Skip to content

שני 31 אוקטובר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה המפלגה הדמוקרטית החלה בקמפיין נגד ה-FBI (חוץ) * לאחר שנתיים וחצי ללא נשיא, הפרלמנט בלבנון יבחר היום נשיא – מועמד חיזבאללה צפוי להיבחר (חוץ) * האביב המרוקני? מוכר דגים שנמחץ למוות מבעיר את המדינה (חוץ) היום: הכנסת פותחת את מושב החורף בטקס חגיגי. ב- 16.00 ייפתח הטקס וישאו דברים: ריבלין, נתניהו, אדלשטיין והרצוג […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

המפלגה הדמוקרטית החלה בקמפיין נגד ה-FBI (חוץ) * לאחר שנתיים וחצי ללא נשיא, הפרלמנט בלבנון יבחר היום נשיא – מועמד חיזבאללה צפוי להיבחר (חוץ) * האביב המרוקני? מוכר דגים שנמחץ למוות מבעיר את המדינה (חוץ) היום: הכנסת פותחת את מושב החורף בטקס חגיגי. ב- 16.00 ייפתח הטקס וישאו דברים: ריבלין, נתניהו, אדלשטיין והרצוג * על השולחן: משבר עמונה ומשבר התאגיד הציבורי

פוליטי

לרגל פתיחת המושב – יו"ר הכנסת אדלשטיין בראיון ל'ישראל היום': "התנהגות ח"כ אורן חזן – חסרת תקדים בפוליטיקה. צמרת 'הליכוד' צריכה לקיים התייעצות, האם לדרוש ממנו להתפטר. אני פחות אופטימי לגבי ממשלת אחדות". * השר אורי אריאל – אם הממשלה לא תפעל לאשרור חוק ההסדרה, לא נתמוך בתקציב * אריאל הוסיף כי הוא מוכן לפרק את הממשלה בעניין זה * נתניהו מצדו הבהיר כי הוא מוכן ללכת לפירוק הממשלה ובחירות חדשות אם חוק סגירת תאגיד השידור לא יאושרר בממשלה * הבחירות בארה"ב – הכותרות השתנו גם בכלי התקשורת בישראל: כותרת ראשית ב'ידיעות': "צמוד". ב'ישראל היום': "צמודים". ב'הארץ': "שינוי מגמה בסקרים – טראמפ סוגר את הפער מקלינטון".

תחזית מזג אוויר

היום: מעונן חלקית ותחול ירידה בטמפרטורות. בשעות הבוקר יתכן טיפטוף בצפון הארץ. הלילה: מעונן חלקית.

שלישי: מעונן חלקית עד מעונן עם ירידה נוספת בטמפרטורות. גשמים מקומיים ירדו בצפון הארץ ובמרכזה. יתכנו סופות רעמים בודדות בעיקר בצפון הארץ. ינשבו רוחות ערות.

רביעי: מעונן חלקית עם ירידה נוספת בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר עדיין יתכן גשם מקומי קל.

חמישי: בהיר עד מעונן חלקית, תחול עליה בטמפרטורות והן יהיו רגילות בעונה.

מדיני

סוריה מאשימה את ישראל בעבודות חפירה ארכיאולוגיות בלתי חוקיות ברמת הגולן

נתניהו מחה בפני פוטין על תמיכת רוסיה בהחלטה האנטי־ישראלית באונסק"ו * הנושא עלה גם בפגישות בין בכירים ישראלים ורוסים בירושלים בשבוע שעבר. * סגן שר החוץ הרוסי אמר כי התגובה הישראלית להצבעה באונסק"ו "היתה רגשנית מדי ולא לגמרי מוצדקת" (הארץ)

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף שוטרי מחוז ש"י ושב"כ באיו"ש ובבקעה 11 מבוקשים. 7 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. בשומרון- בסבסטיה נעצרו 2 מבוקשים. בבנימין- בסילוואד נעצרו 5 מבוקשים, ארבעה מהם פעילי ארגון הטרור חמא"ס. במחנה הפליטים ג'ילזון נעצר מבוקש. ביהודה- בבית עווא נעצרו 2 מבוקשים. בבקעה- בעוג'ה נעצר מבוקש. המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט.

בנוסף, הלילה במהלך פעילות בחטיבה המרחבית "עציון" בשיתוף השב"כ תפס כוח צה"ל נשק מסוג קלצ'ניקוב אשר הועבר לידי כוהב"ט.

כמו כן, הלילה אבטחו כוחות החטיבה המרחבית "אפרים" בשיתוף משטרת מחוז ש"י וכוחות מג"ב כניסת מתפללים אל ציון קבר יהושע בן נון השוכן בכפר כפל חארת'. הכוחות אבטחו את התפילה ואפשרו לקיימה בביטחון * התפילה עברה ללא אירועים חריגים.פוליטי

דחיית חוק ההסדרה:

בעמונה מתכננים להחריף את המאבק * המתנחלים הודיעו כי הם מסרבים להעתיק מגוריהם להתנחלות שבות רחל.

תקציב המדינה

כנסת ירוקה – התקציב מגיע לכנסת ברביעי – על גבי דיסק און קי * לראשונה – לא יונחו על שולחנות חברי הכנסת קופסאות כחולות המכילות את כל ספרי התקציב של משרדי הממשלה * כחלון יופיע מחר בוועדת הכספים ויציג את עיקרי התקציב וחוק ההסדרים (דה מרקר)

חוץ

אוסטרליה: ראש ממשלת אוסטרליה מגן על ההחלטה למנוע ממהגרים להכנס ליבשת

איטליה: רעידת האדמה עלולה להרוס את רומא ואת הנכסים ההיסטוריים

הבחירות בארה"ב: חקירת המיילים: ה-FBI השיג צו חיפוש למחשב המכיל את המסמכים החדשים בפרשת הדוא"ל של קלינטון * יבחנו כ-650 אלף תכתובות

– קלינטון: טראמפ עושה כל שביכולתו כדי לבלבל את העם האמריקני

– המפלגה הדמוקרטית החלה בקמיין נגד ראש ה-FBI שפרסם על פתיחת החקירה נגד קלינטון: עשרות תובעים לשעבר נגד ראש ה-FBI: "נותן מקום לקונספירציות לא מאומתות" * מנהיג הדמוקרטים בסנאט: ל-FBI יש "מידע נפיץ" על קשרי טראמפ ורוסיה

ונצואלה: אחרי ניסיון ההדחה – הנשיא נפגש עם ראשי האופוזיציה

טורקיה: המשטרה עצרה עורך עיתון המזוהה עם האופוזיציה

לבנון: הפרלמנט בלבנון יבחר היום נשיא; מועמד חיזבאללה צפוי להיבחר * בחירתו של הגנרל מישיל עאון עשויה להבטיח את חזרתו של סעד אל־חרירי לראשות הממשלה, לאחר שהביע תמיכה במועמד הנוצרי. בשנתיים וחצי האחרונות התנהלה המדינה ללא נשיא מכהן (הארץ)

מולדובה: הבחירות לנשיאות במולדובה ייערכו פעם נוספת

מרוקו: האביב המרוקני? מוכר דגים שנמחץ למוות מבעיר את המדינה * מוחסין פיכרי בן ה־31 קפץ למשאית זבל כדי להציל דגים יקרים שנזרקו ע"י שוטרים – ונהרג * על פי עדויות, שוטר הורה להפעיל את המכבש *מאות מפגינים ואבלים השתתפו אתמול בהלווייתו של פיכרי וחנויות רבות בעיר וחנויות רבות בעיר נסגרו לאות הזדהות * מלך מרוקו, מוחמד השישי, הורה לשר הפנים שלו לנהל "חקירה זהירה ויסודית" ולהעמיד לדין מפירי חוק (ישראל היום)

סוריה: שליח האו"ם לסוריה: "המורדים עלולים להידרדר לביצוע פשעים"

קולומביה: רעידת אדמה בעוצמה של 5.4 הורגשה בבירה

חדשות

תושבי הצפון יפגינו מול משכן הכנסת בירושלים

הלילה בחצות: מחיר הדלק יעלה ב-14 אגורות

חברת החשמל תשבית חלק ממערך שירות הלקוחות בשל שדרוג מערכת המחשוב

כוחות אבטחו תפילה בקבר יהושע בן נון, התפילה עברה ללא אירועים חריגים.

תאונות בענף הבנייה: ארגונים למאבק בתאונות העבודה מאיימים לפנות לבג"ץ

– שיא של עשור במספר ההרוגים בתאונות באתרי בנייה * על פי הדו"ח החדש של מרכז המידע והמחקר של הכנסת, בעשור האחרון היו 90% מהנאשמים בעלי תפקידים זוטרים, ורק 10% מהם היו מנהלי החברות או החברות עצמן (הארץ)

פלילי
התפתחות בחקירת תאונת האופניים בפתח תקווה * נער בן 15 נהרג בשבוע שעבר מפגיעת רכב בעת שרכב עם חברו על אופניים חשמליים בפתח תקווה. חקירת המשטרה העלתה: הנהג הפוגע חצה את הצומת באור ירוק ובמהירות המותרת, הנערים רכבו באור אדום * בעקבות ממצאי החקירה: המשטרה תמליץ לפרקליטות לסגור את התיק נגד הנהג הפוגע מחוסר אשמה

צרכנות

חברות הביטוח משלמות 7.8 מיליארד שקל בשנה לסוכנים: כ-15% מכספי הפרמיות שמשלם הציבור בישראל לחברות הביטוח עבור רכישת ביטוח כללי וכ-10% מכספי הפרמיות בתחום ביטוחי החיים והבריאות זרמו לכיסיהם של סוכני הביטוח ב-2015 * מבקר המדינה קובע שסוכני הביטוח פועלים בשירות עצמם: ההטבות שהם מקבלים מהחברות גורמים להם למכור מוצרים פנסיוניים שמשתלמים להן תוך התעלמות מצורכי המבוטחים * הפתרון: להפוך את הסוכנים ליועצים – ולמנוע מהם לקבל תשלום מהחברות (דה מרקר)

טכנולוגיה

הקץ לפקקים: איירבוס מציגה מכונית מעופפת חדשה: המכונית המעופפת של איירבוס ממריאה ונוחתת כמו מסוק  * התקווה היא שבעתיד ניתן יהיה להזמין מונית מעופפת * הצפי לשיווק המונית הראשונה: שנת 2020 (גלובס)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן