוזי של ניו יורק, סיירוס ונס (צילום באדיבות משלחת ישראל לאו"ם)

את סיבת הזמנתו של היועץ המשפטי מנדלבליט לכנס בענייני טרור, מסבירים במשרד המשפטים כי היות ואירועי הכנס, במטה האו"ם בניו-יורק, הוקדשו לנושא ההתמודדות המשפטית עם פעילי טרור זרים שיוצאים להילחם במזה"ת, אשר רבים מהם שבים לאחר מכן לארצותיהם באופן שמאיים על ביטחונן, הרי שהדיונים בכנס עסקו בגיבוש כלים משפטיים חדשים ואפקטיביים להתמודדות עם התופעה.
בישראל, כך נמסר,  תופעה זו מוכרת מעצם העובדה שכמה עשרות ישראלים הצטרפו עד כה ללחימה בסוריה. ובכך מסבירים במשרד המשפטים את העובדה שבמהלך הביקור משתתף היועמ"ש לממשלה בפגישות עם שגרירים של משלחות לאו״ם, היועץ המשפטי של האו"ם, ועוד גורמים בכירים נוספים בנושאים משפטיים עקרוניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן