Skip to content

היורה הגיע והגשם שטף לזמן קצר

בסביבות 07:00 בבוקר החל הגשם לרדת בצפון, נמשך למרכז המדינה והציף את רחובות טבריה. המשטרה מזהירה מפני החלקה על כבישים רטובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היורה הגיע והגשם החל. הבוקר, מעט אחרי השעה 07:00 נכנסה חזית עננים ראשונה מאזור החוף, מהצפון ועד מרכז הארץ. הגשם הכה בעוז את יישובי החוף ועוצמות הגשם היו גבוהות אך הוא נמשך זמן קצר והחזית המשיכה לפנים הארץ. סמוך לשעה 8:00 נכנסה חזית נוספת לאורך קו החוף.
כצפוי, במספר מוקדים בצפון ובמרכז נוצרו הפסקות חשמל קצרות מאוד. בטבריה גרם הגשם לשיטפונות ברחובות העיר.
במהלך היום יתחזקו הרוחות ינשבו במהירות של 40-30 קמ"ש במהלך הבוקר ו-60 קמ"ש אחר הצהריים. הים התיכון יהיה מסוכן לרחצה עם גלים בגובה 350-150 ס"מ.
מחר, יום רביעי, ייעשה מעונן חלקית וקריר מהרגיל לעונה. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל והרוחות ייחלשו.
ביום חמישי ייעשה נאה ותחול עלייה בטמפרטורות. בשעות אחר הצהריים יינשבו רוחות ערות לאורך מישור החוף. ביום שישי לא יחול שינוי ניכר במזג האוויר.

החל מהבוקר, חובה להדליק אורות בכל כלי רכב בכבישים בין עירוניים בכל שעות היום. תקנות משרד התחבורה קובעות כי משאיות, אוטובוסים, מוניות ואופנועים, נדרשים להדליק אורות גם בדרכים עירוניות, ורוכבי כלי רכב דו-גלגליים מחויבים לרכוב עם אור במהלך כל השנה ובכל דרך. הקנס על אי ציות לתקנה הוא שתי נקודות חובה ברישיון הנהיגה וקנס של 100 שקלים
משטרת ישראל ערוכה למתן שירות וסיוע לציבור משתמשי הדרך, נוכח מזג האוויר החורפי והגשם , בדגש על אזור הצפון.

גשם ברחובות טבריה
גשם ברחובות טבריה

משטרת התנועה מזהירה מהחלקה על כבישים רטובים. מפאת סכנת החלקה, על הנהגים לנהוג בזהירות מרבית ולהימנע במידת האפשר מנסיעה בצירים בהם ישנן שיטפונות. יש לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת החלקה, היסחפות וטביעה. יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך והראות. על הנהגים להקפיד על הדלקת אורות, בייחוד כאשר הראות לקויה. אין לבצע עצירות פתע ויש לשמור מרחק מהרכב שמלפנים. תשומת לב מיוחדת יש לתת להולכי רגל, תוך מתן זכות קדימה. יש להיות מרוכזים היטב בנהיגה ולהימנע מכל היסח דעת – שימוש בטלפון הנייד או עיסוק עם הילדים מאחור.

המשטרה מבהירה כי חל איסור לעצור בשול הדרך אלא רק בתחנות ריענון מוסדרות. יחד עם זאת, במקרה של תקלה ברכב, יש להדליק אורות מהבהבים, ללבוש אפוד זוהר, להציב משולש אזהרה, לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות ולהתקשר למוקד 100. שוטרי התנועה ויחידת פינוי צירים של המשטרה מוכוונים להגיע ולסייע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן