Skip to content

רבבות בעצרת ענק לזכרו של רבין

הרצוג: כשראש הממשלה מכריז מלחמה על הדמוקרטיה - תם פרק ההידברות, לבני: באנו לכאן הערב כדי למנוע סימון ורדיפת עיתונאים, קצינים ושופטים. באנו לכאן כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. ליותר מדי אנשים קראו בוגדים השנה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבבות התכנסו הערב (שבת) בכיכר בעצרת הזיכרון לזגרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שנרצח בכיכר לפני 21 שנה. עצרת אותה ארגנה מפלגת המחנה הציוני, שיזמה אותו לאחר ההודעה על ביטולה של עצרת הזיכרון הממלכתית הכיכר מלאה אדם וכך גם הרחובות הסמוכים.

"באנו לכאן הערב כדי למנוע סימון ורדיפת עיתונאים, קצינים ושופטים. באנו לכאן כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא. ליותר מדי אנשים קראו בוגדים השנה", פתחה הערב  (מוצ"ש) חברת הכנסת ושרת המשפטים לשעבר ציפי לבני את דבריה בעצרת הענק שבכיכר, " אתה יכול לקרוא לנו ראש הממשלה איך שאתה רוצה, מדוכדכים, שנביא את דעא"ש, את הערבים לאוטובוסים, ששכחנו להיות יהודים – אבל אף אחד לא ילמד אותנו מה זה להיות ציוניים", זעמה לבני.

צילומים: ציפי מנשה
צילומים: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"לא הייתי בכיכר הזאת כשרבין נרצח. אבל כשבאתי לפה בעשור לרצח כשרת משפטים מהליכוד, אמרתי שלא הצבעתי לו אבל הוא היה גם ראש הממשלה שלי.  אני אומרת לכם גם היום – לא משנה מאיזה מפלגה אתם, את מי אתם אוהבים פחות או יותר, אנחנו חייבים להתאחד למען ישראל היהודית והדמוקרטית. כשאנחנו ביחד אנחנו חזקים יותר", אמרה לבני.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, אמר בנאומו: "הערב לא נדליק נרות. הערב לא נשיר שירי עצב, זה לא ערב לנאומי יגון. הערב אנחנו יוצאים למלחמה על הדמוקרטיה, על הבית, על המדינה. לפני 21 שנים הם הבטיחו שישתנו, שילמדו את הלקח ויעשו חשבון נפש. הם צפו בחבורת הבריונים תולים מדים של רבין במדי אס. אס ושתקו. כעבור 21 שנים הם שוב שותקים ושוב עוצמים עיניים. 21 שנים וההסתה שוב כאן. השנאה אותה שנאה, ההסתה אותה הסתה והמנהיג אותו מנהיג".

"השנאה אותה שנאה, ההסתה אותה הסתה והמנהיג אותו מנהיג. כשחבורת פושעים מטורפים מכנה את שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון בכינוי עלוב שוטה, הוא יושב בבית ושותק. כאשר בריון מאחל למותו של אמנון אברמוביץ', עיתונאי נכה צה"ל בעל עיטור הרמטכ"ל, הוא יושב בבית ושותק. כאשר ח"כ מהקואליציה שלו קורא לקחת בולדוזר ולדרוס את שופטי בית המשפט העליון, ויו"ר הקואליציה שלו לא מהסס לומר שרצח רבין לא היה פוליטי – הוא יושב בבית ושותק.
"נתניהו", אמר הרצוג, "בימים האחרונים נחצו כל הקווים האדומים, אנו נתייצב להגן על הדמוקרטיה, תמו ימי ממשלת האחדות.
"כשראיתי את שתיקת ראש הממשלה מול תקיפות של קצינים, העיוורון מול מורים שלא מקבלים שכר, רופאים שעובדים 48 שעות רצוף ועוד חוטפים קללות על עבודתם, אני אומר עד כאן. וכשאני רואה שראש הממשלה מכריז מלחמה על הדמוקרטיה. אני אומר עד כאן – תם פרק ההידברות, תם פרק ממשלת האחדות. לא ניתן לאף אדם, לאף בריון ולאף מנהיג להמשיך להסית ולשנוא. לא לחבר כנסת, לא לשר ולא לראש הממשלה. ברוח רבין אנחנו נדאג לביטחון טוב יותר מליברמן שנותן לחמאס לטפטף טילים מעל אנשי הדרום. וברוח רבין נדאג לתושבי הצפון טוב יותר מנתניהו שדואג להם לפני בחירות", אמר הרצוג

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

אלוף במיל' נועם תיבון נשא דברים ונזכר ברבין ש"היה איש של מעשים, שידע לקבל החלטות קשות ותמיד לקח על עצמו אחריות. המנהיגות שלו התבססה על אחדות ושותפות, ולא על פחד והסתה. רבין הבין את החשיבות הרבה של צה"ל. לצערי, היום בישראל מנסים פוליטיקאים לגרור את צה"ל לתוך הפוליטיקה, זאת לא מנהיגות – זאת הפקרות. זאת לא ציונות, אלא ציניות", אמר.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) קראה היום באירוע "שבתרבות" במודיעין להגיע לעצרת, וטענה כי "הימין הבין שהסתה היא כלי פוליטי יעל. זאת אותה הסתה שרבין ספג לפני הרצח, והם ממשיכים בה בלי שום מעצורים".

 הערב הזה הוא התשובה לילדים שלנו שישאלו אותנו איפה הייתם כשישראל הפכה להיות מדינה שבה אסור לדבר, מדינה שבה שלום ודמוקרטיה הן מילים גסות. אבל הערב הזה לא יהיה כמו הערב הנורא ההוא שהרג ראש ממשלה – הערב הזה יהיה ערב שבו התקווה נולדת מחדש".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מוקדם יותר בנוכחות  6000 משתתפים ערכה תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" טקס זיכרון ל רבין, בהשתתפות עשרות חברי התנועה. בטקס השתתפו בכירים לשעבר במערכת הביטחון, ובהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, אלוף (במיל') דני יתום ומפכ"ל המשטרה לשעבר שלמה אהרונישקי. גם ילדיו של יצחק רבין, יובל ודליה, השתתפו באירוע שיתקיים באנדרטת הזיכרון בסמוך לגרם המדרגות של בניין עיריית תל אביב, המקום בו נרצח רבין.

זמרת השלום (צילום: רפי מיכאלי)
זמרת השלום (צילום: רפי מיכאלי)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בפתח האירוע הגיב ראש המוסד לשעבר צבי זמיר לאמירותיו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, לפיהן רצח רבין לא היה פוליטי. "אני עייף מזה", אמר זמיר שהתפלא על האמירות והתרעם על היעדר המימון לקיום עצרת מרכזית, "זה חרפה שלא מצאו מימון. רבין היה ראש ממשלה ורמטכ"ל, ויש לו חלק בהקמת מערכות ביטחון, הממשלה לא הרגישה צורך לאפשר את מימון העצרת? אין ערך בכך שאנשים יתכנסו וישמעו מעל במה על מעשיו של רבין?".
אתמול עלתה משפחתו של רבין לטקס האזכרה בהר הרצל. הבת דליה רבין אמרה: "אני מתחילה לחשוב שההסתה שלפני בעצם עדיין לא תמה. זהו רצח וזהו מוות לא בקונצנזוס עד היום הזה. חלקים שלמים בעם הזה מתבצרים מאחורי כל מיני מגננות שמאפשרות להם לומר שאולי היה טוב שרצחו אותו ובוודאי ובוודאי מתכחשים לדרך, מתקלסים, לועגים ומקללים אותנו, המשפחה. הרצח הזה הוא נורא, הוא פצע פתוח בוודאי אצלנו, המשפחה, אבל נראה לי שהוא עדיין פצע פתוח בלבבות של רבים באומה שלנו ואני שואלת את עצמי למה? במדינה כל כך מוכת שכול ואבדון ישנו הפצע הזה המדמם כבר 21 שנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן