Skip to content

שוק ההובלות בארץ אל מול שוק ההובלות בארה"ב

אז בגלל מעבר דירה שביצעתי לאחורנה נחשפתי לעולם ההובלות, על התחרות הכבדת שיש בארץ והתעניינות של הרבה ישראלים ללכת לעבוד בהובלות בארה"ב והחלטתי לכתוב על זה. סביר להניח כי לפחות פעם אחת בחייכם, הסתייעתם בשירותיהם של מובילים. לעתים, מדובר על הובלה של המשרד שלכם, לעתים אף על הובלה הכוללת פריט בודד אחד, וברוב המקרים מדובר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אז בגלל מעבר דירה שביצעתי לאחורנה נחשפתי לעולם ההובלות, על התחרות הכבדת שיש בארץ והתעניינות של הרבה ישראלים ללכת לעבוד בהובלות בארה"ב והחלטתי לכתוב על זה.

סביר להניח כי לפחות פעם אחת בחייכם, הסתייעתם בשירותיהם של מובילים. לעתים, מדובר על הובלה של המשרד שלכם, לעתים אף על הובלה הכוללת פריט בודד אחד, וברוב המקרים מדובר על הובלות המתבצעות לטובת מעבר הדירה וכוללות תכולה של דירה מלאה. האם הייתם יכולים לדמיין את עצמכם מבצעים מעבר כזה ללא שירות של מובילים? כנראה שלא.

ענף ההובלות הינו ענף שהולך ומתפתח, וממשיך להמציא את עצמו ולהרחיב את מנעד השירותים שהוא מעניק. כך לדוגמא, אם פעם המובילים היו מעמיסים את התכולה, מניידים אותה לנקודת היעד ופורקים אותה שם, הרי שכיום מעניקים שירות נרחב יותר הכולל גם שירותי אריזה, וגם פירוק והרכבה של רהיטים (כמו הפרסומת של הקיבוצניקים). מגמת ההתפתחות של ענף ההובלות נוכחת לא רק בישראל, אלא גם בארצות הברית – שם עובדים לא מעט ישראלים בשוק ההובלות.

הובלות בארה"ב: מתמקדים באיזור מסוים

ארצות הברית כוללת בתוכה המון מדינות קטנות, והשטח הכולל של המדינה גדול מאד. כך, בעת שישנן חברות הובלה המציעות שירותי הובלה, הרי שמדובר על איזורים ממוקדים בהם מתמקד השירות שהן מציעות. אם בישראל זה ריאלי להעניק שירות ברמה הארצית, הרי שבארצות הברית הדבר הזה אינו אפשרי כלל. לכן, חברות ההובלה הפועלות באמריקה הן חברות שמתן השירות שלהן ממוקד באיזור מוגדר ותחום. כמו כן, מאחר והמדינה גדולה יותר, הרי שבארצות הברית יש יותר חברות הובלה מאשר בארץ.

היתרון הישראלי: מדינה קטנה, עבודה גדולה

מבחינת אופי העבודה, אפשר לומר כי מתבצעת אותה עבודה של הובלה גם בישראל וגם בארצות הברית, אך אם ישנו הבדל מהותי – הוא העובדה כי המובילים העובדים בישראל יכולים להנות מהעבודה ברמה ארצית. למה הכוונה? כידוע, ישראל הינה מדינה קטנה, שניתן להגיע מהנקודה הצפונית בה ועד הדרומית בה במספר שעות בלבד. המשמעות היא שכל חברת הובלות שפועלת באזור ירושלים, צפון, דרום או במרכז הארץ, יכולה להציע את שירותי ההובלה שלה ללקוחות המתגוררים בכל נקודה על המפה. כך, בעת שמדובר על עבודה בסדר גודל ארצי, ניתן לזכות ביותר לקוחות ויותר עבודה ולחלוש על איזורים גדולים יותר. בארצות הברית? מדובר על אופי התנהלות מעט שונה.

ישראלים חולמים את החלום האמריקאי – בהובלות

לא אחת מוציאים הישראלים ויזת עבודה על מנת לעבוד בארצות הברית. אחד הענפים הפופולארים ביותר לעבודה בארצות הברית בקרב הישראלים הוא ענף ההובלות. אם ישנה עבודה שכזו בישראל, נשאלת השאלה: מדוע דווקא לעשות אותה בארצות הברית? לא מעט חיילים משוחררים שרוצים לחסוף כסף לטיול הגדול או ללימודים, מרחיקים עד היבשת האמריקאית על מנת לעבודה בה, מהסיבה הפשוטה: מדובר על כסף מהיר וגדול. החיסרון? מרחק פיסי וגיאוגרפי מהמשפחה והבית.

על מנת להשתלב בענף ההובלות, גם בארץ וגם בחו"ל, הרי שצריך יכולות פיסיות. למרות שכיום ישנו ציוד המסייע במלאכת ההובלות לרבות מנופי הובלה ואביזרים שונים, עדיין מדובר על עבודה הכוללת סחיבה של חפצים, הרמתם, העמסתם ופריקתם. ללא יכולות פיסיות מתאימות – הרי שיהיה קשה עד בלתי ניתן לבצע את העבודה. בעת שבוחרים להכנס אל עולם ההובלות בארצות הברית, חשוב לעשות זאת כחוק ורק באמצעות אישורי עבודה מתאימים ומסמכים רשמיים המתירים לכם לעבוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן