Skip to content

ארה"ב מקשיחה בנושא האיראני: "נבצע את כל הצעדים הנחוצים לעצור גרעין אירני"

ברק: "ארה"ב עומדת לצד ישראל כפי שלא עמדה הרבה שנים". מאת צבי זינגר מידע חדש שהציג שר הביטחון, אהוד ברק, לנשיא ארה"ב אובמה ולראשי המימשל האמריקני – הביא לשינוי הקו האמריקני כלפי איראן ולהחרפת הטון מצד שר ההגנה, ליאון פנטה. כך משוכנעים גורמים מדיניים בירושלים. בראיון לתוכנית "60 דקות" של CBS שדינה שר ההגנה ליאון פנטה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברק: "ארה"ב עומדת לצד ישראל כפי שלא עמדה הרבה שנים".

מאת צבי זינגר

מידע חדש שהציג שר הביטחון, אהוד ברק, לנשיא ארה"ב אובמה ולראשי המימשל האמריקני – הביא לשינוי הקו האמריקני כלפי איראן ולהחרפת הטון מצד שר ההגנה, ליאון פנטה. כך משוכנעים גורמים מדיניים בירושלים.
בראיון לתוכנית "60 דקות" של CBS שדינה שר ההגנה ליאון פנטה את הערכת המצב שהיתה מקובלת עד עתה על האמריקנים ואמר כי אירן תוכל להשלים את התחמשותה בנשק גרעיני בתוך שנה מהיום. "אם האירנים ימשיכו בפיתוח הפצצה הגרעינית ואנו נקבל מודיעין אמין המאושש זאת, נעשה את כל הנחוץ, כדי לעצור אותם", אמר פנטה. הוא הדגיש: "אין אופציה שלא מונחת על השולחן. נשק גרעיני בידי אירן זה דבר שלא מתקבל על הדעת".
כאשר נשאל מה תעשה ארה"ב אם ישראל תתקוף את מתקני הגרעין באירן, ענה פנטה: "אנו חולקים חששות משותפים (עם ישראל). ארה"ב לא רוצה שאירן תפתח נשק גרעיני, זהו קו אדום בשבילינו וכמובן גם בשביל הישראלים. אם ניאלץ לעמוד בסיטואציה כזאת, נתמודד איתה".
עם זאת הדגיש שר ההגנה האמריקני כי למיטב ידיעתו אירן עדיין לא קיבלה החלטה ממשית האם לפתח נשק גרעיני או לא – וזאת חרף התקצרות הזמן השרוש לה, לשם פיתוח הפצצה.
שר הביטחון, אהוד ברק – שנשאל על דברי פאנטה, אמר: "בינינו לבין ארצות-הברית יש הבנה עמוקה על תמונות המודיעין ואחידות בעמדה שאיראן גרעינית היא בלתי קבילה ושיש לעשות את מה שנדרש כדי למנוע ממנה להיות מדינה גרעינית".
ברק הוסיף: "ארה"ב עומדת לצד ישראל כפי שהיא לא עמדה הרבה שנים ואנו מאוד מאוד מוקירים ומעריכים זאת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן