Skip to content

מה עדיף, הזמנת חבילת נסיעות באינטרנט או דרך סוכן?

אחת המלחמות הגדולות ביותר בתחום התיירות בשנים האחרונות, היא בין הסוכנויות הפיזיות לבין כל אותם אתרים, שמדלגים על שירותיו של הסוכן, ומאפשרים לגולש להרכיב לעצמו את החבילה החלומית, לדוגמא טיסה לניו יורק, או להזמין בעצמו את הרכב בלוס אנג׳לס, או לרכוש כרטיסי טיסה לאותה חופשה חלומית שהרכיב בעצמו, שתתחיל בניו יורק, תעבור במיאמי, אורלנדו ותסתיים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחת המלחמות הגדולות ביותר בתחום התיירות בשנים האחרונות, היא בין הסוכנויות הפיזיות לבין כל אותם אתרים, שמדלגים על שירותיו של הסוכן, ומאפשרים לגולש להרכיב לעצמו את החבילה החלומית, לדוגמא טיסה לניו יורק, או להזמין בעצמו את הרכב בלוס אנג׳לס, או לרכוש כרטיסי טיסה לאותה חופשה חלומית שהרכיב בעצמו, שתתחיל בניו יורק, תעבור במיאמי, אורלנדו ותסתיים בנתב״ג. הכלים האינטרנטיים והמספר העצום של האתרים מסביב לעולם, שניתן לבצע דרכם הזמנות למלונות, טיסות וכו׳, הם אדירים. הם מבחינתם כבר לא סופרים בכלל את הסוכן הפיזי, זה שנמצא במשרד ומנסה בעור שיניו למצוא לכם איזשהו דיל שיהיה איכשהו יותר משתלם מהאתר שמצא לכם טיסה. המערכות הרבות והאתרים שדרכם ניתן לבצע הזמנות של מלונות בניו יורק, נניח, רק משתכללים, ועצם העובדה כי אתם לא צריכים לשלם את המשכורת לכל סוכן שמוצא לכם חבילה, ברוב המקרים, יוזילו את עלות הנסיעה.

לא נעים להגיד את זה, שכן אף אחד מאיתנו לא רוצה לפגוע בפרנסתו של אחר, אך מצד שני, אף אחד מאיתנו גם לא רוצה להוציא כספים מיותרים, ובצדק. היום, בעידן בו אנו חיים, סוכן הנסיעות הופך כמעט ללא רלוונטי. אנשים שעדיין לא התחברו לקדמה הטכנולוגית, או שהטאץ׳ האישי חשוב להם, יעדיפו לשבת מול סוכן נסיעות ולהזמין דרכו את אותה חבילה שאנשים אחרים ישלמו עבורה פחות, אותם אנשים המבינים שהזמנת מלון דרך האינטרנט תעלה להם פחות כסף.

בואו נראה היכן היתרונות של סוכן והיכן היתרונות של הזמנה דרך האינטרנט ישירות.

יתרונות סוכן:

הסוכן הוא בן אדם שניתן לדבר איתו, אפשר לנהל איתו שיחה מקיפה, אפשר לשאול ולקבל עוד ועוד פרטים בצורה ישירה על העסקה.

חסרונות סוכן:

סוכן, מעצם היותו עובד פיזי, מישהו משלם לו. כשאתם רוכשים הזמנה מסוכן, באופן הגיוני, אחוז מסויים מהחבילה שאתם רוכשים, משולם לסוכן. וזה מה שסביר להניח מייקר את החבילה שלכם, כי החברה הרי לא תפסיד. במקרים רבים, סוכנים מוגבלים להציג מלונות שעובדים בשיתוף פעולה עם הסוכנות. סוכן פיזי, קרוב לוודאי מחוייב למכסה כלשהי, של עסקאות שהוא צריך לבצע. כמו בכל עסק של מכירות, גם בעסקי התיירות, סוכנים רבים ישמחו לתקתק עסקה, גם אם זה לעתים כרוך בעיגול פינות פה ושם, בכל הקשור לפרטים מלאים על העסקה.

יתרונות הזמנה ישירה מהאינטרנט:

יש אין סוף אופציות. נניח ואתם אכן רוצים להזמין מלון בני יורק, התחרות האדירה עליכם בין האתרים השונים, תבטיח כי בסופו של דבר, תשלמו את המחיר הזול ביותר שתוכלו למצוא. כנסו לאתרים המובילים בתחום בכל העולם ותופתעו לראות את התחרות. מכיוון שאת העסקה אתם בסופו של דבר עושים מול המחשב, אין אף גורם פיזי שמקבל עמלה על הרכישה שלכם. מה שאומר שדי בוודאות העלויות שלכם יורדות. יתרון נוסף הוא שכאשר אתם מחפשים את המלון שלכם בעצמכם, כל האפשרויות עומדות בפניכם, הכל פתוח. אתם לא מצומצמים רק למלונות או לחברות שהסוכנות עובדת איתם.

חסרונות:

אין לי למי להגיד תודה או בוקר טוב, כלומר אין יחס אישי.

לסיכום:

ענף התיירות הוא אחד הענפים שעברו את השינויים הגדולים ביותר בשנים האחרונות. ככל שיותר אנשים מבינים את הפוטנציאל של לרכוש חבילות תיירות דרך הרשת, ככה גם הכלים משתכללים וקרנם של סוכני הנסיעות יורד. המטרה שלכם בסופו של דבר, היא להשיג את החבילה הטובה ביותר, תמורת התשלום הנמוך ביותר. כשאין אף גורם בעל אינטרס באמצע, הסיכוי שלכם להשיג את התוצאה המבוקשת, משתפר פלאים. הזמנת מלונות וכרטיסי טיסה לכל יעד מסביב לגלובוס, בין אם זה ניו יורק, וורשה, בורגס, בנקוק או דלהי, דרך האינטרנט, יביאו לכם את התוצאה הזולה והטובה ביותר. חשוב מאוד לקרוא בבירור מה אתם רוכשים ולשים לב היטב לכל הפרטים הקטנים.  אם אתם רוצים להוזיל עלויות ולמצוא מלונות שלא בטוח שלסוכנים יש גישה אליהם, הזמנה דרך האינטרנט זאת הבחירה הנכונה.

2 Comments

  1. אלוני
    10 בנובמבר 2016 @ 10:54

    רם אתה צודק – לפעמים יש יתרון לקשר האנושי כדי לקבל מידע מדוייק עבורך.
    אבל בימינו באמת הסוכנים מציעים במקרים רבים מחיר גבוה יותר מאשר זמין אונליין – בעיקר בהזמנת בתי מלון.
    הכי טוב לשלב – אם רוצים הזמנת חדר במלון אז הכי טוב אונליין, אם רוצים משהו מורכב (נאמר לינה ויסות ורכב וטיסות פנים ועוד) – שווה לבדוק עם סוכן.

  2. רם מנשה
    10 בנובמבר 2016 @ 0:13

    צריך לדייק באינטרנט יש גם אנשים שמקדמים ומקבלים עמלות עבור הקידום שלהם כמעין ״סוכנים״ דיגיטאלים
    קשה לדעת האם הסוכן יהיה יקר יותר או זול יותר אבל דבר אחד בטוח אם אתה עובד עם סוכן מקצוען מדגיש מקצוען הוא ידע להציע לך את המקום הנכון עם החוויה הגדולה ביותר.
    טיפ אחד ממנו יוכל לחסוך לך עוגמת נפש רבה ולעיתים סכומים גדולים
    נ.ב אני לא סוכן תיירות כלשהוא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן