Skip to content

חמישי 3 נובמבר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה נשיאת בג"ץ נגד שינויים במערכת בחירת שופטים (פוליטי) * חשש ממהפך גרם לנתניהו להתפשר על מתווה התאגיד (פוליטי) * קלינטון חוזרת להוביל בסקרים הארציים בארה"ב (חוץ) * עמונה: בג"ץ האריך את מועד הגשת תגובות הצדדים עד יום ראשון תחזית מזג אוויר היום: התחממות ויעשה נאה, תחול עלייה בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה. הלילה: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

נשיאת בג"ץ נגד שינויים במערכת בחירת שופטים (פוליטי) * חשש ממהפך גרם לנתניהו להתפשר על מתווה התאגיד (פוליטי) * קלינטון חוזרת להוביל בסקרים הארציים בארה"ב (חוץ) * עמונה: בג"ץ האריך את מועד הגשת תגובות הצדדים עד יום ראשון

תחזית מזג אוויר

היום: התחממות ויעשה נאה, תחול עלייה בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה. הלילה: נאה עד מעונן חלקית, בעיקר במישור החוף.

מזג האוויר: היום (ה') יהיה נאה, תחול עלייה בטמפרטורות וירידה בלחות. בצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות ערות, אחר הצהריים ינשבו רוחות ערות לאורך מישור החוף.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 13-26, קצרין 11-21, צפת 11-19, טבריה 15-28, נצרת 23-14 ,חיפה 16-26, תל אביב 15-27, ירושלים 12-20, אשקלון 15-25, עין גדי 21-28, באר שבע 13-27, ערד 11-21, מצפה רמון 11-20 ואילת 19-29.

מחר, יום שישי, יהיה בהיר עד מעונן חלקית, תחול ירידה קלה בטמפרטורות ועלייה בלחות.

ביום שבת, יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, וייתכן גשם מקומי קל בעיקר במרכז הארץ ובנגב.

ביום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ולא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.

פוליטי

ערכאות: נשיאת העליון לשקד: שינוי מינוי השופטים – אקדח על השולחן – מפסיקה ההתייעצויות לגבי מינוי שופטים

תקציב: חוק התקציב עבר בקריאה ראשונה ברוב של 60 חברי כנסת מול 50

תאגיד: בצל הקרב הפוליטי על עתיד התאגיד: נתניהו הבין את מגבלות הכוח שלו * בעיצומה של המהומה החלו להזדחל שברי ידיעות שלפיהן לפיד וכחלון מתואמים, ואם הממשלה מתפרקת על התאגיד, הם יצרפו את סער ואשכנזי, ו"ידיחו" אותו (מעריב)

– ח"כ ביטן: "לא יכול להיות שנממן גוף שהאג'נדה שלו היא אנטי-ממשלתית"

עמונה: בג"ץ האריך את מועד הגשת תגובות הצדדים לבקשה לדחיית פינוי עמונה עד יום ראשון

בטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, לוחמי מג״ב, שוטרי מחוז ש״י ושב״כ באיו״ש 23 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט. באפרים- בקלקיליה נעצרו 2 מבוקשים אחד מהם חשוד בהסתה לטרור. בסלפית נעצר מבוקש החשוד בהסתה לטרור. בבנימין- באל עמרי נעצרו 8 מבוקשים. בג׳ילזון נעצר מבוקש. בעציון- בשיח סעיד נעצרו 3 מבוקשים. ביהודה- בחברון נעצרו 4 מבוקשים. בדורא נעצרו 2 מבוקשים. בחירבת טבקה נעצר מבוקש. בכרזה נעצר מבוקש.

בנוסף, הלילה עצרו כוחות של החטיבה המרחבית ״אפרים״ מפר סדר בקלקיליה, אשר חשוד בהשתתפות בהפרת סדר אלימה כנגד כוחות צה"ל לפני כחודשיים, במהלכה טיפס על רכב צבאי. הנ״ל נלקח לחקירה והועבר לידי כוהב"ט.

כמו כן, במהלך פעילות במחנה הפליטים נור א שמס שבגזרת החטיבה המרחבית ״מנשה״ תפסו כוחות צה״ל עשרות קליעים אשר הועברו לידי כוהב"ט.

מדיני

מסתמן: רון פרושאור ימונה לשגריר ישראל בטורקיה * אחרי הסדרת היחסים – רה"מ נתניהו מעוניין לשבץ את פרושאור לתפקיד באנקרה • בעבר כיהן כשגריר הישראלי באו"ם (ישראל היום)

חוץ

המלחמה הקרה: מיקרוסופט הודיעה שהאקרים רוסים המקורבים לשירותי המודיעין הרוסים עומדים מאחורי סדרת הפריצות למחשבי המפלגה הדמוקרטית והממשל הפדרלי. כשהם מבצעים זאת באמצעות פירצה בווינדוס ובפלאש שמטופלת

– מייסד ויקיליקס: המיילים של קלינטון לא הגיעו מרוסיה

איטליה: דו"ח אמנסטי: איטליה הפרה זכויות אדם של מהגרים שהגיעו לחופיה

הבחירות בארה"ב: חמישה ימים לבחירות בארצות הברית: דריכות במטה הדמוקרטי לאור הסקרים שמראים על צמצום הפער של טראמפ, לא רק בסקרים הארציים אלא גם במדינות המתנדנדות * סקר רויטרס: קלינטון החזירה היתרון על טראמפ טרם הודעת ה-FBI – מובילה על טראמפ ב-6% * סקר שכלל גם את המועמדים העצמאים, העלה כי קלינטון נהנת מפער גבוה יותר של 8%.

– אובמה: אם טראמפ יבחר הרפובליקה תהיה בסכנה

– אובמה תוקף את הFBI "לא פועלים לפי שמועות"

– המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ גייסה 100 מיליון דולרים באוקטובר מתורמים קטנים

טורקיה: 1,218 שוטרים הושעו כחלק מחקירת ניסיון ההפיכה

יפן: הוכרז עוצר בבסיס הצי האמריקני בנגסקי בשל שמיעת ירי

עיראק: כוחות מיוחדים של צבא עיראק ממשיכים להתקדם לתוך מוסול ונתקלים בהתנגדות קשה של חמושי דאעש "דעאש יורה טילי נ"ט על צבא עיראק" * מנהיג דאעש אל בגדדי בהקלטה שפורסמה הלילה: "אנחנו בדרך לניצחון – השמידו את ערי הכופרים"

פקיסטן: לפחות 19 הרוגים ו-50 פצועים בהתנגשות 2 רכבות בקראצ'י

צרפת: שר הפנים הורה על סגירת ארבעה מסגדים בשל "הפצת תעמולה קיצונית"

דרום קוריאה: נעצר עוזר בכיר לשעבר של הנשיאה

תאילנד: שלושה הרוגים במתקפת חמושים בדרום המדינה

חדשות

נציגי משרד האוצר והתחבורה ונציגי אגד ייפגשו היום כדי לנסות למנוע את השביתה

ירושלים: מפגינים הגיעו לביתו של ניר ברקת במחאה על רעש המואזין

המשטרה תבדוק את ההסכם של הפועלים להשתקת עובדת שהתלוננה נגד ציון קינן (הארץ, ישראל היום)

המשטרה עיכבה בן 10 מאבו טור, לאחר שנתפס על ידי אזרח שטען שיידה אבנים, למשך ארבע שעות ומנעה מהוריו לבקרו (הארץ)

יום דמים בכבישי הארץ – יממה בלבד לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה שהצביע על אזלת היד בטיפול בבעיית תאונות הדרכים בישראל – הקטל בכבישים משתולל. אתמול: שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה בשלוש תאונות שונות. אחד ההרוגים חגג רק לפני שבועיים את הולדת בתו. מספר ההורגים מתחילת השנה עלה ל-315.

חשד: הרדים את בתו ואנס אותה בשנתה- המשטרה עצרה אתמול גבר בשנות ה-50 לחייו מבית-שמש בחשד כי במשך שנים נהג לאנוס את בתו (23), מאז שהייתה בת 15 (מגפון ניוז)

חשד: שתי נשים כלאו גבר- והפיצו טענה שהוא פדופיל- משטרת לוד עצרה אתמול את אותן נשים תושבות העיר, החשדות כי כלאו אדם, הכו אותו, צילמו אותו והפיצו את תמונתו במסרונים (מגפון ניוז)

התנהלות לקויה של המשטרה: זוכה במשפט ויקבל פיצויים בגלל פגמים בחקירה- המדינה תפצה בכסף את תושב דרום הארץ שזוכה מחשד לפריצות לבתי כנסת (מעריב)

מחלקת הכסת"ח

403 אלף שקלים תשלם המדינה לניר סומך, קצין מג"ב שהואשם ברצח בן טל. ביקורת על מח"ש.

מעניין

תושב הרצליה שזעם על העירייה שלא פינתה אשפה ביום שישי לפני כניסת השבת, למרות פניות חוזרות ונשנות? אסף והשליך אותה בבניין העירייה.

חרדים

3 חיילים נכנסו לבית כנסת במאה שערים, החרדים גדפו וניאצו אותם * המשטרה התערבה אבל החיילים סולקו מהמקום

החרדים זועקים על "פלישה אלימה חסרת תקדים לרחבת הכותל המערבי שהתבצעה אתמול ע"י עשרות מהכתות הרפורמיות תוך ביזוי ספרי תורה וחילול קדושת המקום" נשות הכותל: "פרצנו דרך לכותל על פי ההלכה מותר לכל אישה וגבר להתפלל, להניח תפילין ולעטות כיסוי ראש" * ראש הממשלה מיהר להתייצב לצד החרדים ושילם מס שפתיים באומרו שזהו מעשה מצער של נשות הכותל והרפורמים שגורמים להפרת הסטטוס קוו  *  נתניהו "שכח" שהפר התחייבות לרחבת תפילה לצד המסותית בשל לחץ שותפותיו הקואליציוניות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן